با هدف پاکداشت روز طبیعت و حفاظت هرچه بیشتر از مناطق طبیعی و گردشگری در البرز، یکم تیرماه جاری جنبش های اجتماعی برای پاکسازی جاده ملی و گردشگری کرج - چالوس همراه خواهند شد.
کد خبر: ۶۱۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 14 June 2018

به گزارش تابناک : جاده چالوس کرج جاده ای سرسبز بود که امروز به واسطه دفع غیراصولی زباله ها و ریختن این طلای کثیف در بخش هایی از آن رنگ سیاه به خود گرفته است.
با مدیریت صحیح می‌توان بخش زیادی از این طلای کثیف را توسط بازیافت به درآمد تبدیل کرد و به هدف نهایی که ممانعت از تخریب محیط است، نایل شد.
ازسوی دیگر انتظار می رود علاوه بر جمع آوری این زباله های مخرب محیط زیست تلاش ها برای مقابله با هرنوع عامل تخریب طبیعت و محیط زیست درجاده چالوس ادامه یابد که در این زمینه فرهنگسازی و استقرار تجهیزات بیشتر جمع آوری زباله با توجه به حجم بالای مسافران عبوری از آن ضرورتی انکارناپذیراست.
معاون ورزش و جوانان استان البرز در نشستی که در این زمینه روز پنجشنبه در فرمانداری کرج برگزار شد، گفت: طرح پاکداشت طبیعت از سال 93 در استان البرز رقم خورد و طرحی بود که درابتدا فکرمی شد مورد استقبال قرار نگیرد.
قدرت الله شمیرانی افزود: اما با تلاش سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی مختلف در همان سال اول شاهد شرکت یک هزارو 200 نفر دراین طرح مهم زیست محیطی بودیم.
وی ادامه داد: در سال 95 بیش 3 هزار نفر دراین طرح شرکت کنند و درسال جاری پیش بینی شرکت چهار هزار نفر می شود.
شمیرانی گفت: اصل این طرح برمبنای آموزش است و همراهی هرچه بیشتر رسانه ها را دراین زمینه می طلبد.
وی افزود: طول مسیری که قرار است پاکسازی شود 75 کیلومتر از ابتدای جاده کرج - چالوس تا تونل کندوان است که به ایستگاه هایی با فاصله پنج کیلومتر تقسیم می شود.
شمیرانی خاطرنشان کرد: طرح پاکداشت طبیعت به یک روز ختم نمی شود و شهرستانها برنامه هایی دراین زمینه داشته اند.
وی گفت: این جاده از محورهای ارتباطی ملی است که به آن بعنوان یک طرح ملی باید نگریست و توجه بیشتری داشت.
سرپرست مدیریت پسماند شهرداری کرج نیز گفت: 12 هزار کیسه زباله و مخازن زباله در اختیار دوستداران طبیعت دراین روز قرار خواهد گرفت.
اصغر نصیری افزود: امروز در کلانشهر کرج طرح های خوبی برای ساماندهی زباله به اجرا درآمده که از جمله آن انتخاب پیمانکارانی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است که با جدیت درفضای شهری دنبال می شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح تفکیک از مبدا زمینه را برای بازچرخانی هرچه بهتر زباله های خشک فراهم می کند و و تیم های لازم دراین زمینه باید پیش بینی شود.
نصیری یادآورشد: باید دراجرای طرح پاکداشت طبیعت در جاده چالوس به سمت استفاده از خودروهای عمومی برای انتقال دوستداران طبیعت پیش رفت و این مهم مورد تاکید قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج گفت: ارگان ها و نهادها به تنهایی اجرای طرح های حفاظت از طبیعت و محیط زیست نیستند .
سید جمال جلیلی افزود: امروز باید تلاش هرچه بیشتر برای فرهنگ سازی پاکداشت طبیعت داشت چراکه سلامت ما به سلامت طبیعت بستگی دارد.
وی ادامه داد: براساس قوانین و ضوابط قانونی باید اقداماتی انجام داد که این موضوع برای احاد مختلف مردم جا بیفتد ضمن اینکه مباحث اعتقادی می تواند به این بخش کمک وافری داشته باشد.
معاون فرماندار کرج خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز از پتانسیل های کلانشهر کرج به اندازه کافی بهره گرفته نمی شود و عدم حضور برخی از دستگاه های متولی حفظ طبیعت در نشست های هماهنگی این موضوع قابل قبول نیست.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: جاده چالوس از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه 17 استان از این جاده عبور می کنند.
امیرغفرانی افزود: در ایام نوروز و تعطیلات مسافران بسیاری از این جاده عبور می کنند که در صورت اجرای طرح های آموزشی دراین فرصت ها می توان گام هی موثری در فرهنگسازی برداشت.
وی یادآورشد: یک همایش پیاده روی خواهیم داشت که 100 هزار نفر دراین برنامه ورزشی مشارکت خواهند داشت و اداره کل ورزش و جوانان طرح های خوبی را دراین زمینه به اجرا در خواهد آورد.

 

 

منبع : ایرنا 

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار