سخنگوی اورژانس استان قم گفت: همزمان با شب های قدر، ایام تعطیل هفته جاری و همچنین 14 و 15 خرداد، اورژانس قم در حالت آماده باش درآمد.
کد خبر: ۶۱۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 03 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس 115 قم عنوان کرد: اورژانس استان قم در کنار انجام ماموریت ها و پاسخ معمول به نیازهای فوریت های پزشکی روزانه همشهریان و هموطنان، در روزهای آینده که ایامی بسیار سخت و پرکاری است، پس از چندین جلسه داخلی و برون سازمانی، برنامه ریزی منسجمی در راستای ارائه خدمات درمانی بهینه به مردم و مسافران و زائران انجام شده است.

وی با اشاره به آمادگی اورژانس در شب های قدر تصریح کرد: در شب های لیالی قدر ازساعت ۲۱:۰۰ تا پایان مراسم 12 دستگاه آمبولانس، 6دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اطراف درب های ورودی و خروجی حرم مطهر و مسجدمقدس جمکران و نیز مجتمع امام خمینی(ره) مستقر می‌شوند.

فراهانی افزود: اتوبوس آمبولانس اورژانس نیز با قابلیت های ویژه و کادر درمانی کامل درلیالی قدر و روز قدس درمیدان آستانه مستقر می‌شود.

سخنگوی اورژانس 115 قم با اشاره به سالروز ارتحال امام راحل گفت: در بعدازظهر روز دوشنبه و مصادف با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) وظیفه پوشش امدادی کاروان اعزامی از استان قم با مسئولیت و محوریت اورژانس استان و با همراهی ۱۸ خودروی امدادی انجام می‌شود.

وی عنوان داشت: روز سه شنبه مصادف با قیام خونین ۱۵ خرداد هم با توجه به حضور گسترده مردم درحرم مطهر جهت گرامیداشت این روز، استقرار ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس دراطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را در برنامه داریم.

فراهانی به سالروز شهادت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: روزچهارشنبه مصادف با شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) بدلیل حرکت دسته‌جات عزاداری عموم مردم به سمت حرم مطهر و بر اساس درخواست اعلام شده، آمبولانس ها و نیروهای اورژانس۱۱۵ در اطراف حرم مطهر و مسیر دسته جات عزاداری استقرار می‌یابند.

سخنگوی اورژانس 115 قم به روز قدس اشاره کرد و اظهار کرد: روزجمعه مصادف با روز جهانی قدس استقرار حداقل 10 آمبولانس به همراه کادر درمانی اورژانس ۱۱۵ درمسیر راهپیمایی در شهرقم و نیز استقرار ۵ آمبولانس اورژانس دربخش های پنج گانه استان، برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه پیش بینی افزایش تردد درجاده های استان در ایام تعطیل درپیش رو شده است، پایگاه های جاده ای استان با۲۰ آمبولانس درحاشیه امن جاده مستقر می‌شوند.

فراهانی به ظرفیت بالگرد اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: در این ایام همچون دیگرروزهای سال بالگرد اورژانس در آمادگی کامل جهت انجام پروازهای فوریتی در کنار آمبولانس های زمینی اورژانس قرار دارد.

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار