رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی البرز گفت: در حال حاضر هزار و400 نفر از خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بهره مند می‌شوند.خوشبختانه تمامی بیماران کلیوی استان و کسانی که پیوند کلیه انجام داده‌اند، تحت پوشش این انجمن قرار داشته و خدمات رایگان دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 18 June 2018

به گزارش تابناک البرز : مجید کرمی اظهار کرد: خوشبختانه تمامی بیماران کلیوی استان و کسانی که پیوند کلیه انجام داده‌اند، تحت پوشش این انجمن قرار داشته و خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به خاموش بودن علایم بیماری کلیوی ادامه داد: متاسفانه تا زمانی که بیش از 80 درصد کلیه از کار نیفتد فرد متوجه نارسایی و بیماری خود نمی‌شود که همین امر پروسه درمان را دشوار می‌کند.

وی اضافه کرد: بیماری کلیوی علایم خاصی ندارد به همین دلیل همه به ویژه افراد بالای 20 سال باید هر سال آزمایش دهند تا از سلامت کلیه خود اطمینان حاصل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیمارانی که به مرحله دیالیز می‌رسند با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، توضیح داد: یک بیمار کلیوی باید یک روز در میان زیر دستگاه دیالیز قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: دیالیز در پروسه زمانی طولانی مدت مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می‌کند که از مهمترین آنها باید به از دست دادن توان بدنی و کاری فرد اشاره کرد.

کرمی گفت: فردی که دیالیز می شود به مرور زمان توانایی کار کردن را از دست می دهد که همین باعث می شود از لحاظ اقتصادی تضعیف شود و به جز دغدغه از دست رفتن سلامت، نگرانی امرار معاش خود نیز باشد.

رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی البرز ابراز کرد: علاوه براین، به خاطر فشاری که دیالیز روی بدن فرد می‌آورد ، چهره بیمار بعد از چند سال تغییر محسوسی می‌کند و شبیه افراد درگیر اعتیاد می‌شود؛ این تغییرات ظاهری برای عده‌ای که شناخت کافی از این بیماری ندارند ناخوشایند است و باعث می‌شود انگیزه عمومی برای کمک به دیالیزی‌ها کم شود.

وی با اشاره به اینکه با پیوند کلیه می‌توان درد و رنج همیشگی را از فرد دیالیزی گرفت و زندگی را به او برگرداند؛ ادامه داد: دیالیزی‌ها یا باید از افراد زنده کلیه دریافت کنند یا منتظر بمانند تا خانواده یکی از کسانی که در سال   دچار مرگ مغزی می‌شوند؛ به اهدای کلیه عزیز خود رضایت دهند.

وی افزود: دریافت کلیه از افراد زنده اغلب هزینه زیادی دارد و هر کسی از عهده تامین آن بر نمی‌آید ولی اهدای این عضو از طریق فرد مرگ مغزی شده رایگان است و هیچ هزینه‌ای ندارد به همین دلیل باید به سمتی پیش برویم که فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود تا لااقل دغدغه خرید کلیه از سر بیماران کم شود.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ اهدای عضو در جامعه ما آن طور که باید و شاید جا نیفتاده توضیح داد: علی رغم اینکه هر سال عده زیادی در حوادث مختلف از جمله تصادفات رانندگی دچار مرگ مغزی می‌شوند ولی تعداد کسانی که با اهدای اعضای بدنشان به بیماران زندگی دوباره می‌بخشند بسیار کم است.

کرمی افزود: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌تواند با تولید برنامه‌های مختلف در این خصوص، آگاهی عمومی را در مورد اثرات اهدای عضو بالا ببرد تا هر سال    افراد بیشتری به دارندگان کارت اهدای عضو در کشور اضافه شوند.

وی اظهار می کند: زمان مفید برای اهدای اعضای فرد مرگ مغزی شده کم است بنابراین خانواده او باید به سرعت تصمیم بگیرند و با اعلام رضایت خود به چندین نفر جان دوباره ببخشند.

رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی البرز گفت: سال گذشته 31 پیوند کلیه از افراد دچار مرگ مغزی شده داشتیم که    باعث شد بیمارانی از درد و رنج دیالیز نجات پیدا کنند.

وی توضیح داد: در حال حاضر 250 بیمار کلیوی در نوبت پیوند کلیه هستند و امید است به زودی پیوند آنها نیز انجام شود تا بتوانند هر چه سریعتر به روال عادی زندگی برگردند.

وی با بیان اینکه برای انجام عمل پیوند شرایط خاصی لازم است؛ ابراز کرد: برای اینکه عمل پیوند انجام شود بدن بیمار نباید هیچ گونه عفونتی در بدن داشته باشد که همین موضوع پروسه پیوند را طولانی می‌کند چون اگر بدن بیمار دارای عفونت باشد بدن کلیه جدید را قبول نکرده و پس می‌زند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار