هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای هشدار داد که آب های ساحلی دریای خزر در این استان به خاطر تغییر جهت جریان هوا و ورزش شدید باد در روزهای 12 و 13 خرداد برای شنا خطرناک است .
کد خبر: ۶۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 31 May 2018
به گزارش تابناک : در این اطلاعیه تاکید شده است که در این مدت ورزش باد شدید از شمال و شمال غرب به سمت ساحل خزر وزیدن می گیرد که سرعت آن گاهی به حدود 60 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. 
 
هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که با این سرعت ورزش باد ، ارتفاع امواج خزر در سواحل به 2 متر و در فراساحل به 2 و نیم متر برسد که برای شنا کردن خطرناک است . 
 
در اطلاعیه هواشناسی با تاکید بر ممنوعیت شنا در این مدت در دریای مازندران ، از تمامی فعالان دریا نیز خواسته شده تا تمهیدات لازم برای رفتن به دریا بیندیشند. 
 
فصل شنا همزمان با اجرای طرح های سالمسازی در سواحل دریای مازندران از اول خرداد آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه می یابد. 
 
بر اساس اعلام ستاد اجرایی طرح ساماندهی دریا ، تا پایان ماه مبارک رمضان طرح های سالمسازی با نیمی از ظرفیت در 95 نقطه ساحلی مازندران فعال است و پس از این ماه به ظرفیت کامل خواهد رسید. 
 
همچنین بر اساس برنامه های از پیش اعلام شده ، طرح های سالمسازی دریا در مازندران به خاطر رعایت حرمت ایام قدر طی روزهای 14 تا پایان روز 16 خرداد تعطیل است . 
 
** پیش بینی هفته پرباران 
هواشناسی مازندران همچنین با انتشار جدول پیش بینی هفتگی خود ، نسبت به بارندگی های رگباری همراه با وزش باید شدید و رعد و برق و احتمال جاری شدن سیلاب از عصر روز جمعه در مناطق مختلف استان هشدار داد . 
 
بر اساس این جدول پیش بینی ، از عصر فردا جمعه یازدهم خرداد با شمالی شدن جریانات ، به تدریج افزایش ابر ، رگبار ، رعد و برق پراکنده و وزش باد نسبتا شدید مازندران را در بر می گیرد . 
 
رییس اداره پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران در این باره، گفت : هوای امروز پنجشنبه در مازندران ابری همراه با بارندگی بود که به تدریج از میزان ابرها کاسته خواهد شد و شهروندان فردا شاهد افزایش دمای هوا خواهند بود. 
 
اصغر بسطامی افزود : دمای هوا فردا جمعه در مناطق شرقی استان بین 27 تا 30 و در مناطق غربی بین 2 تا 27 درجه پیش بینی می شود ولی از جمعه شب دوباره هوا ابری و بتدریج با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه می شود. 
 
وی وضعیت هوای مازندران را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هم ابری همراه با بارندگی ، وزش باد ، کاهش دما و احتمال رعد و برق پیش بینی کرد و گفت که در دامنه ها و ارتفاعات به دلیل بارش های رگباری ، احتمال جاری شدن روان آب ، سیلاب و همچنین بالا آمدن حجم آب رودخانه ها وجود دارد . 
 
بسطامی افزود : روز دوشنبه از میزان ابرها کاسته می شود و روزهای سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه هم هوای استان صاف تا قسمتی ابری باقی می ماند که با افزایش دما همراه خواهد شد. 
 
این کارشناس هواشناسی به شهروندان مازنی و مسافران توصیه کرد که در این مدت از توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق عبور سیلاب خودداری کنند . 
 
هوای مازندران از آغاز ماه خرداد بر خلاف انتظار ، تاکنون با کاهش نسبی دما و بارندگی های رگباری و پراکنده همراه بوده که این وضعیت هم برای روزه داران و هم کشاورزان خوشایند است . 
 
هم اکنون بلده در غرب مازندران با 16 درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و کیاسر در مرکز با 28 درجه گرم ترین نقاط مازندران هستند. 
 
دمای هوا ساری هم امروز بین 18 تا 29 درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود ولی فردا جمعه دمای هوا در این شهر در خنک ترین زمان به 22 و گرم ترین زمان به 33 درجه بالای صفر خواهد رسید. 
 
روز شنبه هم دمای هوای این شهر بین 19 تا 25 درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود که نشانگر حاکمیت اعتدال بهاری است . 
 
در همین حال با گذشت بیشتر از 2 ماه از فصل بهار ، امروز ارتفاعات کلاردشت در غرب استان مازندران بارش برف گزارش شد .
 
 
منبع : ایران اکونومیست 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار