کد خبر: ۶۲۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 24 June 2018

تابناک / استاندار گیلان با اشاره به اینکه در مسیر رفع دغدغه‌های بخش خصوصی احساس مسئولیت می‌کنیم گفت: در هر مقطعی که بخش خصوصی نواقصی را مشاهده می‌کند باید به ما اعلام کند تا دغدغه‌ای در مسیر صادرات نداشته باشد.

دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در احداث خط ریلی آستارا- آستارا افزود: در حال حاضر صادرات کالا از طریق این مرز به کشورهای همسایه و حوزه CIS انجام می‌گیرد و خدمات این بخش روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه صادرات کالا از طریق دریا نیز به کشورهای همسایه رو به رشد است خاطر نشان کرد: معتقدیم گمرک، استاندارد، دامپروری، بنادر و دستگاه‌های مرتبط باید کمال همکاری را با بخش خصوصی در جهت افزایش صادرات کالا داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در قبال بخش خصوصی مسئولیت مهمی داریم گفت: با افزایش نظارت‌ها و ارائه خدمات در حوزه بسته‌بندی و مسائل بهداشتی تلاش می کنیم تا حجم مبادلات بخش خصوصی با کشورهای همسایه گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه با هرگونه سفرهای غیرضروری خارجی مخالفم گفت: سفرهای اداری باید موانع و مشکلات حوزه‌های مختلف را برطرف کند که در صورت ضرورت انجام می‌گیرد.

استاندار گیلان به تلاش‌های موثر در جهت الحاق بارانداز و ترمینال خط ریلی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: اتصال خط راه آهن رشت به آستارا از بعد ملی اهمیت ویژه‌ای دارد اما برای صادرات کالا از استان گیلان خط ریلی آستارا- آستارا در حال انجام فعالیت در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: در هر مقطعی که بخش خصوصی نواقصی را مشاهده می‌کند باید به ما اعلام کند تا دغدغه‌ای در مسیر صادرات نداشته باشد.

دکتر سالاری به تلاش‌های صورت گرفته درخصوص رفع مشکلات شرکت‌های چوکا، شفارود و اسالم اشاره کرد و گفت: باید به این سه شرکت با نگاهی فنی بنگریم و از شرکت‌ سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) انتظار داریم اهتمام ویژه‌ای در برطرف کردن مشکلات داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ساماندهی آب‌بندان‌های استان گفت: با ضابطه و دستورالعمل‌هایی که در شش جلسه کارشناسی تعیین شده می‌توانیم با لایروبی آب‌بندان‌ها در یک سال بیش از 450 میلیون مترمکعب مصالح استخراج کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با انجام لایروبی ‌می‌توانیم معادل چند سد، ظرفیت ذخیره آب ایجاد کنیم افزود: با این اقدام علاوه بر ذخیره سازی آب به پرورش ماهی، اقدامات گردشگری، پرورش پرندگان و فرآیندهایی از این قبیل رونق داده می‌شود.

وی همچنین با قدردانی از مجموعه استاندارد استان درخصوص ایجاد سه آزمایشگاه مرجع در گیلان افزود: سال 97 برای تکمیل این سه آزمایشگاه اعتبار ویژه‌ای در نظر می‌گیریم.

استاندار گیلان به مشکلات موجود در پرداخت مطالبات درمانی بیمارستان‌های بخش خصوصی استان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در استان‌هایی مثل گیلان که سهم بخش خصوصی در خدمات درمانی بسیار است با ایجاد هرگونه مشکلی ابعاد اجتماعی بسیاری در پی دارد که امیدواریم بیمارستان‌های بخش خصوصی با افزایش سطح تحمل خود به ارائه خدمات به مردم بپردازند.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته در جهت پرداخت مطالبات بیمارستان‌های گیلان از بیمه‌های درمانی اشاره واظهار داشت: ممکن است نارسایی و تأخیر در پرداخت صورت گرفته باشد اما دولت با نگاه حمایتی که نسبت به بخش خصوصی دارد بدهکاری خود را پرداخت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار