شهردار منطقه 12 کرج اعلام کرد که با حکم قضایی 8 بنای غیر مجاز در محدوده جغرافیایی این منطقه شهری تخریب شد.
کد خبر: ۶۱۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 16 June 2018

به گزارش تابناک : مجتبی اسکندری روز جمعه اظهار داشت: این بناها به صورت غیرمجاز در حاشیه های منطقه 12 شهرداری کرج ساخته شده بود که هفته جاری رفع اثر شد.
وی بیان داشت: تیم های گشت شهرداری منطقه 12 کرج به صورت شبانه روزی محدوده های این منطقه شهری را رصد و با متخلفان در امر ساخت وساز غیر مجاز برخورد می کنند.
شهردار منطقه 12 کرج با بیان اینکه ساخت وسازهای غیر مجاز آسیب های اجتماعی فراوانی در پی دارد ، گفت: برهمین اساس نظارت ها و پایش ها در این منطقه بیشتر شده است.
وی افزود: سیل مهاجرت ها به کلانشهر کرج همواره سبب آسیب های مختلف از جمله ساخت وسازهای غیر مجاز در حاشیه ها شده که پایش و مراقبت همیشگی متخلفان را ناکام خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه ساخت وساز مجاز و مستحکم لازمه جغرافیای کلانشهر کرج و محیط پیرامونی آن است، اظهار داشت: برهمین اساس باید زمینه را برای ساخت وساز قانونی و مستحکم فراهم کرد.
شهردار منطقه12 کرج گفت: با توجه به شرایط منطقه زمینه صدور مجوز ساخت وساز قانونی در مناطق مختلف شهری کرج از جمله منطقه 12 فراهم است .
وی از شهروندان خواست بدون رعایت اصول قانونی و فنی هیچ گونه ساخت وساز یا اضافه بنا انجام ندهند زیرا در ابعاد مختلف با خطراتی همراه است.
اسکندری یادآور شد که زلزله آذرماه سال گذشته این ضرورت را درپی داشت که باید به فکر استحکام بناها بوده و از هرگونه ساخت وسازغیر مجاز و غیر مستحکم خودداری کنیم.
شهردار منطقه 12 کرج با بیان اینکه اعمال قوانین سختگیرانه در امر ساخت وساز لازمه شرایط جغرافیایی کرج و استان البرز است ، گفت: اهمیت این موضوع از آن جهت است که ما به عمق آسیب ها و خطرات این نوع ساخت وسازها بیندیشیم.
اسکندری تاکید کرد که شهرداری ضمن نظارت بر ساخت وسازها آماده است تا شهروندان را در ساخت بناهای قانونی و مستحکم یاری کند و چگونگی داشتن سازه های محکم را برای آنها تشریح کند.
وی افزود: افزودن اضافه بنا یا ساخت وساز غیر مجاز در اراضی هر 2 آسیب زا بوده و هرچند ممکن است آسایش کوتاه مدت در آن متصور شد اما خطرات و آسیب های آن به مراتب بیشتر است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار