صدر اعظم آلمان در دیدار با رئیس مجلس و نخست وزیر لبنان درباره آوارگان سوری بحث و رایزنی کرد.
کد خبر: ۶۲۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 22 June 2018

به گزارش تابناک : نبیه بری، رئیس پارلمان و سعد حریری، نخست وزیر لبنان با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار کردند.

 در این دیدار نبیه بری ضمن تأکید بر پایبندی لبنان به مرزهای زمینی و دریایی خود، به ارائه تلاش‌ها در این زمینه به منظور تثبیت حقوق لبنان، پرداخت.

وی در این دیدار همچنین ضمن اشاره به مسأله آوارگان سوری، اظهار کرد که هماهنگی کشورش با سوریه برای برطرف کردن این موضوع افزایش یافته است.

آنگلا مرکل نیز در دیدار با بری بر تحکیم و تقویت مشارکت آلمان در کنفرانس منطقه‌ای "سیدر" و حمایت از لبنان در اجرای توصیه‌های این کنفرانس، تأکید کرد.

سعد حریری نیز پس از دیدار با صدر اعظم آلمان اظهار کرد: در این دیدار درباره پیامدهای بحران جابجایی در سوریه و مسائل منطقه بحث و گفت‌وگو کردیم. ما نیازمند گسترش کمک‌های بشردوستانه اساسی هستیم تا علاوه بر آوارگان جوامع مربوط به آنها را نیز در بر بگیرد. همچنین در این دیدار با صدراعظم آلمان درباره نقش آلمان در کمک به لبنان برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده که دولت لبنان آن را در کنفرانس بروکسل ۲ مطرح کرد، گفت‌وگو کردیم.

حریری تأکید کرد: تنها راه حل دائمی آوارگان سوری، بازگشت امن این افراد به کشورشان است. لبنان به تمامی اصلاحات صورت گرفته در کنفرانس سیدر و ایجاد کمیته پیگیری با کمیته بین‌المللی پایبند است.

نخست وزیر لبنان ضمن تأکید بر پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ از حضور آلمان در یونیفل و حمایت از دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان تشکر کرد.

وی افزود: نیروهای سیاسی لبنان در مورد ثبات لبنان، صلح میان کشورهای عرب زبان، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین و همچنین تعهد به سیاست خویشتن‌داری، متفق شده‌اند و این سیاستی است که دولت آینده لبنان آن را کامل خواهد کرد.

حریری گفت: ما به دنبال توسعه و رشد اقتصادی هستیم و این امکان برای لبنان وجود ندارد که بدون توسعه اقتصادی این حجم از آوارگان را تحمل کند. توسعه اقتصادی راه را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقاء بخش خصوصی هموار می‌کند که این امر منجر به حل وضعیت اقتصادی و رضایت در کشور خواهد شد.

حریری تصریح کرد: موضوع آوارگان یک مسأله انسانی است و اگر با این دیدگاه به این موضوع نگاه نکنیم انسانیت‌مان را از دست داده‌ایم. مسأله آوارگان نسبت به ما که رؤسای کشور هستیم یک واجب انسانی است و ما به دنبال بازگشت امن این افراد به کشورشان هستیم.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار