کد خبر: ۶۲۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 24 June 2018

تابناک ایلام :: اگر صریح وبی پرده وبدون در نظر گرفتن خوشایند کسی ،گروه یا جناحی بخواهیم وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور را مورد ارزیابی قراربدهیم ،باید بگوییم وضعیت مطلوبی در کشور حکمفرما نیست ،اقتصاد کشور به کلی رها شده ودولت نیز هیچگونه برنامه ای برای برون رفت از مشکلات جاری کشور ندارد.

قیمت کالاهای مصرفی وغیر مصرفی بصورت روزانه بالا می رود ،صبح که از خواب بیدار شده وبرای خرید به سوپر محله مراجعه می کنید ،قیمت خرید اجناس نسبت به روز قبل تغییر فاحشی نموده است . کالاهای غیر مصرفی که جای خود دارد ،برخی از انها افزایش قیمت بیش از 100درصد را تجربه کرده اند.

قیمت ارز وسکه و طلا هم به صورت ساعتی در حال بالا رفتن است ،فضای بلبشو و فاقد نظارتی هم بر مبادلات ارزی و غیر ارزی حاکم شده ،دسترسی به سایت وزارت صنعت ومعدن وتجارت آنچنان راحت شده که برخی براحتی آن را هک کرده و سفارش چندهزار دستگاه خودرو آنهم با ارز معروف جهانگیری !ثبت می کنند وآب هم از آب تکان نمی خورد.طلا هم گارد گرفته وبه سرعت در حال خروج از دسترس است.

در میانه این شلم شوربای حاکم بر اقتصاد فشل کشور ،به ناگاه خبر حضور بیش از 5هزار آقازاده در کشور متخاصم خبر ساز می شود . خبر بدتر اینکه خزانه داری همان کشور اعلام می کند که این آقازادگان بی درد و مرفه در حسابهای خود بیش از 140میلیارد دلار !! اندوخته دارند ،اندوخته ای که بیش از صندوق دخیره ارزی کشور است ،اندوخته ای که  به جای واریز شدن به حساب کشور از حساب اقلیتی سر درآروده که خوابها برای آینده کشور دیده اند.

دراین بین فضای مجازی هم به بستر مناسبی برای اجرای طرح های ناامید سازی مردم تبدیل شده وهر لحظه خبرهایی از گرانی فلان کالا و فلان جنس وبه گردن فلان فرد وفلان حزب انداختن مخابره می شود .مسئولین دولتی خصوصا سخنگوی دولت ،رییس جمهور ورییس دفترایشان  هم،مهر سکوت بر لب زده وبی خیال اعلام چرایی و معرفی پشت پرده ها ، دسته جمعی ترانه " همه چیز آرومه " سرمی دهند .در سال حمایت از کالای ایرانی ،برند خارجی می پوشند تا اسباب فراغت مردم در توچال را مورد ارزیابی قرار دهند ،غافل از اینکه فضای نابسامان ارز ،داد کسبه چهار سو وعلاء الدین را در آورده است.

کمی نه چندان دورتر، عده ای که با بودجه تخصیصی همین دولت ارتزاق می کنند، کماکان از فضای انتخابات ورقابت خارج نشده  و همچنان سودای ریاست و برتری جویی حزبی رادر سر می پرورانند . همچنان گارد گرفته و بر طبل ناامیدی کوبیده ،مردم را بیش از پیش بی اعتماد کرده و همزمان با"بی بی سی "و "وآ" و رسانه های سعودی و صهیونیسم،بی تدبیری ،ضعف و بی برنامگی دولت را در بوق وکرنا می کنند .

در حالیکه دشمنان منطقه ای وفرامنطقه ای نظام ، عرصه را بر اقتصاد کشور تنگ نموده ،تمامی مجاری ورود ارز به کشور را بسته و برای به هرج ومرج کشانیدن مملکت لحظه شماری می کنند ،حتی کشور هم پیمان و دوستمان نیز به صف تحریم کنندگان کشور پیوسته است ،برخی تریبون دار که اتفاقا خود را صاحب کشور وانقلاب هم می دانند ،تندتر و تیز تر، از تریبون های رسمی بر آشی که دشمنان برای انقلاب وکشور پخته اند چاشنی می ریزند !

آدم دلسوزی هم  پیدا نمی شود که به این آقایان بفهماند و بگوید جملگی شما در یک کشتی به نام جمهوری اسلامی ایران سوارید ،چپ وراست ،اصلاح واصول ،اعتدال و خنثی هم ندارد ،کشتی که سوراخ شد همه شما با هم به قعر اقیانوس پایین کشیده می شوید.

آقایان! آتش که گُر گرفت چپ وراست نمی شناسد،موسوی وکروبی وخاتمی وخمینی هم ندارد ،همه وهمه در یک کفه ترازو قرار می گیرند ،همانگونه که شاپور بختیار ملی مذهبی مخالف شاه  ،به زعم خود آمد تا کشور رانجات دهد اما او هم در صدر شعار انقلابیون قرار گرفت ویکباره پس از سالها تحمل زندان شاه ! نوکر بی اختیاری بیش نشد.

کسی نیست بگوید لجاجت وسرسختی تا کی ؟ چرا مثل کبک سرتان را زیر برف کرده و سختی ها ،نابسامانی ها و وضعیت بغرنج کشور را نمی بینید ؟ چرا هنوز فکر می کنید مردم که از روحانی واصلاح طلبان ناامید شدند ،شما را رابین هود و منجی وضعیت نا بسامان خود تلقی کرده و به شما اعتماد می کنند ؟!چرا یک لحظه اندیشه نمی کنید که این مردم ناکارآمدی و ضعف مدیریت را به حساب حکومت دینی می گذارند ،حکومت را مقصر وضعیت جاری می دانند نه جناح خاصی را ؟!

مگر غیر از این است که در طول چهل سال اخیر مدیریت در کشور  از حلقه خاصی خارج نشده وهمه افراد چه چپ وچه راست از بین این حلقه انتخاب شده اند؟! اگر جمعی گروه مخالف فکری خود را ناکارآمد وآنان را مقصر وضعیت فعلی کشور اعلام کنند و بالعکس .دقیقا کاری را می کنند که دشمنان انقلاب چهل سال است از این طریق به دنبال اثبات  ناکارآمدی حکومت دینی اند!پس این همه جدل برای اثبات ناکارآمدی فلان حزب وفلان جناح بجز اثبات ناکارامدی حاکمیت وبی اعتمادسازی مردم از نظام  چه حاصلی دارد؟برای مردم چه فرقی می کند؟

باور بفرمایید طاقت این مردم طاق شده ،کاسه صبرشان لبریز شده است ،گوششان هم از شعارها واراجیف بی حاصل پر شده است.حنای چپ وراست واعتدال هم دیگر برای آنها هیچ رنگی ندارد !همانگونه که رهبری در خطبه های نماز عید فطر گوشزد نمودند،لازمه برون رفت از مشکلات جاری ،وحدت وهمدلی و پرهیز از تخریب واهانت ها  و به خدمت گرفتن تمامی ابزار و امکانات برای نجات کشور است !

یکبار هم بخاطر مردم ونجات کشور گذشت داشته باشید ،ایثار و فداکاری کنید ،فقط بخاطر ایران قدری بر مطامع و قدرت چشم  ببندید ،با اتحاد وهمدلی در کنار هم قرار گرفته وبرای نجات کشور آستین ها را بالا بزنید .این همه بنگاه بزرگ اقتصادی از آستان قدس رضوی گرفته تا بنیاد مستضعفان وبنیاد برکت وقرارگاههای سازندگی متنوع و پولدار که سه چهارم اقتصاد و سرمایه کشور را در اختیار قرار گرفته اند ،به جای رقابت و فعالیت درراستای اثبات ناکارامدی دولت مستقر، همانند دوران دفاع مقدس با قرار گرفتن در پشت خاکریز دفاع از هستی " ایران " دراین جنگ اقتصادی بزرگ دشمنان را ناکام کنید .همین حالا بشتابید که درنگ جایز نیست!باور کنید ممکن است فردایی در کار نباشد!

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
درود عالی بود

ولی

بعضیا به شدت معتقدند که:
دیگی که برای من نجوشد سر سگ توش بجوشد....
ظاهرا تو این همه سال بخوبی این را ثابت کردند
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
چپ و راست همشون سروته یه کرباسن .. چه اصول گراش و چه اصلاح طلبش همگی به دنبال منافع شخصی و حزبی خودشون هستن و مردم رو به حال خودشون رها کردن .....آقایان قبل انتخابات 92 میگفتن رقیب سرکاربیاید دلار به 7هزارتومان میرسد ...حالاکه از مرز 9 هزار تومان گذشته باید بگیم خدا پدر اون قبلی رو بیامرزد حداقل تو 8 سال سه برابر شد دلار نه ......داغ دل زیاده ولی خدا از حق مردم نجیب و بینوای ایران نگذره و مسببان این نابسامانی اقتصادی را رسوا کند چه اصولگراش باشه چه اصلاح طلبش . در هر پست و مقامی و لباسی که هستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار