رئیس ستاد دیه ایلام از آزادی 100 زندانی جرائم غیر عمد استان در سال گذشته خبر داد و گفت: 137 زندانی جرایم غیر عمد نیز هم اکنون چشم انتظار مدد خیرین هستند.
کد خبر: ۶۱۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 11 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛علی حسنوند در آئین جشن گلریزان دهلران افزود: آزادی این افراد نیازمند همت مردم نیکوکار و تامین 120 میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: خیران در آیین جشن نسیم مهر 200 میلیون ریال و در جشن گلریزان یک میلیارد و 980 میلیون ریال کمک کردند.
معاون سلامت زندان های ایلام تاکید کرد: این افراد محکوم به پرداخت مواردی چون دیه حوادث رانندگی، پرداخت مهریه، نفقه و بدهی مالی هستند.

حسنوند اضافه کرد: در صدد هستیم با تکیه بر موضوع صلح و سازش ضمن جلب گذشت حداکثری از پرونده‌ها، زمینه آزادی بسیاری از محکومان تحت حمایت این مجموعه حمایتی را در سال جدید فراهم کنیم که نصف این مبلغ را رضایت و مابقی را از طریق کمک خیرین پرداخت می کنیم.

وی با اشاره به آزادی 790 نفر زندانی جرائم غیر عمد در پنج سال گذشته گفت: برای آزادی این افراد 335 میلیارد و 200 میلیون ریال نیاز بود که از این میزان 172 میلیارد و 960 میلیون ریال از شکات رضایت اخذ شد.

رئیس ستاد دیه استان ایلام اضافه کرد: 157 میلیارد و 570 میلیون ریال نیز به صورت وام یا بلاعوض توسط ستاد دیه استان پرداخت شده است.

فرماندار دهلران نیز در این آیین گفت: مردم دهلران هم در دفاع مقدس و هم در کمک به همنوعان و نوع دوستی پیشگام بوده و هستند و هر آنچه در توان داشته اند برای کمک به زندانیان غیرعمد در طبق اخلاص گذاشته اند.

سید حسینعلی موسوی کمک های خیرین را گامی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به جامعه و کانون خانواده دانست و افزود: گذشته از همه این موارد این کمک ها دارای اجر و مزد معنوی بوده و توشه ای برای آخرت است و مردم دهلران بخوبی حس نوع دوستی خود را نشان می دهند.

وی از کمک 760 میلیون ریالی مردم دهلران در جشن گلریزان و انجمن حمایت از خانواده زندانیان خبر داد و گفت: از این مبلغ 500 میلیون ریال در موضوع انجمن حمایت از خانواده زندانیان و 260 میلیون ریال نیز برای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد بوده است.

امام جمعه دهلران نیز بر ضرورت کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد تاکید کرد و گفت: این کمک ها موجب آزادی زندانیان و نجات خانواده آنها می شود.

حجت الاسلام سید محسن موسوی از حضور خیرین تقدیر کرد و افزود: حمایت خیرین نقش مهمی در آزادی زندانیان غیر عمد و حمایت از خانواده آنها دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار