به منظور پذیرش دانشجوی خارجی؛
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به سهولت رفت و آمد دانشجویان عراقی در منطقه آزاد اروند، گفت: در حال پیگیری هستیم که رشته‌های تحصیلی موردنیاز در آبادان و خرمشهر فعال شوند و با راه‌اندازی دو مرکز علمی کاربردی نیز کلاس‌ها و دوره‌ها در منطقه آزاد اروند برگزار شوند.
کد خبر: ۶۲۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 10 July 2018

مسعود خداپناه در خصوص پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علمی کاربردی استان، اظهارکرد: تاکنون جلسات متعددی با روسای دانشگاه‌های کشورهای همجوار و به ویژه کشور عراق برگزار شده و رشته‌های تحصیلی مورد نیاز این کشورها به ما اعلام شده است.

وی افزود: به دلیل این‌که عراقی‌ها می‌توانند بدون برخی مجوز‌ها وارد منطقه آزاد در آبادان و خرمشهر شوند، در حال پیگیری هستیم که رشته‌های تحصیلی در این دو شهرستان فعال شوند و دانشجویان عراقی بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند و با راه‌اندازی دو مرکز علمی کاربردی نیز کلاس‌ها و دوره‌های علمی کاربردی در منطقه آزاد اروند برگزار شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کابردی خوزستان ادامه داد: به همین منظور مقدمات کار انجام شده است و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با کشور عراق و منطقه آزاد و فراهم کردن زیرساخت‌ها مانند تامین مدرسان و کلاس‌های زبان خارجه در بهمن‌ماه سال تحصیلی آینده پذیرش دانشجوی خارجی انجام خواهد شد. همچنین با زبانکده دانشگاه شهید چمران اهواز صحبت شده است که در صورت نیاز دانشجویان خارجی برای یادگیری زبان فارسی به آن‌جا مراجعه کنند.

خداپناه تصریح کرد: برای آموزش دانشجویان خارجی دو راه وجود دارد؛ اول این‌که این دانشجویان زبان فارسی را فرا بگیرند و وارد کلاس‌های معمول فعال دانشگاه شده که می‌توانند در تمام مراکز ثبت‌نام شوند، بنابراین نیاز به رشته جدید یا برگزاری کلاس جدید نیست. راه دیگر برگزاری کلاس به زبان انگلیسی است که به این منظور باید تعداد دانشجویان برای رشته مورد نظر به حد نصاب برسند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار