رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران بنزین گفت: از روز گذشته معضل تانکرداران تا حدودی حل‌شده و آغاز به حمل فراورده کرده‌اند. به آن‌ها وعده داده‌شده است در نهایت تا هفتم خرداد نرخ کرایه آن‌ها را با مصوبه سازمان برنامه اعلام کنند و دیگر مشکلاتشان نیز با حضور نمایندگان شهری برطرف شود.
کد خبر: ۶۱۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 26 May 2018

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران بنزین از عدم وجود مشکل در تأمین بنزین در تهران خبر داد و گفت: تا هفتم خرداد نرخ کرایه حمل تانکرداران با مصوب سازمان برنامه اعلام خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، ناصر رئیسی‌فر از پایان دادن به بحران تامین سوخت در جایگاه‌ها خبر داد و گفت: هیچ‌ مشکلی برای تأمین بنزین در جایگاه‌های سوخت در تهران به وجود نیامده بود.

رئیسی‌فر تأکید کرد: از روز گذشته معضل تانکرداران تا حدودی حل‌شده و آغاز به حمل فراورده کرده‌اند. به آن‌ها وعده داده‌شده است در نهایت تا هفتم خرداد نرخ کرایه آن‌ها را با مصوبه سازمان برنامه اعلام کنند و دیگر مشکلاتشان نیز با حضور نمایندگان شهری برطرف شود.

او گفت: در برخی استان‌ها جایگاه‌ها آماده سرویس‌دهی بودند، اما متأسفانه سیستم حمل‌ونقل باری (کامیون‌داران) به دلیل اعتراض به افزایش ندادن کرایه‌ها، مشکلات تأمین اجتماعی و پایانه‌ها، عوارض جاده‌ای، مشکلات طرح ترافیک و... دست به اعتصاب زده و دست از کار کشیدند و از نقل‌وانتقال هرگونه باری در طول مسیر، با بستن راه و تهدید جلوگیری کردند.

او گفت: به همان نسبت که شرکت‌های حمل‌ونقل باربری این مشکل را دارند، تانکرها نیز چندین سال است با افزایش حقوق روبه‌رو نشده‌اند، درحالی‌که در مقابل با افزایش هزینه‌‌ها روبه‌رو هستند.

رئیسی‌فر گفت: این مسئله سبب شد دو، سه روزی عملکرد جایگاه‌های بنزین دچار خلل شود؛ زیرا فراورده‌ها از طریق تانکرهایی که از پالایشگاه‌ها می‌آیند، حمل می‌شود که یا در اعتصاب شرکت کرده‌ بودند یا مسیر آنها مسدود شده بود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران بنزین گفت: همین امر موجب کاهش جدی فراورده‌های نفتی در جایگاه‌های شهرهای اصفهان، شیراز، هرمزگان و بوشهر به‌صورت جدی شده بود. از طرفی، متأسفانه مردم نیز سریع تهییج شدند و ذخیره‌سازی بنزین را آغاز کردند.

به گزارش روزنامه شرق، او در ادامه گفت: اکنون در اصفهان به نسبت تعداد جایگاه‌هایی که روز گذشته تعطیل بودند، با رسیدن سوخت، برخی جایگاه‌ها آغاز به کارکرده‌اند، اما به‌هر‌حال سوخت‌گیری محدود است و زمان می‌برد تا شرایط به حالت عادی برگردد. بر اساس برآوردها، به نظر می‌رسد این مشکل امروز به‌صورت کامل مرتفع شود.

نماینده اصفهان در مجلس، نیز در این‌باره گفت: ازآنجایی‌که بخش غالب سوخت‌رسانی به استان فارس از طریق پالایشگاه‌های هم‌جوار در اصفهان، یزد و بوشهر انجام می‌شود، حل این مشکل با گذر زمان روبه‌رو است؛ زیرا راه‌های منتهی به استان فارس، از سوی کامیون‌داران مسدود شده بود.

علی‌اکبری گفت: اکنون بنزین در پمپ‌بنزین‌ها وجود دارد، اما برای تخصیص و توزیع آن بااحتیاط عمل می‌شود. به نظر می‌رسد التهاب به میزان درخور توجهی فروکش کرده است و امیدواریم مشکلات کامیون‌داران و تانکرداران نیز به‌زودی حل و با آن‌ها منصفانه‌ رفتار شود.

پیش‌تر کامیون‌داران استان تهران برای حمل بار بتن نیز به دلیل مشکلاتی که طرح ترافیک برای کاهش آلودگی هوا ایجاد کرده بود، برای چند روز دست به اعتصاب زده بودند.

به دنبال اعتراض کامیون داران و نفت‌کش‌ها در چند روز اخیر در سیستم توزیع بنزین و گازوئیل برخی شهرها مشکل ایجاد شد و صف بنزین تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار