رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک به شهروندان توصیه کرد: که انواع آبزیان را از مرکز معتبر سطح شهر خریداری کنند و در هنگام خرید ماهی تازه به یک سری نکات بهداشتی توجه داشته باشند.
کد خبر: ۶۲۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 26 June 2018

توصیه‌های دامپزشکی آبیک برای تهیه ماهی سالم

به گزارش تابناک قزوین، مرتضی یعقوبی اظهار کرد: برای عرضه ماهی در فروشگاه‌ها بهتر است که ماهی در محیط یخچال نگهداری شود تا در معرض گردوغبار، حشرات و نور خورشید نباشند.

وی افزود: تخلیه امعاء و احشاء ماهی توسط برخی فروشندگان می‌تواند یکی از علائم فساد ماهی باشد. بعد از مدتی که ماهی در فروشگاه باقی ماند، فساد شروع‌شده، ماهی خشک و از ترشحات لزج پوشیده می‌شود و با توجه به اینکه خشک بودن ماهی سوءظن خریدار را برمی‌انگیزد، لذا این فروشندگان دائماً ماهیان را شست‌وشو می‌دهند تا ظاهری طبیعی و مطلوب داشته باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک بابیان اینکه ماهی کهنه، فلس‌هایی بلند شده و میخ مانند دارد که به‌راحتی کنده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این حالت برخی از فروشندگان ممکن است اقدام به کندن فلس‌های ماهی کنند تا شک فاسد بودن و مانده بودن ماهی از جانب خریدار از بین برود

وی بیان کرد: ماهی تازه دارای شکم سفت، دارای رنگ و جلای طبیعی و ماهی فاسد دارای شکمی نرم و برآمده و دارای رنگ‌دانه‌های غیرطبیعی است که مشاهده این تغییر روی شکم ماهی یکی از دلایل فاسد بودن آن است.

یعقوبی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ارسال پیامک به سامانه 50001512 این اداره را در ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار