کد خبر: ۶۲۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 24 June 2018

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود تصاویری از حضورش در مراسم رونمایی کتاب اقتصاد ایران در سال 1396 به اشتراک گذاشت و عنوان کرد:

باید نگاه واقع بینانه ای به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشیم تا پایه ای برای حل مسائل بشود.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در خصوص سردادن شعارهای نامناسب در مراسم راهپیمایی روز قدس سال جاری توسط عده معدودی از افراد، گفت: عموما اسیر توهم و توطئه نیستم اما در این خصوص اعتقاد دارم که بیان چنین شعارهایی توطئه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیان یکپارچه و بدور از نفاق شعار مرگ بر اسرائیل به ضرر رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: اما زمانی که چند صدا بیان شود در واقع این مهم نمادی از اختلاف و چند قطبی داخلی است که بر خلاف رهنمودهای رهبر انقلاب و مصالح ملی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی شعار نامناسبی در راهپیمایی بیان کرده که امروزه در فضای رسانه های غربی و صهیونیست ها بازنشر داده می شود و صرفا موجب خوشحالی دشمنان کشورمان شده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین باید فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت بود ، بدانید کارتان صحیح است" و بالعکس نشان می دهد اقدامات رخ داده اشتباه است مبنا قرار بگیرد؛ به عنوان مثال اتفاقاتی در راهپیمایی های مناسبی مُد شده و عده ای که حتی یک شب هم برای نظام بی خوابی نکشیده اند به مسئولین توهین می کنند و مدعی هستند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در این زمینه افزود: البته اقدام آنها صرفا سبب بر هم زدن نظام راهپیمایی شده و آب در آسیاب دشمن ریختن است؛ به عبارتی شعار واحد مرگ بر آمریگا و مرگ بر اسرائیل را تبدیل به شعار دیگری می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در این خصوص رخداد تلخ‌تری نیز رخ می دهد مبنی بر اینکه شعارها نسبت به دلسوزان نظام داده می شود؛ به عنوان مثال مطالبی که برای آقای صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان شد قلب هر انسانی را به درد می آورد و ناراحت کننده است؛ البته باید یادآور شد این اتفاقات برای برخی نمایندگان و حتی در زمان آقای هاشمی نیز رخ داده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چنین موضوعاتی بررسی شود بدون شک مشخص می شود که توطئه بوده و دستی در پشت پرده وجود دارد تا راهپیمایی‌هایمان وارد درگیری های داخلی و تنش شده و از وحدت خارج شود. 

 

 

 

وی در پستی دیگر با انتقاد از عدم اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران، گفت: در جریان بررسی بندهای مربوط به ایثارگران و کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر در لایحه برنامه ششم نماینده ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشت و تصویب این مواد تنها با نظر نمایندگان نبوده و در مورد متن، مدت و تخفیفات نظرها اخذ شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: نظر اجماعی نمایندگان دستگاه های تخصصی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه و ستاد مشترک نیروهای مسلح در مورد پیش نویسی که در کمیسیون تلفیق تصویب شد اخذ و در واقع تهیه پیش نویس با حضور این دستگاه ها انجام شد.

وی ادامه داد: در نهایت پیش نویس در کمیسیون تلفیق تصویب و ابلاغ شد و ستاد کل ایراداتی را مطرح کرد که در این رابطه با حضور دکتر لاریجانی و فرمانده ستاد نیروهای مشترک نشست مشترکی برگزار و تصمیمی جهت اجرا گرفته شد که بر اساس آن مقرر شد ۲۰ هزار نفر از این قانون (قانون مربوط به کسر خدمت فرزندان ایثارگر) تا پایان سال بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: هر چند باید تمامی فرزندان ایثارگر از مزایای این قانون بهره مند می شدند اما با انتخاب 20 هزار نفر توافق کردیم که زمینه اجرایی شدن قانون فراهم شود در حالی که حتی کسر خدمت این 20 هزار نفر نیز تحقق نیافت و در واقع با اعصاب و روان فرزندان ایثارگر بازی شد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: به دنبال دفاع از تصمیم مجلس نیستیم اما نباید در این رابطه کوتاهی کرد زیرا تصویب این قانون تنها با تصمیم مجلس نبوده و دستگاه های متولی در این رابطه نظرات کارشناسی خود را ارائه کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با بیان اینکه قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر توسط مجلس تصویب و از سوی شورای نگهبان تایید شد و ستاد مشترک موظف به اجرای آن است، تصریح کرد: علیرغم نظر برخی مبنی بر اینکه این قانون در سال 96 قابلیت اجرایی ندارد اما در لایحه بودجه 97 نیز این موارد پیش بینی شد. 

 

 

 

جعفرزاده در خصوص رسیدگی به CFT در مجلس مصاحبه اش با اعتماد را به اشتراک گذاشت:

دیروز پس از آن همه گــیرودار در نــهایت نمایندگان رای به تعویق 2ماهه در ادامه رسیدگی به CFT دادند. نظرتان چیست؟

راستش را بخواهید، احساس کردم آقای لاریجانی ترسید که مبادا این لایحه رای نیاورد. به همین دلیل با این ترفند، ادامه رسیدگی به لایحه را عقب انداخت که آنهایی را که تمام فشنگ‌های‌شان را پُر کرده بودند، زمین بزند.

اما ما فرصت زیادی برای تصویب این لوایح نداشتیم و چند روزی به ضرب‌الاجل FATF نمانده است؟

به نظر می‌رسد با این تعویق 2ماهه عملا انرژی دلواپسان گرفته شد. این یک تاکتیک بود.

نظرتان درمورد حواشی جلسه چه بود؟ اینکه به نمایندگان پیامک زدند یا آن بازی با طومار؟

طومار و پلاکارد و بنر آوردن به مجلس کار بسیار اشتباهی بود. البته این ضعف هیات‌رییسه است؛ چرا که این کارها به‌دور از شأن مجلس است که عده‌ای طومار می‌آورند یا پلاکارد و بنر می‌زنند. مردم به ما رای ندادند که بنر و طومار و پلاکارد به مجلس بیاوریم. به فرمایش مقام معظم رهبری، مجلس جای مباحث حکیمانه است و به نظر من مجلس هرگز جای آتش‌بازی، داد و بیداد، بنر و طوماراندازی در صحن نیست.

و پیامک‌ها چطور؟! آیا تاثیرگذار بود؟! به هر حال باید این کار معقولانه‌تر، کارشناسی‌تر، منطقی‌تر و با رویت مسائل بین‌المللی انجام شود. پیامک‌ها حداقل برای من تاثیری نداشت.

پس چرا این کار را می‌کنند؟

متاسفانه شانتاژ بیرونی خیلی زیاد بود. ما در این پیامک‌ها نظر مردم را نداریم. یک گروه تصمیم گرفته‌اند پیامک بدهند؛ درمقابل گروه موافق هم نمی‌دانند که باید پیامک بدهند یا تصمیم نگرفتند، پیامک بدهند. شخصا تابع پیامک‌ها نیستم. 

 

 

 

نماینده رشت با اشاره به ابلاغیه افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 97 توسط دولت، گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 نظر مجلس درباره افزایش حقوق این بود که افرادی که کمترین حقوق را دریافت می کنند حداقل افزایش حقوق 20 درصد و افرادی که بیش از یک رقمی دریافت می کنند حداکثر یک درصد افزایش حقوق داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش 20 تا یک درصدی حقوق به صورت پلکانی معکوس اعمال می شود، افزود: دولت کارکنان را به چند گروه حقوقی تقسیم کرده که اختیار میزان افزایش درباره هر گروه نیز دولت تفویض شده است که به عنوان نمونه اگر فردی یک میلیون و 500 هزار تومان می گیرد و یا بیشتر چه میزان افزایش حقوق داشته باشد.

وی ادامه داد:مجلس محدوده بازه حقوقی را در بودجه برای دولت مشخص شده کرده است؛ اما دولت مدعی بود که انشاء بودجه به نحوی بوده که برداشت دولت متفاوت است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به استفساریه بودجه مجلس درباره افرایش حقوق کارکنان در سال جاری، یادآور شد: بر این اساس مجلس اصلاحیه ای درباره انشاء اعمال کرد که برای پایین ترین حقوق 20 درصد و بالاترین حقوق یک درصد اعمال می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال 97 افرادی که بالای 5 میلیون تومان حقوق می گیرند، افزایش حقوق نخواهند داشت و برخی گروه های درآمدی همانند وزرا و نمایندگان مجلس نیز مشمول افزایش حقوق نمی شوند.

 

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از حضورش در مراسم افطاری رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، نشست مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، مراسم افطار کانون سراسری انجمن پیمانکاران ایران، حضورش در میان بزرگان شهر رشت، نشست اش با رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و تصاویری از دیدار مردمی اخیرش منتشر کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى مجلس، از ابلاغیه جدید وزارت نفت برای رفع بخشی از مشکلات ۳۵ هزار نیروی قرارداد معین وزارت نفت خبر داد که امروز از سوی این وزارتخانه ابلاغ می شود.

فریدون حسنوند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برخی مشکلات 35 هزار نیروی قرارداد معین وزارت نفت گفت: کمیسیون انرژی در طول سال گذشته چندین جلسه برای رفع مشکلات این نیروها با حضور وزیر نفت و معاونان این وزارتخانه برگزار کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نهایت پس از جلسات متعدد به بخشی از مطالبات این نیروها پاسخ داده شده که وزارت نفت امروز در ابلاغیه ای این تصمیمات را اعلام می کند، افزود: از مزایای جدید در نظر گرفته شده برای این نیروها پرداخت متمم کمک رفاهی و ایاب و ذهاب، ترمیم حقوق کارکنان مشاغل اصلی تخصصی که در واحدهای عملیاتی مشغول به کار هستند و استفاده از بیمه تکمیلی تا سقف 80 درصد پوشش توسط کارفرما است.

وی ادامه داد: استفاده از بیمه عمر تا سقف 50 درصد توسط کارفرما و در مجموع اضافه پرداخت حدود بیش از 500 هزار تومان به هر نفر در سال جدید که حدود 20 تا 30 درصد افزایش دریافتی علاوه بر اضافات حقوق اعمال شده است از دیگر مزایای در نظر گرفته شده برای این نیروها است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به اصلاحات دیگری در این زمینه نیاز باشد در جلسات بعدی نیز مطالبات این افراد پیگیری می شود.

 

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی در اینستاگرام برای تیم ملی کشورمان در جام جهانی آرزوی موفقیت کرد.

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، قسمتی از نطق میان دستور خود را به اشتراک گذاشت.

خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی (یکشنبه  20خردادماه) در نطق میان دستور، گفت: از حضور  حماسی مردم  در روز قدس تشکر  می‌کنم  وهمچنین  شاهد بودیم  مردم در روز قدس،صدای الموت آمریکا و الموت اسرائیل را سر دادند. .
نماینده مردم همدان در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بحثهای  بنده در  نطق مذکور رهاشدن بازار و قیمتهای  نجومی  در رابطه با اقلام واجناس  است تصریح کرد: نارضایتی مردم را در رابطه  با اقلام  واجناس خوراکی ها  مشاهده می‌کنیم، چرا بازار رها شده است، چرا کسی قیمت گذاری را کنترل نمی‌کند وهمه سکوت کردند.
امیر خجسته افزود: عکس العملی نسبت به بالا رفتن  نرخ اقلام و اجناس  وجود ندارد و ما مشاهده می کنیم که نرخ گوشت تا 60الی 65 هزار تومان  افزایش پیدا می‌کند اما کسی این افزایش را کنترل نمی کند و همچنین  این افزایش را در عرصه های ساختمان ، خودرو  نیز مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه  داد: زمانی که به مغازه سرکوچه برای خرید پفک نیز مراجعه می کنید، می گویند دلار افزایش داشته است بنابراین بر مبنای  دلار با شما  صحبت می‌کنیم آیا هر دلار 4200 تومان است یا 6500 الی 7هزار تومان؟
نماینده مردم همدان در مجلس افزود: نرخ اجناس هم اکنون سر سام آور افزایش پیدا می‌کند، همکاران  ما در  مجلس چه کاری انجام دادیم ، تیم اقتصادی  دولت، دستگاه های نظارتی ، تعزیرات کدام قسمت را قیمت گذاری کردید، چرا به داد مردم نمی رسید.
وی ادامه داد: چرا هرکسی خودش قیمت گذاری می کند و چرا کسی به داد مردم نمی رسد؟ اگر کنترل و برنامه ریزی نداشته باشیم و دستگاه های نظارتی ورود نکند و تیم اقتصادی دولت ونظارت مجلس و قوه قضاییه  نباشد ما آینده خوبی برای  کشور  مشاهده نمی کنیم، بنابراین دوستان نباید اجازه دهیم بیش از این فشار بر مردم وارد شود.
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه مردم زیر فشارهای اقتصادی استخوانشان خرد می شود تصریح کرد: با بالا رفتن دلار  و بی ارزش شدن  پول ملی ،حقوق 2میلیون  تومان، یک میلیون تومان شده  است بنابراین تورم و فشار سنگین بر روی دوش مردم را آیا کنترل کردیم.

 

 

 

 

وی در پستی دیگر عنوان کرد: اگر قیمت ها در بازار کنترل نشود آینده خوبی برای اقتصاد رقم نخواهد خورد.

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس، از برگزاری نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با موضوع بررسی خودروهای تولید داخل خبر داد.

 

 

 

سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، در صفحه شخصی خود خبر داد: احداث درمانگاه تامین اجتماعی در بخش دلوار تصویب شد.

 

 

 

محمد دامادی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، در توضیح پست زیر نوشت: "کتابان" حرکتی نو در وانفسای رکود کتابخوانی؛ جنبشی که با همیاری و همدلی دغدغه مندان عرصه فرهنگ به همت فرهنگسرای نی ریز سومین گام بلند خود را پیش رو دارد.

 

 

 

حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، از موافقت وزیر ورزش با مطالعه و اجرای ساخت استادیوم ورزشی مدرن پانزده هزار نفری در زمین ورزشی نه هکتاری حیدرکلای بابل، در دیدارش با وی نوشت. همچنین در این دیدار مقرر گردید در عملیات بهسازی استادیوم هفت تیر بابل تسریع گردد. پیگیری شکایت باشگاه خونه به خونه و حمایت از ورزش روستایی بابل نیز محورهای دیگر جلسه نیازآذری با وزیر ورزش و جوانان بوده است.

 

 

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردمکاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با ‌اشاره به اینکه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) همسو با منافع آمریکا ایجاد شده است، اظهار کرد: FATF در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سیاست خارجی ایالات متحده است همانگونه که با اوج‌گیری اختلافات دو کشور پاکستان و آمریکا، زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکره آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با گروه ویژه اقدام مالی برای قرار گرفتن پاکستان در لیست خاکستری این نهاد مطرح شد.
ایشان با ‌اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که اخیرا فرمودند؛ اصلی‌ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی است و وزارت خزانه‌داری آمریکا اتاق جنگ علیه ایران است، گفت: امروزه یکی از ابعاد اساسی تقابل ایران با آمریکا جنگ اقتصادی است که FATF ابزار پیشبرد جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است.
ساداتی‌نژاد با یادآوری اینکه ایالات متحده از چند دهه قبل با ادعای واهی مبارزه با گروه‌های تروریستی اقدام به استفاده از ابزار پولی و بانکی کرد، افزود: اجرای FATF به منزله نصب دیده‌بان دشمن در خاک خودی است. ایالات متحده در راستای اهداف سوء خود با جمع‌آوری تراکنش‌های مالی و کلیه اطلاعات مبادلات اقتصادی در عرصه جهانی، تحریم‌های ثانویه خود را علیه‌اشخاص، گروه‌ها و کشورهایی که در تقابل با آمریکا هستنداستفاده کرده است.
وی با ابراز اینکه این اقدام آمریکا ساخت سلاح پولی است گفت: دستیابی وزارت خزانه‌داری آمریکا به تمامی اطلاعات بانک‌های مختلف باعث تسلط کامل این کشور بر نظام مالی بین‌المللی می‌شود. دولت همکاری‌های متعدد با FATF در راستای اجرای برنامه‌ها و توصیه‌های مختلف این گروه داشته است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز تعجب از اینکه برخی نمایندگان تصویب این لایحه را به نفع منافع ملی کشور می‌دانند تاکید کرد: اگر به صراحت اعتقاد دارید که تصویب این لایحه به سود منافع دراز مدت اقتصادی کشور است بنابراین چرا با علنی شدن رأی به FATF مخالف هستید.

 

 

 

جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس، در اینستاگرام شخصی خود مطرح کرد: 

در جریان اولویت اعمال تبصره یک ماده 104 لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اینجانب که به وضعیت قاچاق معترض بودم، عرض کردم: چرا قاچاق روند نزولی ندارد؟ اختلال در بازار ارز نشان از این دارد که ما با قاچاقچی برخورد نکردیم بلکه خود ما قاچاقچی هستیم.

علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس قصد ارائه توضیحاتی داشت اما همین امر موجب عصبانیت بنده شد و خطاب به رحیمی عرض کردم: یک مقدار سعه صدر داشته باشید و ایرداتی که خودتان به هیات رئیسه وارد می‌دانستید را مرتکب می‌شوید. هرکسی پشت این صندلی ها می‌نشیند خودش را گم می‌کند. مشکل قاچاق کالا و ارز مدیریتی است، برادران بیدار شوید تا کی می‌خواهید بازی‌های پارلمانی را ادامه دهید. مشکل ما مدیریتی است. در بیرون از پارلمان به ما می‌خندند. به همان اندازه که به فکر صندلی و مدیریت هستید به فکر مردم باشید. دروغ می‌گوییم که به دنبال حل مشکل اشتغال جوانان هستیم.

چرا قاچاق روند نزولی ندارد؟ اختلال در بازار ارز نشان از این دارد که ما با قاچاقچی برخورد نکردیم بلکه خود ما قاچاقچی هستیم.

 

 

 

وی همچنین تصویری از دیدارش با وزیر نیرو به اشتراک گذاشت.

 

 

 

سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان درمجلس شوراى اسلامى، تصاویری از بازدیدش از کارخانه نخ کاران منتشر کرد.

 

 

 

 

همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب شاهین دژ و تکاب در مجلس، در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: مسئولان باید سهمیه‌های آزمون دستیاری پزشکی را در مسیر درست خود قرار دهند.
سهمیه حق ایثارگران است، مسئولان باید این سهمیه‌ها را در مسیر درست خود قرار دهند تا هیچ کس احساس نکند. اعتراض‌هایی وجود دارد اما نمی‌توان جلو یا عقب‌تر از قانون حرکت کرد به همین دلیل باید به قانون تا زمان مشروعیت عمل کرد اما آنچه مشخص است حدنصاب نمره تایین شده باید ازسوی تمامی قبول‌شدگان دارای سهمیه و بدون آن کسب شود چراکه در غیر این صورت سطح علمی جامعه پزشکی پایین خواهد آمد.

 

 

 

وی در پستی دیگر تصویری از نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی منتشر کرد.

 

 

 

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس، از تذکرش به وزیر ورزش و جوانان در خصوص اعزام مسئولین کشوری به روسیه و تماشای بازی های جام جهانی خبر داد.

 

 

 

قاسم احمدی لاشکی نماینده شهرستان های نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، از قرار گرفتنش در لیست نمایندگان فعال در موضوع نظارت بر مجامع ،هیات ها و شوراهای ملی و استانی خبر داد.

 

 

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، پست زیر را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

 

 

 

مهدی سنایی نماینده پیشین مجلس و سفیر کنونی ایران در روسیه در تازه ترین پست اینستاگرامی خود با انتشار ویدیویی نوشت: شب گذشته پس از مراسم فیفا که در نزدیکی میدان سرخ برگزار شد در جمع جوانان پرشور ایرانی و حامیان تیم ملی فوتبال حاضر شدم.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار