کد خبر: ۶۱۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 05 June 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود نوشت: 

برگزاری یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان فرصت مغتنم و شایسته ای در جهت تبیین و بازخوانی آرمانهای این دین توحیدی یعنی اندیشه نیک، گفتار نیک و کردارنیک به شناخت و معرفت درباره این اصول مترقی حیات بشر و حس کمال جویی و معنویت است.

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به مناسبت این گردهمایی معنوی توفیق یافتم مراتب احترام خویش را به شما ادا کرده و بتوانیم گامی در جهت پاسداشت مهربانی و نیک رفتاری و اندیشه پاک برداریم.

ایرانیان یکتاپرست از دیرباز با آزاد اندیشی، عقلانیت و با وجدانی پاک به دنبال حق و آرمان های نیک بودند و در گسترش آن به درستی کوشیده اند. گفتگوی پیروان ادیان الهی با نگاه انسانی و آموزه های بر آمده از دین در شناخت معرفت و گسترش آرامش و اخلاق همواره شایسته تقدیر است.

این گفتگوها می تواند زمینه سازندگی پیوند خورده با صلح و ثبات جهانی بدون تنش و با نگاهی توام با اعتدال و برابری باشد که هدف ادیان الهی نیز بر همین مدار است.

در خاتمه، ضمن سپاس از دوست و همکار ارجمندم جناب آقای دکتر اسفندیار اختیاری نماینده محترم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی به جهت رساندن درود و پیام تبریک اینجانب به شما عزیزان امید دارم این چنین جلسات بحث و گفتگو به خوبی تداوم یافته و با توفیق روز افزون و دستاوردهای ارزشمند برای رستگاری و پیشرفت نسل های آینده همراه باشد.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام با اشاره به حملات تندروها بعد از خروج آمریکا از برجام در مجلس، گفت: متاسفانه اگر یک نظرسنجی در جامعه کنید مردم نگاهش نسبت به مجلس مناسب نیست و مجلس با عملکردی که داشته بسیار بسیار تخریب شده است. او گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس جای گفتمان حکیمانه است اما شاهد هستیم که بسیار ناآگاهانه پرچم یک کشور در جایگاهی که باید زبان ملت باشد به آتش کشیده می‌شود. ملت از این اقدامات هم راضی نیستند و می‌گویند که ما شما را به مجلس نفرستادیم تا پرچم آتش بزنید، شما را فرستادیم تا از حقوق ما دفاع کنید. برای مثال شما برای پرونده‌ای وکیل می‌گیرید، اینکه این وکیل در دادگاه کاغذی را آتش بزند خوب است یا وکیلی که از حقوق شما دفاع کند؟ ما وکیل هستیم و باید حکیمانه، عاقلانه و منطقی دفاع کنیم. این نماینده مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده در جلسه بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم، ادامه داد: تندروها در مجلس پلاکارد بالا می‌گیرند که نمی‌گذاریم قانون تصویب شود که در نوع خود بی نظیر است. شاید در کشورهای عقب افتاده چنین رفتارهایی دیده شود اما در کشوری با پارلمان 100 ساله چنین چیزی را نداشتیم. بنابراین با این اوصاف دیدگاه افکار عمومی به مجلس خوب نیست. جعفرزاده خطاب به تندروهای مجلس، گفت: به همکارانم توصیه می‌کنم که از ادامه اقداماتشان پرهیز کنند. در فاصله یک سال و اندی مانده به انتخابات 98 که مردم می‌خواهند در مورد مجلس قضاوت کنند باید رفتارهایمان را درست کنیم. بعید می‌دانم که این رفتارها را رهبر انقلاب تأیید کند و قطعاً تأیید نمی‌کند؛ چون مخالف چند قطبی شدن، اختلافات و درگیری و دعوا هستند. هیچ کس در این مجلس از سایر نمایندگان، نماینده‌تر نیست و هیچ کس در مجلس انقلابی‌تر، ولایت مدارتر و دلسوزتر از سایرین نیست و همه به یک اندازه هستیم و این تشخیصی است که ملت دادند. او تاکید کرد: بنابراین به نظر می‌رسد ادامه روند تندروها، کار مجلس را در انتخابات 98 سخت خواهد کرد و مردم به چنین افرادی دیگر رأی نخواهند داد. همانطور که دیدیم در همه ادوار به تدریج تندروها حذف شدند. نایب رئیس فراکسیون مستقلین در خصوص چرایی اقدامات تندروها در مجلس، گفت: یک گروهی از بیرون مجلس به دنبال ایجاد مشکلاتی برای دولت هستند و حتی اعلام می‌کنند که رئیس‌جمهور تا پایان سال استیضاح بشود و برکنار بشود... این افراد به تندروهای داخل مجلس پیام می‌دهند و آنها نیز امیدوار شده‌اند که تا پایان سال رئیس‌جمهور را استیضاح و برکنار می‌کنیم. 

 

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از جلسه اش با بخشدار خشکبیجار، شهردار شهرخشکبیحار، اعضای شورای شهر خشکبیجار و تصاویری از حضورش در جمع تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی چمران رشت، به اشتراک گذاشت.

 

 

 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، در توضیح تصویر زیر نوشت: امشب افطار بر سر سفره افطار همراه با مردم عزیز به میزبانی کمیته امداد شهرستان باشت.

 

 

 

وی همچنین پست زیر را منتشر کرد.

 

 

 

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی ورود مستقیم رهبری به موضوع آزار جنسی دانش آموزان مدرسه ای در غرب تهران را نشانه بالا بودن میزان نابسامانی ها دانست و اظهار داشت: اینکه رهبری در مسایل اینچنینی ورود پیدا کنند جای تاسف دارد. به احتمال بسیار زیاد قوه قضاییه و قوه مجریه به وظایف خود به خوبی عمل نکرده اند که این حکم رهبری صادر شده است. اگر آن زمان که فردی مثل سعید طوسی که اقرار به گناه کرده بود، مجازات شده بود، درسی می شد برای افرادی که دست به چنین کارهایی می زنند. ولی وقتی می‌بینیم امثال سعید طوسی می‌توانند به راحتی از چنین محکمه ای که باید عدالت رعایت شود فرار کنند و جرمی برایشان متصور نمی شوند، می تواند مجرمین را گستاخ کند که دست به چنین حرکت هایی بزنند. مخصوصا اینکه افرادی باشند که تصور کنند از ارتباطاتی برخوردارند و دست کسی به آنها نمی رسد. پروانه سلحشوری ابراز امیدواری کرد ورود رهبر انقلاب به موضوع تلنگری برای مجلسیان باشد تا لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به صحن بیاید. در این لایحه بازدارندگی هایی در این زمینه وجود دارد و جرم انگاری هایی شده که می توانست به حل معضلات اینچنینی کمک کند. پس مجلس هم قصور داشته، چون چندین سال است از این لایحه می گذرد و در مجلس خاک می خورده است. البته با اصرار ما مجددا به جریان افتاد و در کمیسیون قضایی بررسی شد و اکنون مدت هاست نامه زده ایم تا این لایحه زودتر به صحن بیاید. در مورد آسیب دیدگانی که اینچنین مورد خشونت واقع شدند بحث های روانکاوی خیلی مهم است، چون خشونت های جنسی یکی از ماندگارترین خشونت ها در ذهن و روان فرد است و زمان زیادی لازم است تا آسیب هایی که به فرد وارد شده کمتر شود. طبعا اگر کودکان و نوجوانان نسبت به این آسیب ها آگاهی کافی داشته باشند، بازدارندگی بیشتری را شاهد خواهیم بود. در سند 2030 هم یکی از موارد مد نظر آگاهی بخشی در همین موارد بود که متاسفانه مورد هجمه قرار گرفت. البته بنا بود نسخه ای بومی از آن سند تهیه شود که تا جایی که در جریانم در حال آماده شدن است.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى مجلس، با انتشار پستی از بازدیدش از روند تعمیر و بازسازی هتل بزرگ اندیمشک، بازدیدش روند پیشرفت پروژه بزرگ خانه کشتی ۵۰۰۰ نفری اندیمشک و همچنین از بازدیدش چمن مصنوعی پارک دوستی اندیمشک خبر داد.

 

 

 

محمّد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستانهای ملارد ،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از  مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره ) شهرستان قدس به اشتراک گذاشت و سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

 

 

 

 

وی در پستی دیگر شهادت مولای متقیان امام علی (ع) را تسلیت گفت.

 

 

 

محمد دامادی نماینده میاندرود و ساری در مجلس، با انتشار تصاویری از حضورش در افطاری بهزیستی خبر داد.

 

 

 

داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس، تصاویری از مراسم سفره مهربانی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، منتشر کرد.

 

 

 

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی از جذب شش میلیارد تومان اعتبار ملی برای شهرک ماهیان زینتی محلات خبر داد.

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس، در صفحه شخصی خود تصاویری از حضورش در حضور در ضیافت افطاری فرزندان «خانه های مهر» بهزیستی استان مازندران منتشر کرد.

 

 

 

سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان درمجلس شوراى اسلامى، در اینستاگرام خود مطرح کرد: تلگرام طلایی به این دلیل فیلتر نیست که تحت کنترل است و در مواقع خاص امنیتی قابل رهگیری است.
سیاست‌ها در فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که مجبور به فیلتر و نصب فیلترشکن نباشیم.
وی در خصوص سیاست‌های فضای مجازی اظهار کرد: در سیاست‌های فضای مجازی هنوز به شکل متمرکز و مدیریت شده عمل نمی‌کنیم و به همین دلیل دچار مشکل می‌شویم. اگر مدیریت یکپارچه در فضای مجازی داشته باشیم و به شکل درستی بتوانیم برای فضای مجازی برنامه‌ریزی کنیم تهدیدات تبدیل به فرصت می‌شود.

وی افزود: متأسفانه مسئولان آن‌چنان که باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را درک نمی‌کنند و حرکتشان متناسب با این موضوع ملی نیست. وقتی یک شبکه اجتماعی در جهت منافع دشمن حرکت می‌کند مجبور می‌شویم در برهه‌ای از زمان آن را فیلتر کنیم. اگر زودتر و قبل از اینکه به این مرحله برسد مدیریت صحیح انجام شده بود و قبل از اینکه حجم مشترکین تلگرام این‌قدر زیاد شود سرورها را وارد ایران می‌کردند یا اختیارش را به دست می‌گرفتند بدون شک مشکلات امروز پیش نمی‌آمد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی، فضای جدیدی است که به روی جهان باز شده است و تمام کشورهایی که دسترسی به فضای مجازی دارند با تهدیدات آن دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر نتوانند برای فضای مجازی خود برنامه‌ریزی کنند بیشتر از آن‌که از این فضا بهره ببرند آسیب می‌بینند. کسانی که قصد دارند مدیریت جهان را به دست بگیرند امپراتوری فضای مجازی راه انداخته‌اند و در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی به شکل نوین استعمار فضای مجازی را رقم زده‌اند.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: اگر در داخل نتوانیم فضای مجازی را مدیریت کنیم تهدیدات زیادی برای کشور به دنبال دارد و در خصوص #تلگرام چاره‌ای جز فیلتر نمانده بود. نباید سیاست‌ها آن‌قدر ناقص باشد که با فیلتر کردن مجبور به نصب فیلتر شکن روی موبایل شویم. این نشان دهنده سیاست‌های غلط است و این موضوع نشان می‌دهد سیاست‌ها و مدیریت‌ها متناسب با واقعیت‌ها نیست. 
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلگرام طلایی به این دلیل فیلتر نیست که تحت کنترل است و در مواقع خاص امنیتی قابل رهگیری است. سیاست‌ها در فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که مجبور به فیلتر و نصب فیلترشکن نباشیم.

 

 

 

وی همچنین از بازدیدش از دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی شهر اردستان خبر داد.

 

 

 

 غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس، با انتشار پست زیر خبر داد: سد نمرود تا پایان سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردمکاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از انتخاب خود به عنوان رئیس کمیته تحقیق و بررسی وضعیت «صندوق رفاه دانشجویان» خبر داد.

 

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در اینستاگرام شخصی خود تصاویری از جلسه مجمع نمایندگان استان با دکتر یوسف زاده ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان، بازدیدش از پروژه بیمارستان لنگرود و همچنی نویدیویی از نطقش در خصوص استخدام حق التدریسی ها، منتشر کرد.

 

 

 

 

 

سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پیامی افتخار آفرینی بانوی نوجوان اقلیدی سرکار خانم ریحانه کریمی در عضویت تیم ملی والیبال و اعزام به مسابقات آسیایی را تبریک گفت. 

 

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، در صفحه اینستاگرام خود یادداشت کرد: "واپسگرایی مذموم وممنوع است. حقیقت و حقانیت حرکت اصیل انقلاب اسلامی، فعالیت هسته ای صلح امیز کشور، پایاندهی به پروژه ایران هراسی، نیک بودن ایران و نیکو بودن ایرانی به برکت برجام، چنان در دلهای جهانیان ریشه دوانیده که احدی نمی تواند از دلهای مردم دنیا بزداید. واپسگرایی علی اکبر ولایتی با چرخش ١٨٠ درجه ای ایشان در بحث برجام و لیزش وی به اردو گاه دلواپسان وهمنوایی او با جلیلی و احمدی نژاد وسایر کاسبان پشت پرده تحریم، ناشی از داستان دل ازار ومسخره موانع فرهنگی است که بانیان باکفایت برجام ، این موفقیت سترگ نظام جمهوری اسلامی ایران، بیش از اینکه از ناحیه معاندین نظام و کیان، زیر سوال و سرکوب شود، توسط صاحب منصبان دو شخصیتی خودی فلج می شود ومجدد به اثبات می رساند که ایرانی ها همواره بیش از حمله دشمنان خارجی، از هموطنان حسودشان ضربه خورده و اسیب دیده است. البته سرداران عرصه نبرد دیپلماسی دولت ، شاخ درختند پراز میوه شجاعت، هر رهگذری سنگ زند باک ندارند. ما همچنان، ملت افراط تفریط هستیم، باشورو شوق همگی برجام سودمند را شکل دادیم و تحسین دوست و دشمن را رقم زدیم اما حالیه، خواص جامعه به تیم شایسته بانی برجام واصل برجام بی وفایی وبی مهری می کنند. اطمینان دارم بمنظور عیب جویی و انتقام گیری، موج فزاینده غوغاسالاری، جوسازی و تخریب علیه دولت و تیم دلاور دیپلماسی، پایانی نخواهد داشت لیکن ذره ای تاثیر در اراده مردم و دولت برای حمایت از بانیان برجام و استمرار حرکت در مسیر برجام نخواهند داشت. درد ما از خودمان است و لاجرم در مانش در خودما! همگان کماکان نگاه خود را به برجام بایستی براساس فراجناحی و منافع ملی تغییر داده و در جهت استمرار خلق شرایط جهت تحقق حماسه اقتصادی، با اعمال سعه صدر در طرح دیدگاههای خود با دولت باید همدل باشند."

 

 

 

مهدی سنایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و سفیر کنونی ایران در روسیه، در توضیح تصویر زیر نوشت: نمایشگاه واگنی!
برخی از واگن های مترو مسکو تبدیل به محل نمایش نقاشی هنرمندان آماتور با موضوعات متنوع شده است!

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار