رییس کل دادگستری البرز گفت: از ابتدای استان شدن البرز تاکنون 900 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۶۲۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 25 June 2018

به گزارش تابناک : احمد فاضیلیان اظهار کرد: متاسفانه طی دهه‌های گذشته بسیاری با سوء استفاده از شرایط اقدام به تصرف بخش‌های زیادی از اراضی ملی در مناطق استان کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه آمار دقیقی از وسعت اراضی ملی تحت تصرف در آمده نداریم ولی از زمان استان شدن البرز تا کنون بیش از 900 هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده است.

فاضیلیان افزود: البرز وسعت چندانی در مقایسه با برخی استان‌های کشور ندارد ولی ارزش زمین در این استان بسیار بیشتر از زمین در اغلب استان‌های کشور است که همین امر حساسیت مقابله با تصرف اراضی ملی را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال سال گذشته 232 هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده که ارزش آنها بیش از 300 میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: شاید در مقایسه با برخی استان‌ها وسعت اراضی رفع تصرف شده البرز کمتر باشد ولی ارزش ریالی هر هکتار از این زمین‌ها به اندازه چندین هکتار از اراضی سایر استان‌ها است.

فاضلیان با اشاره به اینکه برخورد قانونی با کسانی‌که اقدام به تصرف اراضی ملی کرده اند ساده نیست، گفت: به عنوان مثال در چهارباغ زمین‌های زیادی وجود دارد که اگر بخواهیم رفع تصرف کنیم عده زیادی بی خانمان می‌شوند و آسیب زیادی می بینند به همین دلیل برخورد قانونی با متصرفان چندان هم آسان نیست و عواقب زیادی دارد.

رییس کل دادگستری البرز افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر سخت‌گیری‌های زیادی در زمینه تصرف اراضی ملی انجام می‌شود و کمتر کسی جرئت می‌کند زمینی که سندی برایش ندارد و متعلق به عموم مردم است را تصاحب کند.

وی با اشاره به تغییر روش برخورد با متصرفان اراضی ملی گفت: قبلا بدون ضابطان قضایی بدون اطلاع رسانی قبلی با استفاده از لودر اقدام به تخریب خانه یا فضایی که در اراضی ملی ایجاد شده بود می‌کردند و این گاه حتی فرصت جمع کردن وسایل خانه را از متصرفان می‌گرفت ولی چند سالی است در این خصوص به افراد متصرف ابلاغیه ارسال می‌شود تا در مرحله اول مدارک احتمالی مالکیت خود را ارائه دهند و اگر تصرف قطعی شد زمانی مشخص می‌شود تا افراد وسایل و داشته‌های خود را از زمین جمع آوری کنند و بعد فرایند تخریب انجام می‌شود.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار