سرپرست فرمانداری دزفول خبر داد:
سرپرست فرمانداری دزفول از اخذ مجوزهای راه اندازی مرزهوایی و پایانه صادرات محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 02 June 2018

امیرعیسی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شرایط خشکسالی و بحران های اقتصادی تمام تلاش فرمانداری دزفول این بود تا قطار توسعه و عمران شهرستان به ویژه در مناطق محروم از ریل خارج نشود.

وی از تلاش برای آبادی روستاهای فاقد زیرساخت های اولیه به ویژه در بخش های شهیون و سردشت خبرداد و افزود : با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم تا ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای فاقد دهیاری دزفول دریافت کنیم که این طرح برای اولین بار در کشور و استان خوزستان اجرایی شده است.

سرپرست فرمانداری دزفول بابیان اینکه توسعه گردشگری دزفول از اولویت های اصلی فرمانداری است، گفت: احداث بزرگترین مجتمع تفریحی با مساحت ۲۷ هکتار در جاده سردشت ، احداث هتل درروستای گردشگری پامنار ، افزایش تعداد هتل ها در شهرستان، احداث کمپ توریستی در روستا و آبشار شوی و بهسازی مسیر این آبشار برای تردد گردشگران از مسیر دزفول به آبشار از جمله طرح های در دستور کار برای توسعه زیرساخت های گردشگری دزفول است.

عیسی زاده همچنین با بیان اینکه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز ساحل رودخانه دز اختصاص یافته، گفت:این اعتبار برای خرید تجهیزات در راستای تامین امنیت ساحل رودخانه دز ،گشت هلال احمر و تقویت تجهیزات هلال احمر از جمله پهپاد و دیگر امکانات امدادی هزینه می شود.

وی همچنین بیان کرد: تحت هیچ شرایطی دیگر اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه دز را نخواهیم داد تا حریم رودخانه رعایت شود.

سرپرست فرمانداری دزفول همچنین از تصویب طرح مرزهوایی خبرداد و افزود : در چندسال گذشته فرمانداری دزفول در تلاش برای ایجاد مرزهوایی بوده که همواره موانع و مشکلات مانع می شد اما خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته طرح مشاور مرزهوایی در استانداری به تصویب رسیده و پس از ماه رمضان به تصویب نهایی رسیده و ابلاغ می شود.

عیسی زاده درخصوص پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان نیز گفت: اقدامات این پایانه از زمان فرماندار سابق آغاز شده بود اما بنا به دلایل متعدد از جمله روال اداری و موانع به طول کشید اما با پیگیری های انجام شده مراحل تغییرکاربری زمین این پایانه در کوی زیباشهر انجام و دراختیارسرمایه گذار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مجوز زیست محیطی این پایانه نیز گرفته شده ضمن اینکه مجوز طرح ترافیک نیز تاهفته آینده اخذ خواهد شد. سردخانه ۳۰ هزار تنی پایانه نیز خریداری شده و آماده نصب در ۵ هکتار از محوطه ۱۵ هکتاری این پایانه است.

سرپرست فرمانداری دزفول از آغاز عملیات اجرایی کارخانه قند ۱۰ هزار تنی دزفول توسط ستاد اجرایی فرمان امام در محل پادگان قائمیه دزفول خبرداد و گفت: مقرر شده تا یک کارخانه قند ۵ هزار تنی نیز در بخش چغامیش دزفول احداث شود که عملیات اجرایی آن تا عیدفطر آغاز خواهد شد.

عیسی زاده در خصوص توقف ساخت و ساز نیروگاه ۹۵۰ مگاواتی پس از کلنگ زنی ، توضیح داد: با وجود زحمات زیادی که برای این نیروگاه طی چند سال اخیرکشیده شد اما زمین این پروژه واگذارنشده بود که با پیگیری های انجام شده مجوز این زمین تاهفته آینده صادر و ساخت و ساز از بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

وی همچنین به آمادگی دزفول برای تبدیل شدن به شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: در سفر وزیرارتباطات به دزفول این آمادگی را اعلام کرده ایم و ۲۰۰ نقطه نیز برای ایجادپایگاه های هوشمند در سطح شهر مشخص شده و پیگیری لازم برای تحقق این امر از طریق برگزاری جلسات باشرکت های زیرساخت در حال انجام است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار