مدير كل راهـداری استان کرمان گفت: عليرغم فعاليت های مستمر در جاده های استان اما متاسفانه همچنان درصد سوانح جاده ای در رديف های نخست كشوری قرار دارد.
کد خبر: ۶۲۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 25 June 2018

خدادادمقبلی مدير كل راهـداری و حمل ونقل و جاده ای استان کرمان گفت: هزار نفر در سال گذشته در اثر سوانح ترافيكی كشته شده اند كه براي هر متوفی 2 ميليارد تومان هزينه ضرر و زيان برای دولت در برداشته است.

مقبلی با اشاره به اينكه عمده سن متوفيان ناشی از سوانح رانندگی در جاده های استان را افراد زير 30 سال تشكيل مي دهند افزود: در منطقه شرق استان بواسطه باغات و مزارعی كه وجود دارد عمده تردد با موتور سيكلت و وانت بارها انجام مي شود كه اين امر باعث شده تصادفات موتورسواران و وانت بارها بيشتر باشد.

مقبلی تصریح كرد: در سال 96 تعداد 7 نشست مشترك با فرمانداران و پليس راه ها در محل اين اداره كل داشتيم همايش های در بردسير و زرند برگزار كرديم و همچنين در سالجاري در بم و شهرستان های شرقی آموزش های پنجگانه را خواهيم داشت.

وی با بیان اینكه دهداران و بخشداران با ائمه جمعه و جماعات مي توانند تاثير بسزايي در كاهش تلفات و سوانح جاده اي خود داشته باشند، افزود: عمده تصادفاتي كه دراين حوزه ها (بم و نرماشير) اتفاق مي افتد عدم اطلاعات كافي و عدم آگاهي علت اصلي خطاها و تصادفات است.

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان عنوان كرد: در استان كرمان 509 دستگاه اتوبوس، و بالاي 3500 دستگاه سواري ، كرايه بين شهري فعالند كه در سال گذشته تنها يك مورد سانحه به علت خطای راننده صورت گرفت و حادثه ديگري در بخش ناوگان عمومي رخ نداد و علت آن هم آموزش هايي است كه توسط اين اداره كل به رانندگان حرفه اي داده مي شود كه اين امر نيز اهميت موضوع آموزش و فرهنگ سازي را مي رساند.

وي گفت : 50 درصد زمان وقوع تصادفات بين ساعت 12 ظهر تا 8 شب می باشد كه محور كرمان ، بم با جمع 91 نفر بيشترين آمار تلفات را داشته است و علل وقوع تصادفات فوتي بيشترين به ترتيب عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی، تخطی از سرعت و همچنين قاچاق سوخت و قاچاق افاغنه كه دو عامل اصلي مي باشد عنوان كرد.

عليرغم اينكه فعاليت های متعدد و مستمری در جاده های استان در راستاي ايمن سازی انجام شده است اما متاسفانه همچنان درصد سوانح و تلفات جاده ای استان كرمان در رديف هاي نخست كشوری قراردارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار