معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با تاکید بر توجه ویژه دستگاه های دولتی به امر سواد آموزی به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه گفت: طرح هر کارمند یک سوادآموز از امروز درقم اجرا می شود.
کد خبر: ۶۲۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 23 June 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا اظهار داشت: با توجه به وجود 40هزار کارمند دولت در قم، با قراردادی که میان آموزش و پرورش و هر یک از آنان منعقد می شود، به ازای هر فرد بیسواد که موفق به سپری کردن دوره سواد آموزی و دریافت گواهی نامه پایان سوم ابتدایی شود، فرد آموزش دهنده هفت میلیون و 700 هزار ریال پاداش دریافت می کند.

وی افزود:علاوه بر آموزش دهندگان، کارمندانی که حداقل یک فرد بیسواد را شناسایی و او را به سواد شدن ترغیب کرده باشند، نیز مشمول تقدیرنامه و تشویق های دیگری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای پشتیبانی سواد آموزی استان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری،انتظارهای آموزش و پرورش از سایر دستگاه های دولتی برای رساندن سطح سواد مردم به حد مطلوب ارائه شد.

قاسمی نیا، تبلیغات، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و همچنین شناسایی، جذب و آموزش مخاطبان بی سواد بویژه در سنین 10تا 49 سال رااز جمله این انتظارها ذکر کرد و گفت: یکی از این دستگاه بیمه گرها از جمله تامین اجتماعی و بیمه سلامت و خدمات درمانی محسوب می شوند، که با توجه به تحت پوشش داشتن 900 هزار تن از جمعیت استان، قرار شد مددجویانی که از نعمت سواد بی بهره هستند را به باسواد شدن تشویق و ترغیب کنند.

وی افزود: پس از بیان مطالبه ها و انتظارهای آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت کارکنان دولت در جهت ریشه کن کردن بیسوادی از استان، بر اساس مصوبه این جلسه مقرر شد، تا در قالب اجرای طرح هر کارمند یک سواد آموز به این ظرفیت توجه شود.
وی گفت: موضوع تشویق کارمندان فعال درحوزه سواد آموزی با معرفی مدیرکل هر دستگاه و محوریت دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان انجام خواهد شد.

معاون سواد آموزی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدام های صورت گرفته در راستای با سواد کردن افراد، از تحت پوشش قرار گرفتن اتباع بیگانه مقیم قم خبر داد.

وی در پایان با اشاره به رشد 2.5 درصدی افراد با سواد در قم،گفت: طبق آمار رسمی سرشماری نفوس و مسکن سال 95، 33هزار تن از افراد 10 تا 49 سال و 120 هزار تن از افراد 6 سال به بالا در این استان از نعمت سواد محروم هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار