کد خبر: ۶۲۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 21 June 2018

آخرین روز فعالیت بازار سکه در هفته جاری، با ادامه روند افزایشی نرخ انواع سکه همراه شده است. به طوریکه سکه تمام طرح جدید در ساعاتی از روز به نرخ نقدی ۲ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان هم رسیده است. همچنین نرخ جهانی طلا تا لحظه تنظیم این خبر، با کاهش حدود ۸ دلار مواجه شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در آخرین روز از فصل بهار، بازار آزاد سکه شاهد ادامه روند گرانی سکه بوده است. به طوریکه بر اساس این گزارش، نرخ نقدی سکه تمام طرح قدیم با افزایش ۵ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت فروش ۲,۴۱۵,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر سکه تمام طرح جدید تا این لحظه، ۲,۵۸۳,۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان رشد داشته است. این در حالی است که بهای این سکه در بازار آزاد تهران، در ساعاتی از روز، به سطح ۲ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان هم رسید. هر نیم سکه بهار آزادی در معاملات امروز، با رشد ۱۳ هزار تومانی به رقم ۱,۲۴۸,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در آخرین روز هفته، بدون تغییر در جایگاه ۶۹۵ هزار تومانی قرار گرفت و هر سکه یک گرمی نیز در معاملات امروز، ۳۹۵ هزار تومان ارزشگذاری شد.

بر اساس این گزارش، آخرین اطلاعات بازار جهانی فلزات گران بها، حکایت از روند نزولی اونس طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم دارد. به طوریکه تا لحظه تنظیم این خبر، هر اونس طلا در بازار جهانی، با ۷ دلار و ۴۳ سنت کاهش، به رقم ۱۲۶۱ دلار و ۸۲ سنت رسیده است. هر اونس نقره نیز در حال حاضر، ۱۶ دلار و ۲۴ سنت قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، ۴ سنت کاهش داشته است. هر اونس پلاتین نیز با افت ۷ دلار و ۶۰ سنت مواجه شده و به رقم ۸۶۲ دلار و ۹۰ سنت رسیده است. همچنین هر اونس پالادیوم ۹۵۴ دلار و ۴۰ سنت ارزشگذاری شده است که نسبت به روز قبل، ۳ دلار کاهش داشته است.

دلار بانک مرکزی به ۴۲۴۹ تومان رسید

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز «پنج شنبه سی و یکم خرداد ماه» با ۳۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۴۹۰ ریال قیمت خورد.

سکه در پایان بهار به ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان نزدیک‌تر شد/ دلار بانک مرکزی به ۴۲۴۹ تومان رسید

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۱ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۵ هزار و ۹۱۶ ریال و هر یورو نیز با ۳۶ ریال افت نسبت به روز گذشته ۴۹ هزار و ۱۲۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۸۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۷۷ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۱۹۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۹۱ ریال، روپیه هند ۶۲۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۵۶۹ ریال، دینار کویت ۱۴۰ هزار و ۱۳۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۹۴۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۱۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۶ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۴۹۸ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۱۲ ریال قیمت خورد.

افزون بر این، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۱۱ ریال، لیر ترکیه ۸ هزار و ۹۳۷ ریال، روبل روسیه ۶۶۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۶۷۳ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۷۵ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۲۹۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۳۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۲ هزار و ۹۹۶ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۰۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هز و ۶۵۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۷۹۲ ریال تعیین شد.

این گزارش می‌افزاید: نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۱۵ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۲۹۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۴۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹ هزار و ۰۰۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۹۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۲۸۷ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۴۸۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۲۱۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۹۷۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷۳ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۵۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار