با گسترش امکانات ارائه شده در سیتم بانکداری و عرضه ی کارت خوان های سیاردر تمام اصناف و حوزه های اقتصادی ،متاسفانه شاهد سواستفاده از این کارت خوان های سیار هستیم .
کد خبر: ۶۲۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 24 June 2018
فناوری های نوین همواره توانسته اند مسیر رفاه انسان ها هموار نمایند به گونه ای که معمولاً این فناوری ها باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه ها شده اند. اما این فناوری ها می توانند شرایط سهل کاری را برای گروه های مختلف در پی داشته باشند. و در این بین برخی افراد متخلف در جامعه هم می توانند از این فناوری های نوین برای آسان انجام دادن تخلفات خود بهره برداری کنند. یکی از وخاطمخا تابناک کهگیلویه و بویراحمد با ارسال یادداشتی به موضوع یکی از آسیب های کارت خوان های سیار بانک ها در زمینه خرید و فروش مواد مخدر پرداخته است.
در این یادداشت آمده است : با گسترش امکانات ارائه شده در سیتم بانکداری و عرضه ی کارت خوان های سیاردر تمام اصناف و حوزه های اقتصادی ،متاسفانه شاهد سواستفاده از این کارت خوان های سیار هستیم ، به طوری که فروشندگان مواد مخدر برای تسهیل در امر خرید و فروش مواد مخدر و جابه جایی آسان از این کارت خوان ها استفاده می کنند ، تا جایی که تبدیل به یکی از نقایص و مشکلات عرضه ی غیر قانونی این کارت خوان ها از سوی سیستم بانکداری هستیم .
بنابرین مستلزم توجه بیشتر نهاد ناظر صنعت پرداخت و همچنین شرکت های PSP. را به نحوه واگذاری این ابزار پرداخت و همچنین نظارت بر روند فعالیت و مجوز گیری این دستگاه ها را الزامی می کند.
بهترین راهکار در این بخش بررسی دقیق متقاضیان در هنگام تخصیص کارت خوان های سیاراست. اما بازدیدهای دوره ای که توسط شرکت های پرداخت انجام می شود می تواند ابزار موثری در پایش همیشگی مشتریان باشد و شرکت پرداخت را از تغییرات احتمالی در کاربری ابزار پرداخت توسط پذیرنده مطلع نماید. 
بنابرین از شرکت های psp انتظار می رود که به طور مرتب پذیرندگان را بررسی و بازبینی کنند ،البته نظارت بر این بخش به دلیل گستردگی با مشکلاتی همراه است که بهتر است به منظور جلوگیری از فعالیت های غیر مجاز در این بخش کنترل بیشتری بر صلاحیت پذیرندگان در هنگام تخصیص ابزار پرداخت شود ، تا از استفاده غیر قانونی فروشندگان مواد مخدر از این نسل از تکنولوژی جلوگیری شود .
سید مقداد مرتضوی پور 
۱۳۹۷/۰۴/۰۳
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار