رئیس خوشه نساجی استان یزد:
رئیس خوشه نساجی استان یزد گفت: مهندسان رشته نساجی بعد از فارغ التحصیلی نیازمند آموزش هستند و به نظر می رسد کلاس های فنی دانشگاه ها به قبرستان ماشین آلات صنعتی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۱۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 13 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، دستمالچیان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به مسائل، مشکلات و نیازهای خوشه نساجی در استان یزد اظهار داشت: خروجی دانشگاه ها نسبت به قبل وضعیت بهتری داشته اما همچنان با ضعف آموزشی در دانشگاه ها مواجه هستیم به نحوی که اغلب فارغ التحصیلانی که قصد فعالیت در این رشته دارند باید حداقل شش ماه آموزش ببینند و با دستگاه ها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و عملی در دانشگاه نیازمند بازنگری است، افزود: در حال حاضر به نظر می رسد کلاس های فنی به قبرستان ماشین آلات صنعتی تبدیل شده است.

دستمالچیان با اشاره به فعالیت هنرستان نساجی در یزد بیان کرد: این هنرستان چند سالی است که تعطیل شده و باید احیا شود زیرا در صورت احیای این هنرستان است که می توانیم کارگر ماهر داشته باشیم.

رئیس خوشه نساجی استان یزد ادامه داد: در حال حاضر در استان یزد هزار و ۹۴۲ واحد نساجی فعال است بنابراین در استان یزد است که نیاز به توجه جدی به این صنعت وجود دارد و نمی توان در سایر استانها توقع داشت که سنگ این صنعت را به سینه بزنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تولیدات نساجی استان نادیده گرفته می شود و به عنوان مثال برای روپوش مدارس، پارچه از اصفهان وارد یزد می شود، افزود: اگر آموزش و پرورش، پارچه مورد نیاز روپوش مدارس را از یزد خریداری کند، کمک بسیاری به صنعت نساجی استان خواهد شد.

دستمالچیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی مشکلات مالیاتی در استان عنوان کرد: از اداره مالیات و بانکها تقاضا داریم با شعربافان و نساجان مماشات کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار