رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان این استان از هفته جاری گفت: در اجرای این طرح سلامت هشت هزار نوآموز سنجیده خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 27 June 2018

سید محمد موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح به مدت یک ماه در 17 پایگاه سنجش استان به اجرا در می آید.
وی ادامه داد: نوآموزان دختر و پسر در زمینه های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی در این پایگاه های عمومی و یک پایگاه تخصصی در تمامی شهرستان‌ های استان مورد ارزیابی قرار می گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی ایلام تاکید کرد: این طرح با بکارگیری بیش از 100 نفر شامل آزماینده بینایی، آزماینده شنوایی، تحصیلی و مسئول پایگاه و منشی مراقب بهداشت و پزشک اجرا می شود.
موسوی با بیان اینکه پارسال در اجرای این طرح 9 هزار نوآموز زیر پوشش سنجش قرار گرفتند، افزود: از این تعداد 70 نوآموز برای ثبت نام به مدارس استثنایی ارجاع و سلامت مابقی آنها مورد تایید قرار گرفت و راهی مدارس عادی شدند.
وی یادآور شد: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان برشمرد.
به گفته موسوی، از مجموع بیش از 600 دانش آموز استثنایی در استان که در 22 آموزشگاه به تحصیل اشتغال دارند تعدادی در قالب طرح فراگیر بعنوان دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.
100 هزار دانش آموز استان ایلام سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند.
بیش از 12 هزار معلول تاکنون در استان ایلام شناسایی شده اند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار