هواشناسی و مدیریت بحران البرز هشدار دادند:
مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: : به شهروندانی که هنگام رعد و برق در فضای باز حضور دارند توصیه می‌شود در مکان‌های مرتفع و زیر درختان پناه نگیرند، از تپه‌ها و سیم برق هوایی ، لوله‌ها و فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی فاصله بگیرند و نیز از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها خودداری نمایند.
کد خبر: ۶۱۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 31 May 2018

به گزارش تابناک البرز : منصور رحمانیان گفت: بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تشدید ناپایداری‌های محلی به تناوب از امروز پنجشنبه 10 خرداد تا اوایل وقت دوشنبه در منطقه البرز مرکزی است که پی آمد آن گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک ، رگبار شدید و رعد و برق در پاره ای نقاط همراه با تگرگ خواهد بود.

رحمانیان افزود: به سبب خرد مقیاس بودن سامانه فوق الذکر رخداد رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید و لحظه‌ای در بازه زمانی کوتاه و محلی، آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی و جاده‌های منتهی به آن مورد انتظار است؛ بنابراین توصیه می شود تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندانی که هنگام رعد و برق در فضای باز حضور دارند توصیه می‌شود در مکان‌های مرتفع و زیر درختان پناه نگیرند، از تپه‌ها و سیم برق هوایی ، لوله‌ها و فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی فاصله بگیرند و نیز از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها خودداری نمایند.

در همین راستا مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تاکید بر حفظ آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی گفت: شهروندان از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار