معاون استاندار یزد تأکید کرد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به شرایط فعلی کشور،گفت: مدیریت ‌صحیح هزینه‌ها اولویت‌های اصلی نظام سلامت بوده، که مسئولیت این مهم برعهده سازمان‌های بیمه‌گر است .
کد خبر: ۶۲۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 18 June 2018

«محمدعلی طالبی» در اجلاس اقدامات مشترک مدیریت منابع درمانی منطقه هشت کشور که به میزبانی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد، طرح تحول نظام جامع سلامت را به عنوان یکی از بزرگترین خدمات دولت تدبیر و امید به مردم و یکی از موفقیت‌های نظام دانست و بیان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بیمه سلامت از جمله نهادهایی هستند که ‌بیشترین خدمات را در قالب طرح تحول سلامت به مردم کشور ارائه کردند.

‌ وی افزود: امروز یکی از تهدیدهایی که در حقیقت نظام اجتماعی ما را با آن روبه‌رو کرده بحث این است که اگر این موفقیت بزرگ نظام و دولت و این خدمت بسیار شایسته به مردم را نتوانیم به خوبی مدیریت کنیم، ممکن است در آینده با مشکلاتی در این حوزه روبه‌رو شویم .

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد،‌گفت: امروز با افزایش هزینه‌های سلامت در سطح کشور و استان و بدهی‌هایی که به بخش خصوصی و سازمان‌های بیمه‌گر وجود دارد، ‌روبرو هستیم و یکی از اولویت‌های اصلی نظام سلامت در کشور در شرایط فعلی باید مدیریت هزینه‌ها باشد و در این بحث مسئولیت مهم و اساسی برعهده سازمان‌های بیمه‌گر است .

طالبی در ادامه با قدردانی از همه دستگاه‌هایی که به نوعی در نظام سلامت یار و مددکار دولت بوده‌اند، تصریح کرد‌: بیمه سلامت به عنوان یک دستگاه حامی مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه توانسته بیشترین پوشش را در سطح کشور و جامعه برای بیمه کردن مردم انجام دهد و یکی از افتخارات نظام در حال حاضر همین موضوع است .

این مقام مسئول بیان کرد: امیدواریم با همین احساس مسئولیت ‌که در اجرای نظام سلامت و گسترده کردن پوشش بیمه در سطح کشور و استان شاهد آن بوده ایم، در بحث مدیریت هزینه‌ها نیز بتوانیم به خوبی عمل کنیم و این جلسات به سمتی پیش برو‌ند که راهکارهای مناسبی را برای مدیریت هزینه‌ها در بخش نظام سلامت داشته باشیم .

وی خاطرنشان کرد: استان یزد از دیرباز به جهت اعتمادی که به مجموعه پزشکان آن وجود داشته، وجود سرمایه اجتماعی بسیار خوب و نظام جامع سلامت مرجع و پناه بسیاری از بیماران از استان‌های مختلف کشور بوده و به همین دلیل هزینه‌های این استان ‌در حوزه درمان نسبت به سایر استان‌ها با افزایش بیشتری مواجه بوده است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد‌: با حاکم شدن نظام ارجاع مناسب در سایر استانها و با حضور پزشکان متخصص و نیروهای توانمندی که در استان‌های دیگر وجود دارد، آمدن بیماران به استان یزد کمتر شود تا در بحث هزینه های بیمه ها با شرایط بهتری در استان روبرو باشیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار