رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ تاج‌زاده: استعفای دولت گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کند/اظهارات دادستان تهران درباره ورود به منزل سیدامامی/بحث عدم کفایت رئیس‌جمهور شوخی است/آخرین وضعیت سؤال از روحانی درباره مؤسسات مالی و اعتباری/آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی گمشده و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴ 26 June 2018
 
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حدود ۱۲۰ دانشجو در کل کشور درگیر اعتراضات دی ماه شدند

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: حدود ۱۲۰ دانشجو در کل کشور درگیر این ماجرا شدند، در دانشگاه تهران طبق آماری که ما داشته‌ایم، این رقم ۴۵ نفر بود که احضار شدند، البته تعداد دانشجویانی که شرایط حساس‌تری دارند، کمتر است و به تعدادی از دانشجویان حکم تعلیقی داده‌ شده است؛ یعنی حکمشان اجرا نمی‌شود، مگر اینکه فرد خطای دیگری مرتکب شود. خوشبختانه اغلب دانشجویان احکام سبک‌تری دارند و آن تعداد از دانشجویانی که احکام سنگین‌تری گرفته‌اند، تعدادشان خیلی کم است و امیدواریم الباقی دوستانی که به دادگاه بدوی می‌روند، شامل احکام سنگین نشوند. فعلا آمار دقیقی از این تعداد نداریم؛ شاید ظرف یک هفته تا ده روز آینده آمار دقیقی به دست ما برسد.

شهید رجایی به نعمت زاده حقوق نمی‌داد

اسدالله بادامچیان گفت: در زمان شهید رجایی مسأله کمبود قند و چای مطرح شد، جنگ بود و ارز کافی هم نداشتیم، ‌شهید رجایی از مردم کمک خواست تا در مصرف قند و چای صرفه‌جویی کنند، مردم هم به حرف او گوش کردند چون رجایی را قبول داشتند و می‌دانستند به جای حقوق 20 هزار تومانی نخست‌وزیری که بازرگان آن را گرفته بود، 4600 تومان حقوق می‌گرفت یعنی به اندازه وزرا. شهید رجایی به نوربخش و نعمت‌زاده گفته بود چون پدران شما پولدارند، حق حقوق گرفتن ندارید. وقتی چنین تفکری باشد، در زیرمجموعه شهید رجایی در دولت و شهید لاجوردی در دادستانی نه اختلاس شکل می‌گیرد و نه حقوق‌های نجومی و مشکل مردم هم حل می‌شود.

تاج‌زاده: استعفای دولت گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره راهکار دولت برای برون رفت از بن بست‌های اقتصادی گفت: ترامپ و همفکرانش خواب‌های شومی علیه کشور ما دیده‌اند در حال حاضر نه استعفای دولت و نه استقرار دولت نظامی گره‌ای از مشکلات کنونی نمی گشاید. مصطفی‌ تاج‌زاده درباره اعتراض بازاریان تهران به وضعیت اقتصادی گفت: تردیدی نیست که آقای ترامپ و همفکرانش خواب‌های شومی علیه کشور ما دیده‌اند. آنچنان که خودشان به صراحت می‌گویند قصد دارند سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند. بنابراین پیش‌بینی اینکه کشور و اقتصادش دچار مشکلاتی می‌شود کار دشواری نیست. وی یادآور شد: ما این تجربه را یک بار در سال‌های ۹۰ و ۹۱ داشتیم. به محض اینکه زمزمه تحریم‌های نفتی و بانکی ایران جدی شد، شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ارز و طلا بودیم و به تبع آنها بهای بسیاری از کالاها نیز بالا رفت. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در آن دوره ارز سه برابر شد و از حدود هزار تومان به بیش از سه هزار تومان رسید. این بار هم به محض جدی شدن تحریم‌های بانکی و نفتی کشور تاکنون ارز به دو برابر قیمت خود افزایش پیدا کرده است. وی خاطرنشان کرد: این اتفاق جدید نیست اما عدم تلاش برای جلوگیری از تحریم‌ها و نحوه مقابله صحیح با آنها انتقادهایی است که به مخالفان برجام وارد است.

اظهارات دادستان تهران درباره ورود به منزل سیدامامی

دادستان تهران با تأیید خبر ورود مقام‌های قضایی به منزل سیدامامی گفت: ورود به منزل افراد با مجوز قضایی صورت می‌گیرد این مورد هم مجوز را داشته است و هدف از آن کسب برخی مستندات بوده است.

بحث عدم کفایت رئیس‌جمهور شوخی است

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌گوید صحبت‌هایی که در مورد عدم کفایت رئیس‌جمهوری می‌شود یک شوخی است. عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید با اشاره به صحبت‌های عده‌ای درباره طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور گفت: این صحبت‌ها را یک شوخی تلقی می‌کنم و عدم کفایت رئیس جمهور ریشه‌ای در جایی مطرح نمی شود. او ادامه داد: ممکن است در کشور ما با توجه به ساختاری که داریم صحبت‌ها در خصوص عدم کفایت رئیس‌جمهور یا استعفای رئیس‌جمهور حساسیت ایجاد کند اما به نظر من مطرح کردن این صحبت‌ها به وسیله نمایندگان در هر کشوری عادی است و خیلی مهم نیست.

آخرین وضعیت سؤال از روحانی درباره مؤسسات مالی و اعتباری

احمد امیر آبادی فراهانی با اشاره به جلسه امروز ظهر هیأت رئیسه گفت:‌ موضوع سؤال از رئیس جمهور در جلسه امروز بررسی شد. وی بابیان اینکه سؤال درباره مؤسسات مالی و اعتباری از رئیس جمهور از دستور کار خارج شد افزود: نمایندگان بعد از امضای طرح سؤال طی یک هفته می‌توانند امضای خود را پس بگیرند و درباره این سؤال برداشت آقای وکیلی از پس گرفتن امضاها و از عدد افتادن تعداد آنها مورد قبول واقع شد، لذا این سؤال از دستور کار خارج شد. نماینده مردم قم تصریح کرد: 5 سؤال دیگر با محورهای ارز، قاچاق کالا، رکود، آثار برجام و بیکاری هم بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد، کمیسیون اقتصادی تاکنون 3 بار به دولت برای معرفی نماینده برای بررسی سؤالات ارائه کرده است که متأسفانه آنها هیچ پاسخی نداده‌اند. عضو هیأت رئیسه مجلس بیان کرد: بنده قرار شد با آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و کمیسیون اقتصادی صحبت کنم تا اگر دولت طی یک هفته بر اساس آیین نامه مجلس نماینده‌ای را برای مذاکره در کمیسیون اقتصادی معرفی نکند،‌ سؤال به صورت مستقیم به صحن علنی ارائه شود و در آن زمان رئیس جمهور هم یک ماه فرصت دارد تا به منظور پاسخگویی در صحن علنی مجلس حضور یابد.

بازار تهران امروز هم تعطیل شد

در حالی که امروز قرار بود بازار تهران باز شود، به تحریک عده‌ای افراد امروز هم برخی بازارها بسته ماند و کاسب‌هایی هم که مغازه‌های خود را باز کرده بودند، بر اساس تهدید همان افراد مجبور به بستن مغازه‌ها شدند.

شریعتمداری و سیف نشست خبری نوبخت را بایکوت کردند!

در حالی که طی روزهای اخیر بهم ریختگی بازار های مختلف به سبب نوسانات ارز موضوع اول کشور شده وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی نشست خبری تیم اقتصادی دولت را بایکوت کرد! شنیده ها حاکی است بر اساس توافق قبلی مقرر شده بود نشست امروز سخنگوی دولت با حضور کرباسیان، وزیر اقتصاد، سیف، رئیس کل بانک مرکزی و شریعتمداری وزیر صمت و به میزبانی نوبخت به عنوان سخنگوی دولت برگزار شود که در نهایت با بایکوت کردن این نشست توسط سیف و شریعتمداری، اردکانیان وزیر نیرو جایگزین آنها شد! ناهمگون بودن حضور اردکانیان در نشستی که برابر قول سخنگوی دولت قرار بود با حضور تیم اقتصادی دولت برگزار شود باعث تعجب و البته گله خبرنگاران حاضر در جلسه سخنگو نیز شد. گفته می شود ولی الله سیف به دلیل قطعی شدن رفتنش از بانک مرکزی انگیزه ای برای حضور نداشته و ترجیح داد به جای این نشست به همایش قوه قضاییه برود!اما شریعتمداری که از زمان تشدید نوسانات قیمت ها در بازار در هیچ نشست مطبوعاتی یا برنامه رادیو و تلویزیونی شرکت نکرده، همراهی با معاون اول در یک سفر کاری را بهانه قرار داده تا از تیررس انتقاد مستقیم رسانه ها در امان باشد. /انتخاب

محمود عباس مسموم شده است و پایان امسال می‌میرد!

عضو سازمان جهانی صهیونیسم نوشت: محمود عباس چند ماه پیش توسط رقبایش در جنبش فتح با ماده سمی استریکنین (Strychnine) که از آن برای کشتن سگ ها استفاده می شود، مسموم شده و در پی این مسمومیت به خونریزی معده و سرطان روده مبتلا شده و بیشترین مدتی که می تواند زنده بماند، تا پایان امسال است. روزنامه الاخبار لبنان از ناپایدار بودن شرایط جسمانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد. /خبر آنلاین

مستند کاووس سید امامی در راه است!

آرش کیخسروی وکیل‌مدافع خانواده کاووس سیدامامی گفت: در پی مراجعه شب گذشته‌ام به منزل کاووس سیدامامی مشاهده کردم که افرادی آن‌جا رفته بودند و به من اجازه ورود ندادند که خانم ممبینی(همسر سید امامی) را ببینم. آنها مجوزی با امضای یک مقام قضایی به همراه داشتند و اعلام کردند که این نامه را برای تهیه فیلمی تحت عنوان «هبوط» دریافت کرده‌اند./ایسنا

التیماتوم ده روزه یک نماینده به دولت برای عدم کفایت!

امیر خجسته، نماینده همدان و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: ما 10 تا 15 روز به دولت فرصت می‌دهیم تا برنامه‌های خود را برای مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی را به مجلس ارائه کند و اگر نتواند ما در مجلس استیضاح وزرای اقتصادی دولت و موضوع عدم کفایت رئیس جمهور را در مجلس کلید خواهیم زد و صد البته این استیضاح و عدم کفایت نه با اهداف سیاسی بلکه به خاطر ناتوانی در حوزه اقتصادی است، این خواسته مردم است و ما از آن یک درصد هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد. /نماینده

اعتصاب کنندگان مردم نبودند!

جمهوری اسلامی نوشت: صاحبان دست‌های پنهان که همکاران داخلی ترامپ هستند، از یکطرف چپاولگری را پیشه کرده‌اند و از طرف دیگر طلبکاری می‌کنند و به عبارت روشن تر، هم از توبره می‌خورند و هم از آخور. روشن است که مردم حق دارند در شرایط سخت اقتصادی مطالباتی داشته باشند و در چارچوب قانون تجمع نمایند، ولی این تحرکات مربوط به مردم نبود و همانطور که رئیس اتاق اصناف گفت سازمان یافته بود و از بیرون هدایت می‌شد.

راز بزرگ: کی‌روش به موتینیو چه گفت؟

بیشتر بازیکنان پرتغال معتقدند که سرمربی ایران رفتار تحریک آمیزی در طول بازی انجام داد که این رفتار شایسته حریف که تیم ملی کشورش بوده نیست. در هنگام ورود ژائو موتینیو به زمین، به جای اینکه سانتوس نکات فنی را به او یادآوری کند، این کی‌روش بود که کنار او ایستاده بود و با هافبک با تجربه پرتغال صحبت می‌کرد. شایعات و گمانه زنی های بسیاری در این رابطه مطرح شده ولی موتینیو از پاسخ به این موضوع نیز طفره رفت. او گفت: « چه کسی؟ من چیزی ندیدم، چیزی نشنیدم. او روی بازی تمرکز کرده بود و من هم می‌خواستم به داخل زمین بروم. »/خبرورزشی

آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی گمشده

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری گفت: در این پرونده تاکنون یازده جلسه دادگاه در شعبه 1063 مجتمع ویژه امور اقتصادی به ریاست قاضی فضلعلی برگزار شده است. منتظریم دادگاه زمان برگزاری جلسه بعدی را اعلام کند تا آخرین دفاعیات از متهمان اخذ شود اما هنوز زمان بعدی دادگاه مشخص نیست. دادگاه در حال مطالعه پرونده است. / خبرآنلاین

آمار فروش سینما‌ها از پخش سه بازی جام جهانی

سینما‌های ایران با پخش سه بازی کشورمان در جام جهانی فوتبال در مجموع بیش از ۹۰ هزار بلیت فروختند که این میزان به رقم فروش بیش از یک و نیم میلیارد تومان می‌رسد. سهم سینماها از فروش بلیت بازی فوتبال ایران پرتغال در شب گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. قرار است دو بازی نیمه نهایی و یک بازی فینال جام جهانی هم در سینما‌ها پخش شوند/باشگاه خبرنگاران

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :