رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ۱۲۳۹ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در زندان‌های این استان دوران محکومیت خود را به سر می‌برند.
کد خبر: ۶۱۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 02 June 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علی القاصی‌مهردر جشن گلریزان زندانیان غیرعمد شیراز با بیان اینکه 1292 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های فارس در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند که 53 نفر از آنها زن و 1239 نفر مرد هستند، اظهار داشت: 850 نفر از این زندانیان به دلیل محکومیت مالی، 343 نفر به دلیل ناتوانی در عدم پرداخت مهریه، 54 نفر به دلیل تصادف غیرعمد و ناتوانی در پرداخت دیه، 34 نفر به دلیل حوادث کارگاهی و فوت و جرح غیرعمدی و 11 نفر به دلیل ناتوانی در عدم پرداخت نفقه در زندان به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه برای آزادسازی این زندانیان بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن از منابع دیگر تامین م‌یشود و امید است که بخش عمده آن به همت خیران نیک اندیش فارس تامین و زمینه آزادسازی این زندانیان فراهم شود، افزود: سال گذشته در مجموع با کمک خیران و استفاده از سایر منابع 680 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند زندان آزاد شدند.

القاصی مهر با بیان اینکه در سال 96 کمک خیران فارس در جشن های گلریزان نسبت به سال 95 معادل 64 درصد افزایش یافته است، گفت: در ستاد دیه استان فارس شورای صلح و سازش راه اندازی شده است که در این شورا برای جلب رضایت شکات نهایت تلاش می‌شود و سعی می‌شود که تا آنجا که جا دارد رضایت شکات برای گذشت کردن از بخشی از بدهی گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس عنوان کرد: ما خیران سلامت و مدرسه ساز زیاد داریم اما خلا خیران آزادی زندانیان از نظر کمی و کیفی داریم در حالی که اهمیت این بخش، آسیب‌های اجتماعی آن و عمق نیاز و گرفتاری این زندانیان به مراتب بیشتر است.

وی بیان کرد: نگاه به زندانیان هنوز در جامعه عوض نشده است و تا اسم زندانی می‌آید همه در ذهن خود یک مخل آسایش را تصور می‌کنند در حالی که زندانیان جرائم غیرعمد انسان‌های آبرومندی هستند و ناچارا به دلیل عوامل طبیعی، اجتماعی یا تقدیر در بند گرفتار شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار