سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد بار در شهرستان‌ها بدون بارنامه حمل می‌شود، گفت: مسئولان شهرستان‌ها توجه جدی به این موضوع داشته باشند.
کد خبر: ۶۲۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 23 June 2018

سعید برازنده مقدم در جمع روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های استان یزد ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه ادارات در شهرستانهای استان یزد اظهار داشت: در تلاش برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل با ارائه آموزش های مورد نیاز در حوزه حمل و نقل استان هستیم.

وی عنوان کرد: وظایف ما در دو حوزه راهداری و حمل و نقل تعریف شده و در قبال هر دو اینها وظایفی بر عهده داریم که باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

برازنده مقدم بیان کرد: راهداری یک سیستم عمرانی است که در این سیستم اغلب با پیمانکاران مواجه هستیم اما در بحث حمل و نقل ۱۰۰ درصد با مردم آن هم از قشر خاص مواجه هستیم که باید با آنها تعامل داشته باشیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: برای انجام مسئولیت ها در حوزه به طور قطع نیاز به همکاری، تعامل و هماهنگی بیشتر نسبت به گذشته با مرکز استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: روسای ادارات باید آمار بارنامه های خود در هر ماه داشته باشند و علل کاهش و افزایش آن را در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنند تا نسبت به جایگاه شهرستان خود در زمینه حمل و نقل بار آگاهی کامل داشته باشند و بتوانند نسبت به ارتقاء آن اقدام کنند.

برازنده مقدم با بیان اینکه در اردکان با کاهش هشت درصدی بارنامه، بافق با افزایش ۹ درصدی، تفت ۸۵ درصد افزایش، ابرکوه ۱۶ درصد، مهریز ۲۱ درصد و ... مواجه بوده ایم، تصریح کرد: علل این کاهش ها و افزایش باید توسط ادارات شهرستانی بررسی شود که البته به نظر می رسد مهمترین عامل در افزایش بارنامه، جلوگیری از فرار بار از شهرستانها بوده است.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته در مجموع نسبت بار و بارنامه هشت درصد افزایش پیدا کرده است که البته در مسیر افزایش گام برداشته ایم اما آمار چندان مناسب نیست زیرا بر این باوریم که فرار بار در شهرستانها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است که البته برخی آن را تا ۵۰ درصد می دانند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: باید کنترل و دقت نظر افزایش یابد تا کنترل بار داشته باشیم و برخی آمارها نشان می دهد که کنترل بارنامه، آمار دقیقی از حمل و نقل بار ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه یزد در فروردین و اردیبهشت امسال در میزان بارنامه افت داشته است، بر لزوم دقت نظر در این زمینه تاکید کرد و افزود: بهاباد با ۵۴ درصد و خاتم با ۷۸ درصد افزایش بیشترین افزایش تعداد بارنامه را داشته است.

برازنده مقدم عنوان کرد: اردکان و یزد نسبت به کل، بالاترین بارنامه های استان را دارند یعنی بیشترین شرکت و بیشترین میزان تولید بار را دارند.

وی ادامه داد: در تناژ بار مهریز با وجود اینکه تعداد بارنامه دو درصد افزایش یافته اما سه درصد تناژ بار بیشتر بوده که لازم است در این زمینه چاره اندیشی کنند که این نشان می دهد که تعداد بارنامه ها واقعی نیست.

برازنده مقدم افزود: ما در زمینه درآمد رتبه دوم را بعد از استان هرمزگان داشته ایم، افزود: یزد از جمله استانهایی بوده که افزایش درآمد خوبی داشته در حالی که برخی استانها میزان درآمد منفی داشته اند که امیدواریم این روند امسال نیز ادامه پیدا کند.

وی در مورد بررسی تخلفات و نظارت بر جاده و ... نیز یزد، اشکذر، تفت و اردکان جزو ادارات برتر بوده اند که تلاش آنها قابل تقدیر است و امیدواریم این روند استمرار یابد.

برازنده مقدم، حضور روسای ادارات را در حوادث جاده ای الزامی دانست و تاکید کرد: اعلام به ستاد حوادثی که تلفات آن بالاست و مسدود شدن جاده ها را به دنبال دارد، نیز ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ما در زمینه مباحث ایمنی و بودجه های آن با مشکل مواجه هستیم که لازم است در چنین شرایطی تدابیر لازم در هر شهرستان اندیشیده شود.

برازنده مقدم همچنین با اشاره به اینکه سال مالی ما پایان تیرماه جاری است، افزود: شهرستانها هر چه سریعتر نسبت به جمع بندی نیازهای خود و تحویل آن به اداره کل و ارائه آن به فرمانداران اقدام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار