مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: روادید کاغذی، در تعامل وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی از دیروز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد حذف شد و روادید الکترونیکی جای آن را گرفت.
کد خبر: ۶۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 24 June 2018

به گزارش تابناک : ابوالفضل مکرمی فر افزود: صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین المللی مشهد می‌تواند ورود مسافران و گردشگران خارجی را ۳۰ درصد افزایش می‌هد.

وی گفت: با این اقدام برچسب روادید که پیش از این در گذرنامه مسافران خارجی الصاق می‌شد حذف و اطلاعات روادید به صورت سیستمی در گیت گذرنامه پلیس خوانده می‌شود.

مکرمی‌فر با بیان این که این تصمیم، ­موجب بالا رفتن سرعت و دقت ورود مسافران به کشور خواهد شد، افزود: با حذف برچسب‌های فیزیکی، صدور روادید الکترونیکی موجب سهولت مراجعات و کاهش قابل توجه زمان مسافران ورودی خواهد شد.

وی گفت: با پوشش کامل روادید الکترونیکی به هتل‌ها و دیگر مراکز دسترسی داده خواهد شد تا با استعلام کد و شماره گذرنامه فرد، از داشتن روادید اطمینان حاصل کنند.

مکرمی فر به مزایای حذف روادید فیزیکی اشاره کرد و افزود: این سامانه با حفظ یکپارچگی موجب­ دقت و افزایش سرعت می‌شود و امکان جعل روادید دیگر وجود نخواهد داشت.

دیروز طرح صدور روادید تمام الکترونیکی برای اتباع خارجی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد آغاز به کار کرد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار