کره شمالی اتهامات مطرح شده از سوی یک مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل درباره موارد جدی و گسترده نقض حقوق بشر رد کرده است.
کد خبر: ۶۲۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 20 June 2018

به گزارش تابناک : علی رغم کاهش تنش های دیپلماتیک در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ روز سه شنبه اتهامات مطرح شده از سوی یک مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل را رد کرده و این اتهامات را جعلی دانسته است.

بر اساس این گزارش زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی ضمن متهم کردن کره شمالی به موارد گسترده و جدی نقض حقوق بشر گفت: تغییر چندانی در موارد نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در کره شمالی دیده نمی شود.

وی افزود: مردم کره شمالی زندگی و شان اجتماعی خود را برای دستیابی به حقوق اساسی بشر به خطر می اندازند، حقوقی مثل اجازه داشتن برای خروج از کشور و ارتباط با افراد در خارج از کره شمالی.

وی از پیونگ یانگ خواست تا با دفتر حقوق بشر سازمان ملل و به خصوص با بازرس حقوق بشر سازمان ملل در کره شمالی همکاری کامل داشته باشد. کره شمالی هرگز ماموریت بازرس ویژه حقوق بشر سازمان ملل را به رسمیت نمی شناسد.

زید رعد الحسین افزود: تجربه من بارها نشان داده است که گنجاندن وضعیت حقوق بشر در مذاکرات صلح نقش مهمی در دستیابی به یک صلح پایدار و معنادار در بلندمدت خواهد داشت.

بازرسان سازمان ملل در گزارش 2014 میلادی خود اعلام کرده اند که بیش از 80 تا 120 هزار نفر از مردم کره شمالی در اردوگاه های کار اجباری نگهداری می شوند.

چو میونگ نام معاون نماینده دائم کره شمالی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در این باره گفت: اظهارات زید رعد الحسین بر اساس اطلاعات تایید نشده و جعلی است. کره شمالی متعهد به گفتگو است و در عین حال هرگونه سیاسی کاری، معیارهای دوگانه و گزینشی و اتهامات و قضاوت های بی پایه و اساس را رد می کند.

توماس اوجا کویینتانا گزارشگر ویژه حقوق بشر کره شمالی نیز بارها از آمریکا و سایر قدرت ها خواسته است تا مساله حقوق بشر را در اولویت مذاکرات با کره شمالی قرار دهند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار