تعدادی از اعضای باشگاه شهدای چوار65 ایلام و بازماندگان فاجعه زمین فوتبال چوار با شعار ' فوتبال برای صلح و دوستی' وارد مسکو شدند. برادر شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان تیم ملی جوانان نیز از اعضای این کاروان است.
کد خبر: ۶۲۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 18 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ کاروان چوار65 ایلام، به مدت دو روز در سن پترزبورگ حضور داشتند که علاوه بر حمایت از تیم ملی ایران، به انجام فعالیت های فرهنگی برای معرفی فاجعه چوار پرداختند.

اعضای این کاروان همچنین بروشور به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی بین تماشاگران ایران و مغرب و هواداران روسی توزیع کردند.

همچنین مهدی حب درویش رکورددار گینس، با لباس منقش به یاد شهدای زمین فوتبال چوارایلام به انجام روپایی و حرکات نمایشی با توپ پرداخت تا توجه هواداران فوتبال را به این رویداد مهم جلب کند.

اعضای این گروه، در داخل ورزشگاه زنیت سن پترزبورگ نیز با در دست داشتن تصاویری یاد و خاطره شهدای واقعه چوار را گرامی داشتند.
برادر شهید مهدی رضایی مجد نیز با لباس منقوش به تصویر برادر شهیدش در ورزشگاه حضور یافت.

بر اساس این گزارش ، 23 بهمن ماه سال 65، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را بمباران کردند که در این فاجعه تاریخی، 9 بازیکن فوتبال، یک داور و پنج تماشاگر به شهادت رسیده و دهها نفر به درجه جانبازی نایل آمدند.

اسفندماه 96، رئیس فیفا با تعدادی از خانواده شهدا و بازماندگان واقعه چوار دیدار و از نزدیک با زوایای این موضوع آشنا شد.

اکنون 12 نفر از اعضای این باشگاه با هزینه شخصی راهی جام جهانی 2018 شده اند تا از فرصت بزرگ جام جهانی برای زنده نگه داشتن فاجعه سال 65 استفاده کنند.

مسابقات بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال روز پنجشنبه هفته گذشته در روسیه آغاز شد و در نخستین بازی، تیم ملی فوتبال روسیه با نتیجه 5 بر صفر تیم عربستان را درهم کوبید.

مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگراد، نیژنی نووگراد، قازان، سامارا، سارانسک، ولگاگراد، رستف نا دُنو، سوچی و یکاترینبورگ شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال 2018 هستند.

تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «B» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه شده است.
ایران در نخستین دیدار خود روز جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ تیم مغرب را شکست داد.

تیم ملی کشورمان در دومین دیدار ساعت 21:30 روز 20 ژوئن (30 خرداد 97) در ورزشگاه قازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان پیشین جام جهانی فوتبال و در سومین بازی گروهی خود ساعت 21:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسک با یاران رونالدو پرتغالی مدافع عنوان قهرمانی اروپا بازی خواهد کرد./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار