استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت:دخالت های بیجا وغیر منطقی در حوزه جوانان نتیجه و اثر معکوس دارد.
کد خبر: ۶۲۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 24 June 2018

دخالت های بیجا در حوزه جوانان نتیجه معکوس دارد

به گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: طرح انتخاب و تجلیل از جوانان نخبه و برگزیده استان باید در قالب یک فراخوان عمومی برگزار شود تا همه جوانان بتوانند استعداد،ظرفیت،خلاقیت و نوآوری های خود را معرفی و بروز بدهند و صرفا نباید به معرفی اشخاص از کانال دستگاه ها بسنده کرد.

وی افزود: اوقات فراغت جزو لاینفک زندگی اجتماعی در جامعه امروز است که برنامه ریزی و توجه به این مقوله می تواند منجر به افزایش بهره وری،کارائی،ایجاد ثروت، اشتغالزایی و بالا رفتن روحیه امید و نشاط در جامعه شود.

استاندار تصریح کرد: حقیقت مطلب این است که اگر در حوزه اوقات فراغت ،دخالت های بیجا و غیر منطقی صورت بگیرد نتیجه و اثر معکوس دارد و جوانان را به سمت انجام فعالیت ها و رفتارهای زیرزمینی و بدور از نظارت والدین و جامعه سوق می دهد.


زاهدی با بیان اینکه"وقتی رفتار و فعالیتی زیرزمینی می شود خروجی و نتیجه آن فساد است اضافه کرد: جوانان از برنامه های رسمی و دولتی استقبال نمی کنند و بوضوح در جامعه شاهد هستیم علی رغم اینکه همه امکانات و برنامه های دستگاه ها و نهاد های رسمی معطوف به جوانان می باشد اما در مقام عمل هنوز با مسائل و مشکلات زیادی در این حوزه مواجه هستیم.


به گفته وی،آنچه که در گام اول مورد نیاز است شناخت دقیق نیارها و مطالبات جوانان و آسیب شناسی طرح ها و برنامه های دستگاه ها در این زمینه است.


استاندار بیان کرد: در تمام دنیا سرمایه گذاری های بزرگ و اساسی در حوزه ورزش صورت می گیرد اما هنوز در داخل عده ای توجه به ورزش را خلاف اسلام می دانند در حالیکه مقام معظم رهبری از تیم ملی ایران بخاطر بازی خوب در جام جهانی تقدیر و تشکر کردند.


زاهدی گفت: باید اجازه صحبت به جوانان داده شود و در برنامه ریزی های صداوسیما به موضوع آموزش خانواده ها درخصوص برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان پرداخته شود.


استاندار عنوان کرد:فرهنگ گفت وگو بین مسئولان و جوانان و جوانان با یکدیگر ضعیف است و بیشتر شاهد نزاع،مشاجره و مجادله با یکدیگر هستیم در حالیکه فرهنگ گفت و گو را باید در جامعه نهادینه کرد.


وی در پایان افزود: گردشگری طبیعت محور باید توجه بیشتری صورت بگیرد و در این خصوص باید ازظرفیت موسسات و مراکز بخش خصوصی که تور گردشگری برگزار می کنند ،استفاده کرد.


گفتنی است؛ در ابتدای جلسه دبیر و اعضای جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار