معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: این استان در اجرای قانون پیش فروش ساختمان رتبه اول کشور را دارد.
کد خبر: ۶۲۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 21 June 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: احمد رحمانیان صبح پنجشنبه در نشست خبری هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه این معاونت طرح‌های متعددی از منظر پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی، وضعی، قضایی و حقوقی و ... به صورت بین بخشی و تعیین سهم و نقش هر دستگاه اجرایی با لحاظ وظایف قانونی تدوین که برخی از طرحها از قبیل طرح پیشگیری از حفر چاه غیر مجاز ،سرقت، پیش فروش ساختمان و ... است، بیان کرد: در این معاونت ادارات پیشگیری های قضایی و حقوقی ، آمار و برنامه ریزی و دبیرخانه شورای پیشگیری از جرم استان، وضعی، امنیتی و انتظامی، مشارکتهای مردمی و مدنی، اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و دبیرخانه دائمی رویه های پیشگیری از جرم مستقر هستند.

وی به گوشه ای از برنامه های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اشاره کرد و افزود: فعالیت این شورا از سال ۹۱ آغاز شده . تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ تعداد ۳۷ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار و ۳۱ طرح اجرایی پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی مشتمل بر ۱۰۲۰ برگ تهیه و تنظیم شده و در شورا مورد تصویب قرار گرفته همچنین ۱۲۰جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌های استان در سال ۹۶ برگزار شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تهیه، تدوین و اجرای طرح پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز در فارس را از دیگر برنامه ها عنوان کرد وادامه داد: در این طرح جهت ۱۵ دستگاه دولتی و غیردولتی ۱۳۰ وظیفه تعیین شد که پس از تائید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به عنوان یک الگوی موفق به سایر استانها جهت بومی سازی و اجرا ارسال شد.

وی گفت: تهیه، تدوین و اجرای طرح اجرایی مدیریت منابع آب و پیشگیری از حفر چاههای غیر مجاز،تهیه، تدوین و اجرای طرح پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق، تهیه، تدوین و اجرای طرح اجرایی پیشگیری و مقابله با سرقت اماکن و وسایل نقلیه و سرقتهای به عنف، تهیه، تدوین و اجرای طرح اجرایی کاهش و پیشگیری از خشونت و... نیز از دیگر برنامه هاست.

رحمانیان از اجرای قانون پیش فروش ساختمان در استان فارس به عنوان استان پیشرو خبرداد و اظهار کرد: در نتیجه اجرای قانون مذکور تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰ قرارداد پیش فروش تنظیم شده که بالاترین آمار در سطح کشور است.

وی از تهیه، تدوین و ابلاغ طرح پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با تعیین ۱۱۰ وظیفه برای ۱۷ دستگاه متولی در استان خبرداد و افزود: در اجرای این طرح آمارهای موجود در استان نشان از افزایش ۴۳درصد کشفیات در حوزه مقابله پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان فارس است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از انعقاد تفاهم نامه های متعدد بین دادگستری کل استان فارس و نهادهای و دستگاههای علمی، آموزشی و اجرایی استان فارس در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی خبرداد و افزود: انعقاد تقاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه با دانشگاه آزاد اسلامی استان و اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان، اداره کل بهزیستی استان، شهرداری شیراز، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، اداره کل ورزش و جوانان و پلیس راهنمایی و رانندگی استان، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی سپاه فجر استان، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(ISC)اداره کل محیط زیست استان پیگیری اجرای تکالیف مقرر در آئین نامه موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی بر اساس الگوی ایجاد وحدت رویه و ارتقا اثربخشی مجازات های جایگزین حبس از دیگر برنامه های اجرا شده است.

کد خبر 4326640

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار