مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی در تمام شهرهای استان ضروری دانست.
کد خبر: ۶۱۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 10 June 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام فخرالدین صابری روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی گفت: 70 رشته صنایع دستی از مجموع 350 رشته مصوب در استان البرز فعال است .
وی ادامه داد: این استان ظرفیت افزایش رشته های صنایع دستی تا 200 رشته را دارد در عین حال می بایست نسبت به راندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی اهتمام داشت.
صابری گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در بحث حمایت از صنعتگران به موضوع بیمه آنها و ایجاد بازارچه های صنایع دستی به صورت ویژه توجه دارد.
وی بیان داشت : در زمان حاضر با همکاری و همراهی شهرداری و شورای اسلامی مشکین دشت و حمایت های فرماندار فردیس یک بازارچه دائمی صنایع دستی در شه مشکین دشت با 37 غرفه فعال است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز ادامه داد: هدف ما ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در تمام شهرهای استان البرز است تا هنرمندان بتوانند در جایی مناسب کالاهای تولید شده را عرضه کنند.
صابری اضافه کرد: استان البرز در رشته های چون گروه چوب، سنگ شیشه، بافت های سنتی چرم و غیره هنرمندان فعالی دارد و وجود اقوام مختلف از سراسر کشور در استان البرز بر شکوفایی صنایع دستی این استان می افزاید.
وی گفت: اکنون حدود 5 هزار هنرمند البرزی درحوزه صنایع‌دستی شاغل هستند که ظرفیت ها نیز از این رقم بالاتر است.
10 ژوئن به نام روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.
در10 زوئن سال 1964 میلادی در شهر نیویورک اساتید برجسته صنایع دستی از 40 کشور جهان گرد هم آمدند و شورایی به نام صنایع دستی تشکیل دادند که به عضویت یونسکو نیز در آمد و ایران نیز چهار سال بعد در سال 1347 خورشیدی عضو این شورا شد.
اکنون 90 کشور جهان عضو این شورا هستند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار