نفس ها در قفس!
آمده است تا ایلامی ها و چرداولی ها ،مردم شهر های ایوان و سیروان ودیگر مناطق استان هم در گرمای بالای 42در جه نتوانند در پناه خنکای کولرهای آبی خود آرام بگیرند،زیرا استفاده از کولرهای آبی حجمی از گردوغبار را به درون خانه ها پمپاژ کرده و این دو پدیده اینک دست در ست هم داده تا زندگی را بر مردم این مناطق سخت تر نمایند.
کد خبر: ۶۲۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 29 June 2018

تابناک ایلام::سالهاست به این تحفه نامیمون عربی خو کرده ایم ،سالهاست که دیگر ما ایلامیها آسمان را به رنگ زیبای آبی نمی بینیم ،سالهاست که این میهمان ناخوانده جا را به میزبان تنگ کرده وحتی درون خانه های خود از شر او در امان نیستیم!اینجا واقعا خبری از خورشید نیست!

بله همان گونه که یوسف شیخ الملوکی رییس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد ،از بعداز ظهر امروز توده غلیظی از گردو غبار به سرعت آسمان استان ایلام را فرا گرفت تا مهرانی ها 1000متر جلوتر از پای خود را نبییند .

آمده است تا  ایلامی ها و چرداولی ها ،مردم شهر های ایوان و سیروان ودیگر مناطق استان هم در گرمای بالای 42در جه نتوانند در پناه خنکای  کولرهای آبی خود آرام بگیرند،زیرا استفاده از کولرهای آبی حجمی از گردوغبار را به درون خانه ها پمپاژ کرده و این دو پدیده اینک دست در ست هم داده تا زندگی را بر مردم این مناطق سخت تر نمایند.

هرچند مردم استان ایلام سالهاست همزمان با فرارسیدن این میهمان شوم ،فقط آموخته اند تا نفس هایشان را در قفس کنند ،هرچند تلاش های مسئولین دستگاههای متولی در کاشت انبوهی از درختان که هرگز بزرگ نشدند، کماکان نتیجه نداده است،هرچند تلاش ها برای کاستن از حجم ورود ریزگردها به درون کشور بی نتیجه بوده است ،اما با اندیشیدن راهکارهایی می توان لااقل از سختی بار این پدیده بر زندگی مردم کاست.

سالها پیش بود که سازمان محیط زیست کشور ودستگاه های دولتی از تخصیص اعتباری خاص بمنظور کاهش اثرات این پدیده بر مردم استانهای درگیر نظیر ایلام ،کرمانشاه وخوزستان سخن به میان آوردند ،اما چرا این اعتبار در مسیر واقعی ودرست خود هزینه نمی شود خود دردیست اضافه بر دردهای بی شمار این مردم !

مسئولین استان ،نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی!! بارهاست داد زده ایم و حنجره بریده ایم که استفاده از کولر آبی در هنگامه گردوغبار به معنای حضور مستقیم در معرض این پدیده است . در فصل گرما یا باید قید هوای خنک را زد و سختی گرما را تحمل کرد یا باید مضرات این پدیده در درون خانه ها را به جان خرید!

بهترین راه برای عبور از این وضعیت وکاستن از سختی های آن ،استفاده از کولرهای گازی است ،کولر گازی هم با مصرف انرژی بالا با این وضعیت تعرفه برق عملا امکانپذیر نیست . لذا تلاش برای قرار دادن شهرستان های استان در شمول مناطق گرمسیری و استفاده از مزایای تعرفه برق این مناطق حداقل کاریست که می توان برای این مردم انجام داد.

شاید برخی بگویند کارهایی در این راستا انجام شده است ،اما باید گفت ؛آقایان عزیز! کافی نیست ،با نامه ای که صرفا خوراک تبلبغات انتخاباتی است کار درست نمی شود . کاررا باید از راهش به نتیجه رساند نه با نامه نگاری صرفا تبلیغاتی !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرداولی
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
دوساله قبل فقط درچندروزگردوخاک کولرگازی روشن کردیم 450هزا رپول برق برامون اومدنصف حقوق اون ماهم رفت بابت پول برق ازاون روزتا امسال ازش استفاده نکردیم نمی دونم چی بگم. ای کاش پرنده بودیم وبدون عوارض و پاسپورت ودلار فرارمیکردیم ازاین همه مشکلات لاینحل این مملکت
ههههه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
آقایان استانی نه جرات تعطیلی دارند نه رئیس ستاد بحران میتونه صبح ها زود ازخواب بیدارشده نه ما کولرگازی داریم اینقد تعطیلش کنین تا فکری بحال پول برق کنن مسئولین مملکتی جز رجز خوانی وچرت وپرت چیزی بلدنیستند حداقل برق روارزون کنین یکی ازآقادزادهاتون بیاد کولر گازی بفروشه تعداد نیم میلیون بفروشه بعد فروش هم نهادنظارتی بیاد بگه کی بود فروخت کی نبود چه سودی به جیب میزنین اینطوری باید با مسئولین صحبت کنین حله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار