کد خبر: ۶۲۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 08 July 2018

دغدغه های دانش آموزان

اوضاع و احوال دانش‌آموزان و مراکز آموزشی همواره بغرنج بوده است اولیای محصلین مدعی هستند که مدارس دارند از آنان اخاذی می نمایند از طرفی هم وجود مدارس کبری سندی زنده از  بی توجهی مسئولین بوده و دروغی دیگر در کارنامه رنگین کمانی مسئولین فرادستی آموزشی که همواره در رسانه‌ها اعلام مینمایند ؛ نبایستی شهریه از اولیاء دانش‌ آموزان اخذ گردد و مستند به اصل سی‌ام قانون اساسی:دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد که مشتمل بر وسایل تحصیلات عالی تا سر حد خودکفایی کشور به‌طور رایگان گسترش دهد .

اما در واقعیت چه اتفاقی می افتد می‌بینیم که به عناوین مختلف از دانش آموزان و اولیای آنها در مدارس دولتی به شکل اجباری پول اخذ میشود و تا جایی پیش می‌رود که افرادی این وجوه راپرداخت نمی‌کنند از سوی مدرسه اجازه شرکت در امتحانات به آن دانش آموزان داده نمی شود و بماند آن منت گذاری هایی که مدارس دارند برای ثبت نام دانش آموز بر سر اولیای آنها میگذارند ومضاف بر آن مبالغ کلانی هم از بابت ثبت نام اخذ می نمایند.بین 100هزار تومان، حتی گاهی یک میلیون تومان و اگر هم کسی پرداخت نکند مورد پذیرش و ثبت نام واقع نمی گردد ، باعث تأسف بسیار است. که در سطح کلان مسئولین آموزش و پرورش به دنبال شیوه و ترفندهایی نوین می گردند، تا بتوانند مصوباتی را به کرسی بنشانند تا به آن واسطه هزینه‌های مربوطه از جیب مردم استخراج گردد.

با ورق زدن آمارها در سال گذشته حدود 125 هزار کودک از تحصیل بازماندند آن هم به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی والدینشان، که این حکایتگر محرومیت قریب به اتفاق مردم ایران است.

در سالی که گذشت شاهد خودکشی یک دانش‌ آموز دراشنویه به علت اینکه چون خانواده‌ اش قادر به پرداخت شهریه او نبودند یا شلاق خوردن دانش‌ آموزان دخترکرمان به‌دلیل اینکه قادر به پرداخت پول خواسته‌ شده نبود ، بودیم. وجه منفی بسیار سنگینی از تاثیرات مخرب اجحافگرایانه آموزش و پرورش کشور بر جامعه است.

انتهای پیام / حسن عباسی روزنامه نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار