حدود دو ماه پس از استعفا یا برکناری قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و خریدار هواپیماهای آی تی از  که برخی آن را امتیاز به استیضاح کنندگان وزیر راه در حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج بر قله ی دنا می دانند ، دومین برکناری هم گویا مشخص شده است.
کد خبر: ۶۱۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۵ 14 June 2018
تراژدی حادثه دنا هرچند به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و انتظار می رود ظرف چند روز آینده عملیات جستجو با پیدا شدن بقایای اجساد این حادثه خاتمه یافته اعلام شود اما هنوز تبعات سیاسی و اجتماعی آن خصوصاً در بحث مسئولین مرتبط با موضوع ادامه دارد و باید دید چه کسانی استعفا می دهد و یا برکنار می شوند چرا که هنوز خانواده های داغدیده بر ادامه اعتراضات خود مصر هستند و خواهان برخورد با مسببان این حادثه غم انگیز هستند.
حدود دو ماه پس از استعفا یا برکناری قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و خریدار هواپیماهای آی تی آر  که برخی آن را امتیاز به استیضاح کنندگان وزیر راه در حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج بر قله ی دنا می دانند(اینجا) ، دومین برکناری به نام مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان زده شده است.
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد بازماندگان هواپیمای سانحه‌دیده یاسوج با تجمع در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری خواستار برکناری مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان شدند.
مدیر عامل آسمان بزودی برکنار می شود
استدلال خانواده‌ها برای این درخواست به گفته آنها عملکرد نامناسب مدیرعامل هواپیمایی آسمان در پیگیری‌های بعد از حادثه سقوط هواپیمای یاسوج عنوان شده است. در همین جلسه کمال‌الدین پیرمؤذن، عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری به خانواده‌ها اطمینان داد که به‌زودی مدیرعامل آسمان برکنار می‌شود.

این عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در حالی این موضوع را در جمع خانواده‌های معترض بازماندگان سانحه هواپیمای یاسوج بیان کرد که 100درصد سهام شرکت آسمان از سال1381 به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد. پرواز شماره3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8صبح روز یکشنبه، 29بهمن ‌ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد و در کوهستان دنا سقوط کرد و تمام مسافران و خدمه پروازی جانشان را از دست دادند.
وعده دروغ مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان
بنابر گزارش منتشر شده در رسانه ها دقایقی بعد از شروع تجمع خانواده‌های بازماندگان سانحه هواپیمایی یاسوج آنها با هماهنگی مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری به نمازخانه این ساختمان راهنمایی شدند تا با اعضای هیأت‌مدیره صندوق جلسه داشته باشند. نمایندگان بازماندگان با بیان اینکه مدیرعامل هواپیمایی آسمان عملکرد مناسبی درخصوص سانحه و رسیدگی به خانواده‌ها نداشته، خواستار برکناری مدیرعامل شرکت آسمان شدند.

به گفته خانواده‌ها، مدیرعامل شرکت آسمان بعد از گذشت یک‌ماه از سانحه با برخی خانواده‌ها تماس گرفته و به ملاقات آنها رفته و قول داده تا زمان پرداخت بیمه 20 تا 50میلیون تومان به این خانواده‌ها داده شود و بعد از اینکه بیمه پول را به این خانواده‌ها داد، این رقم را آنها پس بدهند اما این پول هیچ‌گاه به آنها پرداخت نشده است.

علیپور که برادرش میلاد را در این سانحه از دست داده، به همشهری گفت: از نظر قانونی هواپیمایی آسمان که به‌عنوان مقصر در این سانحه شناخته می‌شود، نباید به موضوع ورود پیدا کند درحالی‌که بعد از حادثه تا هفته پیش مسئولان هواپیمایی آسمان به انحای مختلف سعی در دخالت در امور خانواده‌های بازمانده داشتند.

علیپور تصریح کرد: در آخرین مورد مسئولان هواپیمایی آسمان به منزل 3نفر از خانواده‌ها در یکی از شهرستان‌ها سر زده و عنوان کردند درصورتی که مدارک متوفی را تحویل بگیرند، می‌توانند کارهای بیمه‌ای آنها را سریع‌تر انجام دهند که 2خانواده مدارک را تحویل داده‌اند و یک خانواده از تحویل مدارک خودداری کرده و تا‌کنون نیز از اقدامات هواپیمایی آسمان برای این 2خانواده خبری نشده است.
تقاضای برکناری از روی مقصر بودن در حادثه نیست
حسین فروغی، عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه شخصا، اخلاقا و منطقا از فردی دفاع نمی‌کند، درخصوص برکنارنشدن مدیرعامل هواپیمایی آسمان تا‌کنون گفت: برکنار نشدن ایشان مسائل مربوط به‌خود را دارد که آن را بیان می‌کنم. استنباط من این است که در رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه قطعا مقصر را پیدا و رأی نهایی را صادر می‌کند. این خواسته شما نیز نشأت گرفته از برخوردی است که با شما صورت گرفته و اگر این اتفاق روی نمی‌داد خواستار برکناری مدیرعامل آسمان نبودید.

او با اشاره به مطالعه گزارشی که هواپیمایی آسمان درخصوص اقدامات انجام شده بعد از سانحه داده است، گفت: روز گذشته گزارش مدیرعامل آسمان را درخصوص اقداماتی که انجام شده مطالعه کردم. در این گزارش که به درخواست صندوق بازنشستگی تنظیم شده، ادعا شده که هواپیمایی بعد از حادثه هزینه‌هایی را پرداخت و از خانواده‌ها تیمارکرده و نقل و انتقالات را به‌عهده داشته است.
اعتراض خانواده های داغدیده به سخنان عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی
این سخنان فروغی با اعتراض خانواده‌ها مواجه شد، خانواده‌ها عنوان کردند هواپیمایی آسمان باید با دلیل و مدرک ثابت کند که چه اقداماتی انجام داده است.
عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بعد از اعتراض خانواده‌ها با بیان اینکه این گزارش را تأیید یا تکذیب نمی‌کند، خطاب به خانواده‌ها گفت: من الان از شما می‌شنوم که این گزارش غیرواقعی است و حتما این مسئله را به‌عنوان یکی از مسئولان این مجموعه پیگیری می‌کنم.

وی با اشاره به حادثه کشتی سانچی نیز گفت: بعد از وقوع حادثه برای کشتی سانچی که به نوعی به صندوق بازنشستگی مربوط می‌شد، مدیرعامل وقت برکنار شد، پس برکناری یک امر طبیعی و عرف جهانی است؛ یعنی یا فرد بعد از وقوع حادثه صرف‌نظر از اینکه مقصر باشد یا نه استعفا می‌دهد یا برکنار می‌شود. اصرار شما به برکناری مدیرعامل آسمان نیز شبیه همین اتفاق کشتی سانچی است.

به گفته فروغی، موضوع هواپیمایی آسمان یک مسئله استراتژیک است و تغییر مدیرعامل آسمان باید از منابع مختلف نظرخواهی شود. برکناری یک عرف است و در همه‌جا اتفاق می‌افتد اما اراده برکناری وابسته به یک‌سری عوامل دیگر است. الان سیستم قضایی در حال پیگیری موضوع است.
نباید خون عزیزانمان پایمال شود
بعد از سخنان فروغی تعدادی از خانواده‌ها با اعتراض نسبت به صحبت‌های وی قانع‌نشدن خود را از این صحبت‌ها اعلام کردند. آنها بیان کردند که با برکناری مدیرعامل آسمان می‌خواهند خون عزیزانشان پایمال نشود و دیگر شاهد وقوع سوانح مشابه در کشور نباشند.

کمال‌الدین پیرمؤذن، عضو هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیرعامل هواپیمایی آسمان به‌زودی برکنار می‌شود، گفت: در این جلسه بنا دارم اقدامات هیأت مدیره درخصوص سؤالات شما را بیان کنم. واقعیت این است که بعد از حادثه‌ای که برای هواپیمایی آسمان اتفاق افتاد، دکتر ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه‌ای را با هیأت‌مدیره صندوق برگزار کرد. مسئله‌ای که باید از آن مطلع باشید این است که آقای ربیعی نسبت به انتصاباتی که در مقطعی مدیرعامل قبلی صندوق داشتند، انتقاداتی را مطرح کردند و به همین دلیل به مدیرعامل و هیأت مدیره درخصوص تعدیل نیرو اختیار تام نداده‌اند.
جانشین مدیر عامل آسمان در روزهای پایانی سال گذشته انتخاب شده بود
پیرمؤذن با اشاره به جلسه‌ای که با دکتر ربیعی 2 روز قبل از سال جدید داشته، گفت: همان زمان مسئله انتخاب جانشین برای مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان مطرح شد. از آن زمان تا‌کنون نیز در جلساتی که برگزار شده 7نفر به‌عنوان جانشین معرفی شده‌اند اما بنا به دلایلی هنوز فرد خاصی به این سمت برگزیده نشده است. وی با تأکید بر برکناری حتمی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، گفت: وزیر رفاه مسئول تام‌الاختیار رسیدگی به پرنده آسمان است و انتخاب نشدن یک فرد برای مدیرعاملی این شرکت نیز به‌دلیل نیافتن یک فرد مناسب برای این سمت است.

به گزارش همشهری، در تحصن ماه قبل خانواده‌ها که در مقابل سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، قرار بر این بود که معاون استانداری 300میلیون تومان برای ادامه جست‌وجوی بقایای پیکر سانحه‌دیدگان اختصاص دهد که از این مبلغ 150میلیون تومان برای تهیه تجهیزات و 150میلیون تومان نیز به‌عنوان کارمزد به 75نفر از نیروهایی که کار تجسس را انجام می‌دادند، تعلق بگیرد اماگفته می‌شود از یک‌ماه قبل تا‌کنون فقط 135میلیون تومان از این مبلغ تخصیص داده شده است.

از همان زمان تا‌کنون 42جسد تحویل خانواده‌ها شده، 11جسد بعد از شناسایی در پزشکی قانونی منتظر تحویل گرفتن توسط خانواده‌ها هستند و مابقی اجساد به‌علت آماده نشدن جواب دی‌ان‌ای هنوز تشخیص هویت نشده‌اند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
مدیر عامل اسمان یک سردار بازنشسته میباشه که نه تخصصی در این حوزه داره،فقط به سبب اینکه کشور توسط سپاه اداره میشه ایشون هم باید یه جایی داشته باشه ،واقعا جای تاسف داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار