معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به بررسی ایجاد خط بی. آر. تی(اتوبوس تندرو شهری) در مرکز استان گفت: هرچند ایجاد این نوع حمل و نقل مشکل را حل نمی کند و باید باید در آینده ایجاد حمل و نقل ترکیبی پیگیری شود.
کد خبر: ۶۲۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 03 July 2018

محسن صادقیان در جلسه شورای ترافیک با موضوع حمل و نقل ریلی در شهر یزد اظهار کرد: در چند سال اخیر بالاترین رشد جمعیت کشور مربوط به این شهر است به این دلیل باید نگاه خاصی به حمل و نقل آن شود. 
یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری سکونت دارند.
بر اساس این آمار 65درصد جمعیت استان در شهرستان یزد زندگی می کنند.
صادقیان با تأکید بر لزوم توجه به مبادی ورودی های شهر در استفاده از صنعت حمل و نقل افزود: باید با استفاده از تمام ظرفیت ها در 2 مرحله کوتاه مدت با سیستم بی. آر. تی و در بلندمدت، سایر گزینه ها را تعریف کنیم.
معاون استاندار یزد اضافه کرد: همیشه طرح های خوبی تصویب می شود ولی در مرحله اجرا به دلیل برخی ناهماهنگی ها میان دستگاه های اجرایی با چالش هایی مواجه می شویم که این مشکل در نظر مردم از مزایای آن بیشتر دیده می شود.
به گفته صادقیان ، برای حل چنین مشکلاتی در مرحله اول باید بهترین مسیرها را برای اجرای طرح انتخاب و سپس پیوست فرهنگی و اجتماعی برای هر طرح تعریف شود تا خدمات رسانی بهتر به مردم به عنوان هدف اصلی تحقق یابد.
وی با اشاره به تصویب طرح بی. آر. تی خط 3 پیشنهادی مشاور طرح از مسیر پایانه مسافربری تا فضای سبز (انتهای خیابان امام خمینی(ره)) یزد اظهار کرد: در اجرای این طرح ، درآمدزایی مدنظر شهرداری نیست و تلاش خدمت خوب به شهروندان در اولویت امور قرار دارد.
رئیس شورای ترافیک استان یزد در ادامه بر انتخاب مسیر مناسب برای اجرای موفق این طرح تاکید کرد و افزود: نقش رسانه های نوشتاری ، دیداری و شنیداری در توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از سیستم های حمل و نقل و ارتقای فرهنگ ترافیک بسیار مهم است که باید قبل از اجرای هر طرحی آن را مدنظر داشت.
صادقیان در ادامه در باره طرح سفرهای تابستانی و ترافیک در این فصا اظهار کرد: باید بانک اطلاعاتی از تصادف درون شهری و برون شهری بر بستر جی. آر. اس طراحی شود تا اطلاعات به صورت آنلاین در دسترس باشد.
معان هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه مرکز استان می تواند الگوی شهر الکترونیک نیز شود، تصریح کرد: زیرساخت ها وجود دارد اما هر دستگاهی به صورت جداگانه در حال اجرای طرحهاست به همین دلیل پیشنهاد می شود، سامانه جامع تصادف شهری در حمل و نقل تعریف و به مرکز اعلام شود که مستلزم تصمیم گیری به موقع و به جا هستیم. 
در این جلسه طرح ایجاد حمل و نقل عمومی شهری از طریق سیستم بی. آر.تی در سه مسیر مطرح شد که مسیر پایانه مسافربری تا فضای سبز یزد به تصویب رسید تا پس از بررسی نهایی و تأمین اعتبار ملی اجرا شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار