بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: سلحشوری: با حکم یک بازپرس تلگرامم را مسدود نمی‌کنم/نماینده اصولگرا: ضدانقلاب پشت پرونده دختران ایرانشهر بود و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 22 June 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش نماینده اصلاح‌طلب به نامه اصلاح‌طلبان

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نامه به سران نظام برای مذاکره مستقیم با آمریکا عجولانه و اشتباه بود. الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نامه مشترک برخی اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج کشور به مسئولان عالی نظام درباره مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: مخالف این اقدام هستم. وی با بیان اینکه افرادی که این نامه را تدوین و امضا کردند در شرایط فعلی اشتباه کردند، ادامه داد: بدعهدی‌های آمریکا تازگی ندارد و از سال 1332 تاکنون این روند ادامه داشته است. عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر اینکه خنجر خیانت آمریکا همواره بر پشت ملت ایران قرار داشته است، افزود: خصومت با انقلاب اسلامی، کمک به متجاوزان به کشورمان در جنگ هشت ساله و خروج از برجام نمونه‌های بارز خیانت‌های دولتمردان آمریکا علیه کشورمان است. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افرادی که این نامه را نوشتند، عجولانه رفتار کردند، اظهار داشت: زمان برای نوشتن این نامه مناسب نبود.

واکنش ولایتی به نامه اصلاح‌طلبان

رئیس‌ هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: مذاکره با شخصی که به هیچ یک از توافق‌نامه‌های بین‌المللی پایبند نیست، معنایی جز تسلیم ندارد.

مذاکره به صلاح کشور نیست

یک فعال سیاسی درخصوص مذاکره با آمریکا گفت: اگر بعضا برخی از چهره‌های محدود نامه مذاکره با آمریکا را امضا کرده‌اند، هیچ ربطی به جریان اصلاحات ندارد، نظر شخصی خودشان است و نمی‌توان آن را نظر همه اصلاح‌طلبان دانست. جواد امام درباره مذاکره با آمریکا آن هم در شرایط فعلی کشور گفت: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر ترامپ به وجود آورده است، مذاکره با آمریکا درست نیست. وی یادآور شد: رئیس‌جمهور ایالات متحده زیر تعهدات کشورش در بحث تفاهمات هسته‌ای با ما زده است، او در حال زورگویی و تحقیر ماست پس چه مذاکره‌ای باید صورت بگیرد؟

سلحشوری: با حکم یک بازپرس تلگرامم را مسدود نمی‌کنم

پروانه سلحشوری نماینده تهران با اشاره به ارسال پیامک حراست قوه مقننه به نمایندگان برای خروج از تلگرام، به اعتمادآنلاین گفت: دو روز گذشته پیامکی از سوی حراست قوه مقننه ارسال شد با این مضمون که شما در پیام رسان‌های خارجی بخصوص تلگرام عضویت نداشته باشید و خبرهایتان را در پیام رسان‌های داخلی منتشر کنید. او ادامه داد: سؤال این است که زمانی که حراست مجلس به یک نماینده چنین پیامکی ارسال می‌کند با سایر افراد چگونه رفتار می‌کند. رئیس فراکسیون زنان گفت: کسانی‌که به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کردند در کانال هایشان هیچ عضوی پیدا نکردند و خبررسانی صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل و برای اینکه ما بتوانیم خبررسانی کنیم مجبور هستیم که از تلگرام استفاده کنیم. در عین حال بنده به شخصه با حکم یک بازپرس شعبه دو دادگستری تلگرام خود را مسدود نمی‌کنم. سلحشوری گفت: شاید بعد از این پیامک نمایندگانی که برای تأیید صلاحیت دور بعد نگران هستند از تلگرام خارج شوند. اما من نگران نیستم و برایم اهمیت ندارد که رد صلاحیت شوم. به نظر می‌رسد افراد ارسال کننده این پیامک‌ها می‌خواهند پرونده‌ای برای رد صلاحیت داشته باشند.

نماینده اصولگرا: ضدانقلاب پشت پرونده دختران ایرانشهر بود

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری گفت: برخی سعی دارند،‌ تجاوز به دختر افغان و اتفاقات مدرسه غرب تهران را به یکدیگر ارتباط دهند تا جامعه را تخریب کنند. جبار کوچکی‌نژاد درخصوص اتفاقات اخیر ایرانشهر گفت: اتفاقات ایرانشهر به طور کل تکذیب شده است. به اعتقاد من نشت بعضی از مفاسد به خودی خود مشکل‌ساز هستند. عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است برخورد با این اتفاقات را به قوه قضائیه بسپاریم. نه اینکه وقتی در یک گوشه از کشور اتفاقی رخ می‌دهد، آن را به کل کشور نشر دهیم، طوری که دیگران فکر کنند در همه نقاط کشور فساد وجود دارد. وی ادامه داد: اتفاقات ایرانشهر صراحتا تکذیب و اشاره شد که در پس آن یک جریان ضد انقلاب حضور داشته است. /ایلنا

قول خیابانی درباره گزارش بازی ایران و اسپانیا

جواد خیابانی که گزارش بازی امروز دیدار تیم‌های ملی ایران و اسپانیا در جام‌جهانی را بر عهده دارد، این رقابت را حساس و جذاب دانست و قول داد حاشیه‌پردازی نکند و فقط گزارش بدهد. جواد خیابانی که به عنوان گزارشگر نوستالژیک در بازی‌های تیم ملی کشورمان از سال‌های دور شناخته می‌شود، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازی تیم‌های ملی ایران و اسپانیا که امشب (سی ام خرداد ماه) برگزار می‌شود، اظهار کرد: بازی ایران و اسپانیا بازی حساس و جذابی است و تمام تلاشم را می‌کنم حاشیه‌پردازی نکنم و فقط گزارش خواهم کرد؛ این را به شما قول می‌دهم.

پویول پولش را گرفت اما از حضورش در برنامه ممانعت شد

دلیل لغو حضور کارلوس پویول در برنامه «۲۰۱۸» مشخص شد. به دلیل هزینه بالای حضور مهمانان خارجی در برنامه فردوسی پور، سازمان صدا و سیما با حضور کاپیتان سابق بارسلونا در شبکه سه سیما مخالفت کرد. این در حالی است که مهمان فردوسی پور تمام پولش را دریافت کرده و عوامل برنامه در حال پیگیری حضور او روی آنتن هستند. /برنا

مدرسه محل تجاوز به دانش‌آموزان برای همیشه تعطیل شد

بالاخره مدرسه معین لغو مجوز شد و رئیس منطقه آموزش و پرورش منطقه ۲ استعفا داد. موضوع مدرسه دوره اول متوسطه غیردولتی معین منطقه ۲ تهران در جلسه شماره ۸۷۰ شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران مورخ ۹۷/۳/۲۲ مطرح و بر اساس مصوبه آن شورا، مجوز تأسیس مؤسسه لغو و مدرسه فوق الذکر تعطیل اعلام شد. اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: بر این اساس تدابیری اتخاذ شده تا دانش آموزان این مدرسه با هماهنگی‌های صورت گرفته در سایر مدارسی که تمایل و شرایط ثبت نام دارند ساماندهی شوند و خللی در امر تحصیل آنان ایجاد نخواهد شد. در پی استعفای ناصر کوهستانی، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران، «هوشنگ میرشغیعی» به عنوان سرپرست این مدیریت معرفی شد.

زینب طاهری، وکیل پرونده «محمد ثلاث» بازداشت شد

زینب طاهری که در یکی آخرین مراحل رسیدگی به پرونده محمد ثلاث ادعای وکالت وی را مطرح کرده بود بازداشت شد. بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه علت حکم بازداشت را مواضع ضد نظام و خلاف واقع طاهری در شبکه های مجازی عنوان کرده است.

ارائه درخواست اعاده دادرسی برای پرونده مرتضوی

ترک همدانی وکیل مدافع تعدادی از کارگران در پرونده تأمین اجتماعی گفت: درخواست اعاده دادرسی (اعمال ماده 477) را نسبت به محکومیت مرتضوی در بخشی از پرونده تامین اجتماعی(به 70 ضربه شلاق) به رئیس قوه قضاییه ارائه داده‌ام /ایسنا

چرا برخی بزرگان برای درمان به خارج از کشور می‌روند؟

فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به دستاوردهای پزشکی کشور، درباره علت اعزام برخی بزرگان به خارج از کشور برای درمان گفت: درمان بزرگانی مانند حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و تعدادی از رئیس جمهورها به بهترین شکل در کشور ارایه و انجام شده است و صراحتا می‌گویم افرادی که برای درمان به خارج از کشور می‌روند، به دلیل اجبار نیست؛ چراکه کلیه اعمال پزشکی به بهترین شکل در کشور انجام می‌شود و می‌توانند بمانند و بهترین خدمات را دریافت کنند و به نظرم هزینه‌های درمان این افراد در خارج از کشور را ما می‌پردازیم. / ایسنا

زندانی شدن جوانان روستایی بیکار با شکایت یک شرکت دولتی

طی هفته های گذشته حدود ۳۰ تن از جوانان و مردم روستای خواجه جمالی واقع در شهرستان نیریز استان فارس با شکایت شرکت کرمیت فارس به زندان انداخته شده و وثیقه های ۵۰۰‌ میلیون تومانی برای آنها صادر شده است، حال آنکه ارزش بهترین منازل در این روستا به مراتب کمتر از این بوده و به همین دلیل مردم روستا از تامین وثیقه عاجز هستند. دلیل شکایت این شرکت جمع اوری سنگ های کرمیت از دامنه کوه ها و فروش در بازار آزاد می باشد. لازم به ذکر است دلیل این اقدام‌ مردم‌ روستا بیکاری‌ بالای ۷۰ درصد جوانان روستا ست. شاید به لحاظ حقوقی شکایت حق طبیعی شرکت کرمیت فارس باشد اما به زندان انداختن مردمی که قرار بود صاحبان انقلاب باشد در این شرایط اقتصادی پسندیده و انسانی نیست.

پیکر شریعتی، مومیایی و برای زمان موقت در سوریه دفن شد

روزنامه آرمان با احسان شریعتی فرزند دکتر علی شریعتی مصاحبه ای انجام داده است:من در زمان فوت ايشان در آمریکا بودم. ما وکیل گرفتیم و تلاش کردیم که جنازه دکتر شریعتی در اختیار رژیم پهلوی قرار نگیرد. به همین دلیل به انگلیس رفتیم و در آنجا مومیایی کردیم و سپس به عنوان امانت جنازه را در سوریه دفن کردیم. از نظر ما مرگ دکتر شریعتی مشکوک بود. به دلیل اینکه رابطه دولت انگلیس با رژیم پهلوی خوب بود نمی‌توانستیم این مسأله را با پلیس انگلیس مطرح کنیم. این در حالی بود که مأمورانی نیز از ایران برای پیگیری مرگ دکتر شریعتی به انگلیس سفر کرده بودند. به همین دلیل نیز دوستان به ما گفتند که خود را معطل این قضیه نکنید و بهتر است جنازه را از انگلیس خارج کنیم که از دسترس دولت انگلیس و رژیم پهلوی خارج شود. در نتیجه جنازه دکتر شریعتی پس از مومیایی شدن در سوریه به خاک سپرده شد. دکتر شریعتی وصیت کرده‌اند که در حسینیه ارشاد دفن شوند. به همین دلیل اگر جنازه ایشان به ایران منتقل شود در حسینیه ارشاد دفن خواهند شد. در گذشته برخی از سلطنت‌طلبان عنوان کرده بودند که دکتر شریعتی وصیت کرده‌اند که در سوریه دفن شوند که اشتباه است و ایشان چنین وصیتی نداشته‌اند. جنازه دکتر شریعتی تنها به دلیل شرایط نامناسب سیاسی، در سوریه به صورت امانت دفن شده است و دلیل دیگری برای این مسأله وجود نداشته است.

علم‌الهدی و رئیسی ظاهرا مجوز انحصاری از امام رضا(ع) دارند

عبدالله ناصری گفت: خاستگاه آقای رئیسی و آقای علم‌الهدی مشهد است و سلوک سیاسی‌اش با همه ائمه جمعه متفاوت است و هر دو وابسته به یک جبهه هستند. ظاهرا هم مجوز خاص انحصاری از حضرت امام رضا دارند؛ اما به هر حال من تندروی‌های اخیر را نشات گرفته از آنجا نمی‌دانم. اتفاقاتی که در مجلس رخ داد ممکن است از طریق مشهد برنامه‌ریزی شده باشد، اما این‌ها همه کارهای همان اتاق‌فکر یا در واقع اتاق تخریبی است که از دوران اصلاحات فعال بود. این اتاق‌های تخریب در جاهای خاص مانند برخی نهادهای امنیتی و بعضی از خبرگزاری‌ها حضور داشتند و می‌توان گفت که تمرکز آن هم از نظر رسانه‌ای در تهران بود/خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار