تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار شهرستان لردگان گفت: 40 مدرسه در این شهرستان به صورت کامل فرسوده و تخریبی است که نیاز به تخریب و بازسازی دارد.
کد خبر: ۶۲۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 04 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- برهان حسین پور در آیین ساخت مدرسه 3کلاسه روستای قلعه سما بخش منج شهرستان لردگان افزود: در این شهرستان 345 آموزشگاه با بیش از یکهزار و 278 کلاس درس و 25 هزار و 420 دانش آموز فعال است.
وی با تاکید بر نوسازی و تجهیز مدارس شهرستان لردگان افزود: 36 دانش آموزان مقطع ابتدایی روستای قلعه سما در کانکس مشغول تحصیل بودند که با همکاری بنیاد برین کشور، ساخت این مدرسه آغاز شد.
معاون اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین گفت: یکهزار و 500کلاس درس احداثی بعد از نقلاب در استان توسط خیران احدث شده است.
سهراب یزدانی افزود:در این مدت بیش از 680 میلیارد ریال از محل کمک های مردمی برای احداث مدرسه هزینه شده است.
وی گفت: عملیات احداث مدرسه 3 کلاسه روستای قلعه سما با مساحت یکهزار و 500 متر مربع و زیربنایی آموزشی 300 متر با اعتباری بیش از 4 میلیارد ریال آغاز شد.
به گفته وی، 2.5 میلیارد ریال از اعتبار این مدرسه از سوی بنیاد خیری برین و مابقی از سوی اداره نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان تامین شده و پیش بینی می شود این مدرسه تا سال آینده به بهره برداری برسد.
روستای قلعه سما با 220 نفر جمعیت در 38 کیلومتری مرکز شهرستان لردگان واقع شده است.
شهرستان لردگان در 190کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار