طبق نظرسنجی که یک نشریه آلمانی منتشر کرده است، از هر دو آلمانی یک نفر از استعفای صدراعظم این کشور حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 23 June 2018

به گزارش تابناک : نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که به دلیل دیدگاه‌های متفاوت در زمینه پذیرش پناهجویان، عده قابل توجهی از آلمانی‌ها خواستار استعفای «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور هستند.

بنابر گزارش نشریه آلمانی «فوکوس»، نظرسنجی که موسسه تحقیقاتی   YouGov روز جمعه منتشر کرده است، ۴۳ درصد از آلمانی‌ها از کناره‌گیری مرکل از قدرت حمایت می‌کنند.

کمی بیشتر از ۴۲ درصد از افرادی که نظر آنها پرسیده شده است هم می‌خواهند تا مرکل همچنان بر مسند قدرت باقی بماند. ۱۵ درصد هم نظر خاصی نداشته‌اند.

حتی حامیان دولت محافظه‌کار آلمان به دو بخش تقسیم شده‌اند. ۶۳ درصد از آنها همچنان به ادامه کار مرکل رای می‌دهند و این در حالی است که ۲۷ درصد هم خواستار کناره‌گیری وی هستند.

همچنین نیمی از مردم آلمان که در نظرسنجی شرکت داشتند، معتقدند که دولت کنونی آلمان تا سال ۲۰۲۱ دوام نخواهد آورد.

این اطلاعات در شرایطی منتشر می‌شود که به دلیل اختلاف‌نظر در ادامه سیاست‌های مهاجرتی، شکاف عمیقی میان 2 حزب ائتلافی در دولت آلمان موسوم به احزاب خواهر حکمفرماست. حزب دموکرات مسیحی - حزب مرکل- خواستار تداوم سیاست‌های مهاجرتی کنونی است و حزب سوسیال‌مسیحی از طرحی حمایت می‌کند که بر طبق آن می‌توان پناهجویان را راحت‌تر از مرزهای آلمان اخراج کرد. احزاب به منظور دستیابی به راهکاری مشترک، به همکاری ادامه می‌دهند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار