جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن به درک قدرت ما رسیده و به همین علت عزت ما را نمی‌خواهد.
کد خبر: ۶۲۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 23 June 2018

به گزارش تابناک رضوی، سردار حسین سلامی شامگاه پنجشنبه در همایش سالروز شهادت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که در محضر گرانقدر اساتید عزیز هستم که هرکدام از ایشان یک دستگاه مرجع فکری برای امروز جامعه ما و مروجان علم، سازندگان بنای اندیشه و تفکر در جامعه هستند.

وی افزود: هرچه زمان می گذرد ما به مدد تجربه بیشتر میفهمیم بزرگی و عظمت ملت به وسعت جغرافیایی آن نیست، شکوه یک ملت به واسطه سرمایه‌های مادی نیست بلکه بزرگی یک ملت به وسعت فضای تفکر شعاع اندیشه و میدان آرمان ها و اهداف او شناخته می‌شود. اگر جامعه‌ای دارای آرمان‌های بزرگ اندیشههای متعالی تفکر عمیق و ژرف و دارای ذهن های وسیع باشد بزرگ می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: عناصری که بزرگی یک جامعه را شکل می‌دهند عموما براساس این مفهوم و معنا شکل می‌گیرند که اگر جامعه‌ای دارای رهبر ملت مکتب و دشمن بزرگ باشد بزرگ است و ما می‌توانیم ادعا کنیم که همه این بزرگی‌ها را در اختیار داریم بنابراین رسالت و مسئولیت اساتید انقلابی و مومن و متفکر ما این است که بنیادها و استوانه‌های مستحکم ذهن و قلب جامعه را بسازند چون اساتید قدرت نفوذ معنوی و تکثیر در اندیشه و ترویج الگو و مدل برای بخش بزرگی از جامعه ما را دارند.
سلامی با بیان اینکه امروز انقلاب ما بیش از هر زمان دیگری به استحکامات در بنیادهای تفکر انتقادی و باور خود نیازمند است، گفت: هرچه زمان می‌گذرد انقلاب ما بزرگ‌تر می‌شود و رشد می‌یابد هرچه بزرگتر شود سطوح قاعده تماس او با دشمن بیشتر می‌شود بنابراین هرچه انقلاب عمیق‌تر و سریعتر پیش می‌رود میدان‌های برخورد جدید، پیچیده‌تر و چالش‌های بیشتر ایجاد می‌شود که فضای غیرخطی و غیر قابل پیش بینی ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز مشاهده می‌کنید به ظاهر حجم مشکلاتی که در برابر انقلاب است بزرگ است به دلیل بزرگی و شکوه خود انقلاب است ما با وجوه متعددی از دشمن مواجه هستیم زیرا ما امروز پیش رفته‌ایم، بسیاری از فضاها را اشغال کرده و از هر نظر بزرگ شده‌ایم.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: درحالی که از لحاظ جغرافیایی روزگاری تمام تمرکز قوای دشمن بر قلب این سرزمین متوجه و متمرکز بود اما امروز تغییر کرده همانند مسابقه فوتبال دیشب که شما دیدید تا وقتی که حالت دفاعی داشتیم دروازه ما مورد تهدید قرار می‌گرفت اما وقتی توپ را در میدان حریف به گردش درآوردیم دروازه آن‌ها تهدید می‌شد ما در واقعیت نیز تقریبا این مسیر پیموده‌ایم و این بزرگترین هنر انقلاب است که توانسته است در مقطعی از زمان نقطه تمرکز را تغییر بدهد.

سلامی تصریح کرد: این بدان معناست که اگر در مقطعی تمام ارکان دشمن بر ما متمرکز بود آتش‌های دشمن بر قلب این سرزمین فرود می‌آمد ما در تحریم،عملیات روانی و غیره بودیم اما هنر این بود که این تمرکز شکسته شد و ما از فضای جغرافیایی مرزها گذشتیم وارد میادین تنفس حیاتی دشمن شدیم، در میدان استراتژی دشمن قدم گذاشتیم سرزمین استراتژی‌های آنها را به تدریج تحت سیطره گرفتیم، پیش رفتیم و میدان‌های جنگ را به دور دست منتقل کردیم.
وی با بیان اینکه در ساختار قدرت نیز این تغییر دیده می شود، گفت: ما روزگاری در کشور فاقد قدرت نظام یافته و اطمینان‌بخش بودیم چون به تازگی انقلاب کرده بودیم و هیچکس به ما کمک نمی‌کرد به جز آن علیه ما یک جنگ بزرگ با دامنه جهانی نیز راه انداختند اما امروز ببینید سطح قاعده قدرت چقدر گسترش یافته است برای اینکار باید سطوح تماس با دشمن را افزایش داد و دشمن را در میدان های وسیع درگیر کرد تا حجم قدرت دشمن در واحد سطح کاهش یابد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: امروز شما در لبنان صاحب قدرتی هستید که به نام انقلاب اسلامی و با ماهیت اسلامی شکل گرفته موازنه سیاسی را در شرق مدیترانه جابه‌جا کرده و امروز حزب الله به عنوان قدرت مکمل می‌تواند یک بازدارنده مطئمن برای ما باشد بطوری که دامنه آرمانی صهیونیست که از مدیترانه تا فرات را دنبال می‌کند به دلیل گسترش قاعده قدرت کاهش می‌یابد و مجبور می‌شود دیوارهای چند صد کیلومتری دور مرزها بپیچد، مرزها را با سنسورهای الکترونیکی مسلح کند، خاک الک‌شده در جوار دیوارها بریزد تا از نفوذ عنصر فلسطینی و لبنانی جلوگیری کند.
سلامی ادامه داد: یعنی وقتی فلسطینی‌ها مجهز می‌شوند و حزب‌الله شکل می‌گیرد تمام آن سرزمینی که روزگاری فقط محل اصابت سنگ‌ها بود امروز میدان تقاطع آتش‌هایی است که می‌تواند تمام مناطق فلسطین اشغالی و رژیم صهیونیستی را با حجم دلخواه مورد اصابت قرار دهد این یعنی محبوس کردن دشمن در یک جغرافیای کوچک دشمنی که عقبه قدرت آن اروپا و آمریکاست اما همان‌ها در برابر این فرمول بی‌خاصیت می‌شوند و هیچ راهی برای تغییر آن پیدا نمی‌کنند بنابراین وقتی در سوریه قدرت ساخته می‌شود و رژیم صهیونیستی تجلیات ظهور این قدرت را می‌بیند و لهجه پاکستانی‌، افغانستانی، عراقی، لبنانی، هندی، یمنی و غیره به گوشش می‌رسد می‌فهمد یک قوت بین‌المللی اسلامی در جوار مرزهایش شکل گرفته است که امروز می‌توانند با خمپاره‌های 60 قابلیت موشک‌های شهاب را ایجاد کنند و آمریکا و اروپا در برابر این قدرت عاجز و ناتوانند.

وی با بیان اینکه وقتی انقلاب پیش می‌رود آنها حتما باید عقب نشینی کنند، گفت: وقتی در عراق قدرت ساخته می‌شود و تحولات میدانی و سیاسی را تحت ضابطه خود و در خلاف منافع غرب و آمریکا می‌گیرد به معنای یک غلبه از سوی انقلاب اسلامی با دشمن است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ما معمولا به فضای عملیات روانی دشمن توجه می‌کنیم و دشمن در فضای عملیات روانی هراسناک دیده می‌شود اما هنر امام و رهبر معظم انقلاب ما این بوده است که توانستند حقیقت این قدرت را با غیرحقیقی آن تفکیک کنند.

سلامی با اشاره به اینکه ما توانستیم در جهان بینی توحیدی با قدرت، نگاه الهی را غالب کنیم، گفت: امروز جنگ بر سر این است که ما دشمن را بزرگ و خود را کوچک ببینیم. اما وقتی از سوریه به لبنان، عراق به یمن می‌رویم و با وجود آن همه فقر باز هم این قدرت را می‌بینم که مقاومت می‌کند و تا امروز مورد نصرت خدا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سقف این قدرت یک ایران بزرگ وجود دارد، ادامه داد: در انتخابات لبنان رقابت بین اروپا، آمریکا، اسرائیل و ایران بود چه کسی پیروز شد؟ آیا دشمن می‌تواند از ظهور این استوانه محکم قدرت در نظام کنونی جهان چشم پوشی کند؟ پیروز صحنه انتخابات عراق ببیند. از لحاظ جغرافیایی و قدرت نظامی ببینید چه قدر انقلاب ما موازنه را به هم زده و قدرت سازی کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: رهبران بزرگ ما توانسته‌اند قاعده‌های نبرد را تبیین کنند موازنه‌ها را تغییر بدهند. برای این است که دشمن بیشتر از قبل به میدان آمده پس ما رشد کرده‌ایم و دشمن افول کرده؛ این بازی حاصل جمع صفر دارد بدین معنا که هرچه شما قدرت پیدا کنید آنها از قدرت تهی می‌شوند.
سلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها خود می‌گویند ما در استاتیک قدرت فوق العاده‌ای داریم که درست است هنوز از جهات مادی و ظاهری قدرت اقتصادی و نظامی هیچکس قابل مقایسه با آمریکا نیست به طوری که 50 درصد قدرت نظامی عالم در اختیار آمریکا است و بودجه دفاعی آمریکا برابر جمع بودجه نظامی جهان است اما خودشان می‌گویند در دینامیک به حرکت درآوردن آن ناتوانند در واقع نمی‌توانند این قدرت را منفعت تبدیل کند اما ایران این جنبه ظاهری قدرت را در میدان ایجاد می‌کند.

وی افزود: آنها 7 هزار میلیارد دلار در عراق و سوریه هزینه می‌کنند ‌‌اما به گفته رییس جمهور فعلی آمریکا هیچ منفعتی نمی‌برند هرچه بیشتر قدرت نظامی اعمال می‌کنند نتیجه سیاسی کمتر می‌گیرند اما هزینه‌ای که ما در کنترل میدان جنگ در سوریه،عراق، یمن و فلسطین انجام دادیم صدها برابر نازل‌تر از هزینه آمریکایی‌ها است ولی میدان در دست انقلاب اسلامی است و این تفاضل همان نصرت الهی است که خداوند به رهبران ما تفکر راهبردی، نورانیت در اندیشه، ژرف اندیشی، دشمن شناسی، قاعده شناسی نبرد هدیه می‌کند و دشمنان ما به تدریج از عقل راهبردی تهی می‌شوند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: خیلی‌ها می‌گویند اگر ما مسیر سازش دشمن را در پیش نگیریم به جنگ می‌رسیم درحالی که دشمن همه ظرفیت‌های خود را برای جنگ از دست داده و تنها به ظاهر مهیب و قدرتمند است اما به این قدرتمندی نمی‌تواند عمل کند. دشمن فرسوده است روزی می‌رسد که دشمن فروپاشد و در واقع این دشمن ما مثل انسان عظیم الجثه‌ای است که پوکی استخوان گرفته است.

سلامی در رابطه با عملیات روانی دشمن تصریح کرد: چندماه پیش فضایی در جهان ساختند که می‌خواهند به سوریه حمله کنند تصور این بود سوریه با خاک یکسان می‌شود اما وقتی حمله کردند. ضعیف، خنده آور و کم فروغ ظاهر شدند این فاصله عملیات روانی دشمن با قدرت واقعی او است.
وی ادامه داد: کره شمالی به اندازه جزیی از یکی از استان های کوچک ما است که کسر کوچکی از هیچ یک از ارکان قدرت ما را ندارد اما ترامپ که می‌خواهد آمریکا را به موقعیت اول جهانی بازگرداند مجبور شد در یک فضای برابر یک مذاکره مبهم با کره داشته باشد اگر آمریکا قدرت برتر بود آیا این فضای مذاکره او با کره شمالی بود؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: بعد از اینکه دشمن پایگاه تیفور را زد و 8 تن از عزیزان ما را به شهادت رساند شاید هفته‌ها خواب از چشمان صهیونیست‌ها ربوده شد تا اینکه آمریکا گفت هرگونه واکنش علیه اسراییل به عنوان عکس‌العمل علیه آمریکا است ما و اسراییل یکی هستیم و می‌خواستند بازدارندگی روانی ایجاد کنند اما وقتی جولان به آتش کشیده شد این پیام به آنها هم رسانده شد که اگر عکس‌العمل نشان دهید تل‌آویو ویران می‌شود و آن زمان آنها خفه شدند و هیچ غلطی نکردند جز اینکه آمریکایی‌ها به خویشتن‌داری دعوت کنند.
سلامی با بیان اینکه آنها به دنبال این هستند که به ما القا کنند ما بزرگیم و شما کوچک، گفت: این پروژه کوچک سازی را به روش‌های مختلف دنبال می‌کنند اما ما امروز فوق العاده قدرتمندیم و نگران چیزی نیستیم؛ ما روزهایی را پشت سر گذاشتیم که خیلی ضعیف‌تر از امروز بودیم و دشمن قوی‌تر از امروز بود اما موفق شدیم. مگر می‌توان آن مقاطع سخت اما شیرین را نادیده گرفت تمام ابزارهایی که امروز باهم علیه ما عمل می‌کنند روزگاری تک تک به کار گرفته شد اما نتیجه نداد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شما به سمت دشمن می‌روید بسیار ایمن‌تر از زمانی هستید که دشمن به سمت شما می آید هر وقت شما ضعیف شوید جنگ می‌شود دشمن وقتی به ما حمله می‌کند که ما به دست خود ضعیف شویم اما وقتی قوی شویم التماس می‌کند در سطوح فعلی متوقف شویم و جلوتر نیایم امروز اینگونه است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: برخی امروز ذهن جوانان را می‌خواهند با این اندیشه‌ها پرورش دهند که کرنش دربرابر دشمن رافع تهدیدات است درحالی که ما تا امروز با ایستادگی و ایجاد ساختارهای قدرت موفق بوده‌ایم درضمن حتی خود ما هم نمی‌توانیم نفوذمان را قطع کنیم نفوذ ما فیزیکی نیست زیرا نمی‌توانیم اسلامی بودن و شیعی بودن را از این ملت گرفت آیا می‌توانیم به حزب الله، یمنی‌ها و عراقی‌ها بگوییم از اعتقادات خود دست بردارید این نفوذ از جنس نفوذهای مادی نیست.

سلامی با تاکید بر اینکه ایران ملی به سادگی آسیب پذیر است، گفت: حرکات دشمن همه پلکانی است اگر نفوذ منطقه‌ای ایران کاهش یابد می‌گویند موشک‌ها هم متوقف کنید و برد آن ها را کاهش دهید. عجیب است از کسانی که هنوز فکر می کنند این نحوه تعامل با دشمن پاسخگو است اما کلمات امروز بیش از سلاح قدرت دارد ادراک حاصل کلمات است و دشمنان ما امروز می خواهند ادراک جامعه ما به ویژه جامعه جوان ما به انقلاب، نظام و دستاوردهای انقلاب را تغییر دهند.
وی خاطرنشان کرد: انرژی جهان امروز تحت مدیریت امنیتی ما است؛ ذخایر انرژی خلیج فارس و مولفه‌های استراتژی دشمن تحت سیطره ما است بطوری که جنگ با جمهوری اسلامی دامنه جهانی دارو د قدرت را در جهان تغییر می‌دهد بنابراین ترامپ یک بار نیز از اعمال گزینه نظامی سخن نگفته است شاید آمریکا به ادراک جدیدی از این قدرت رسیده است.

وی با اشاره به پشیمان سازی توسط دشمن گفت: این سبب سوالاتی می‌شود نظیر اینکه چرا انقلاب کردیم؟ چرا لانه جاسوسی اشغال کردیم؟ چرا جنگ پس از خرمشهر ادامه داشت؟ چرا انرژی هسته ای؟ چرا مذاکره نمی‌کنیم و... ما 40 سال تجربه‌های متنوع داریم کاملا دشمن را شناخته و حجم قدرتش را می‌دانیم اما هنوز می‌پرسند چرا در منطقه حضور داریم، چرا به کودکان غزه کمک می‌کنیم، چرا از فسلطین و حزب الله حمایت کنیم و وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ایران نفوذ منطقه‌ای خودش را کاهش دهد، قدرت موشکی و سایبری خود را توسعه ندهد و غیره این یعنی هر آنچه تمام قوتهای ما و دشمن از آن می‌ترسد خواسته‌های او است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: دشمن عزت ما را نمی‌خواهند هر پیشنهادی می‌دهند ذلت ما را به همراه دارد اما امروز قدرت در درک آن نهفته است دشمن این قدرت ما درک کرده است. بنابراین می‌خواهند فضای ناامیدی القا کند درحالی که اینقدر این کشور غنی است که با فرض اینکه هیچ کشوری در دنیا وجود نداشت نیز با ثروت‌ها و سرمایه‌های خود می‌تواند زندگی کند‌ و در جهان هیچ کجا نیست که رهبران بدون هیچ واهمه و آشکارا ملت را به ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ فرا بخوانند پس دشمن اصلی امروز ما القای یاس و ناامیدی است و سرمایه ما امید، اعتماد و روحیه است و دشمن می‌خواهد آن را جدا کند.

سلامی تصریح کرد: اینجا ما باید وارد میدان شویم و امیدهای واقعی به مردم بدهیم ما برای بزرگتر شدن هیچ چیز کم نداریم بعدها می‌توانیم ببینیم آمریکا با خروج از برجام نمی‌تواند فشاری بیش از آنچه تا امروز تحمیل کرده ایجاد کتد‌ اینها فقط روانی و خالی از محتوا است به شرطی که ما به فرمایش‌های مقام معظم رهبری عمل کنیم زیرا ایشان الگوها و مدل‌هایی با شیوه انقلابی و جهادی ارایه می‌دهند و جنگ امروز جنگ اقتصادی و روانی است و ما به سادگی می‌توانیم آن را اداره کنیم.
وی افزود: همت، شجاعت، ایستادگی، تدبیر تفکر و روحیه انقلابی ابزار این جنگ است در این راه برای مثال وقتی قیمت کالا بی‌رویه بالا میرود باید همان لحظه رسیدگی شود و قوی عمل کنیم آنوقت مسایل به سادگی حل می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار