یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در نخستین روز تابستان شاهد هوای آرامی هستیم و روند افزایش دما را تا اواسط هفته آینده شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۶۲۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 22 June 2018

به گزارش تابناک : محمد اصغری با بیان اینکه در نخستین روز تابستان شاهد هوای آرامی هستیم و روند افزایش دما را تا اواسط هفته آینده شاهد خواهیم بود، گفت: با این حال شهرهای بهبهان و امیدیه در خوزستان احتمالاً هوای ۵۱ درجه را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از احتمال تکرار این عدد برای هوای بخش‌هایی از استان بوشهر و ایلام خبر داد و افزود: در تهران نیز نخستین بار با بیشینه دمای ۳۸ درجه در اواسط هفته آینده روبرو خواهیم شد.

وی گفت: در شرق کشور وزش بادها باعث کاهش دما خواهد شد و وزش باد نواحی با خیزش گرد و خاک را در زابل، هرمین، هامون و نیمروز را خواهیم داشت.

به گفته اصغری در جنوب شرق نیز در بعدازظهر شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق خواهیم بود و آب‌های جنوبی کشور بویژه خلیج فارس مواج خواهد بود بطوری که با باد ۵۴ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج در مناطق فراساحلی بوشهر به ۲۴۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی با اشاره به آرام بودن دریای خزر افزود: ارتفاعات شمال غرب کشور و غرب و شمالی کشور نیز رگبار و رعد و برق را در بعد از ظهر خواهند داشت.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار