رئیس جمهور لبنان تسریع در روند بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان را خواستار شد.
کد خبر: ۶۱۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 24 May 2018
به گزارش تابناک : میشل عون روز چهارشنبه گفت روند بازگشت آوارگان سوری به مناطق امن این کشور باید تسریع شود و نباید منتظر حل بحران سوریه باشیم. رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: زمان سخنرانی و هشدارها درباره مشکل آوارگان پایان یافته و زمان آن رسیده است تا اهتمام جدی و رسمی برای  ایجاد یک راه حل عملی با هدف رسیدن به خواسته مورد نظر که همان بازگشت آوارگان سوری به مناطق کشورشان است، صورت گیرد.
 
میشل عون گفت: تا زمانی که یک راهکار عملی برای حل مشکلات آوارگان سوریه تدوین نشود، طرح های اقتصادی در کشور به نتیجه کامل و مطلوب نخواهد رسید چون مسئله آوارگان بر تمام بخش های اقتصادی و حتی اوضاع اجتماعی و امنیتی جامعه ما و نیز آینده جوانان ما تاثیر گذاشته است.
 
عون تصریح کرد: اقدام بعدی تشکیل دولت وحدت ملی است که توان مقابله با چالش ها را داشته باشد، دولتی که بتواند با اوضاع منطقه ای و بین المللی تعامل و ثبات داخلی لبنان را حفظ کند. دولتی که اصلاحات را در کشور اجرا و با فساد مبارزه و نهادها و ادارات دولتی را نوسازی کند و برنامه اقتصادی کاملی در مسیر توسعه و شکوفایی کشور داشته باشد.

 میشل عون در ادامه سخنانش گفت: همه احزاب و طیف های سیاسی کشور را دعوت می کنم فرایند تشکیل یک دولت قوی را تسهیل کنند چون شرایط اجازه نمی دهد بیش از این وقت تلف شود و معیارها  برای تشکیل دولت کاملا روشن و مشخص است و ما فقط باید به آن متعهد باشیم و آن را اجرا کنیم.
 
 
 
منبع : العالم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار