همزمان با کاهش محسوس دما درغرب مازندران، بارش برف قسمتی از ارتفاعات کوه های علم کوه و تخت سلیمان شهرستان کلاردشت را در ماه آخر فصل بهار سفید پوش کرد.
کد خبر: ۶۱۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 31 May 2018

به گزارش تابناک : رئیس قرارگاه کوهنوردی کلاردشت امروز پنجشنبه گفت: کاهش شدید دمای هوای که از 2 روز گذشته در این منطقه آغاز شد سبب بارش برف در ارتفاعات شده است.

مهرزاد فرضی با اشاره به اینکه بارش برف روز گذشته در این منطقه، ارتفاعات را سفید پوش کرده است، افزود : همه ساله تعداد زیادی از کوه نوردان داخلی و خارجی به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه به قله های علم کوه و تخت سلیمان صعود می کنند و این روزها نیز تعدادی از افراد کوهنورد قصد صعود به ارتفاعات علم کوه را دارند.

وی گفت: همزمان با بارش برف و سرد شدن هوای منطقه به کوهنوردان توصیه می شود به منظور امنیت خودشان حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

همه ساله نزدیک به 6 هزار کوهنورد داخلی و خارجی برای صعود به علم کوه و تخت سلیمان به شهرستان کلاردشت سفر می کنند.

قله علم کوه به ارتفاع حدود چهار هزار و 850 متر با 45 قله بالای چهار هزار متر و پنج یخچال بزرگ پنج هزار ساله در قسمت جنوب غربی شهر کلاردشت واقع است.

این قلّه پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران و دارای فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در کشور است.

علم کوه در 20 کیلومتری جنوب غربی کلاردشت و در استان مازندران واقع اس . کلاردشت نزدیک ترین شهرستان استان مازندران به این منطقه و پراچان و طالقان نزدیکترین شهرها در استان تهران به علم کوه هستند.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار