۲۵ تا ۲۹ تیرماه؛
عضو هیئت علمی دانشگاه مفید گفت: مدرسه تابستانی اسلام و آزادی اقتصادی با همکاری دانشگاه مفید و با حضور اساتید خارجی ۲۵ تا ۲۹ تیرماه در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 12 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمدرضا یوسفی از برگزاری مدرسه تابستانی اسلام و آزادی با محوریت اقتصاد، حقوق و سیاست توسط دانشگاه مفید در تیرماه ۹۷ خبر داد.

وی اظهار داشت: مؤسسه اسلام و آزادی که سال ۲۰۱۱ در استانبول توسط گروهی از مبتکران مسلمان تشکیل شد این هدف را دنبال می‌کند که رابطه اسلام و آزادی در حوزه‌های مختلف را بررسی کند که البته تأکید اصلی آن بر محور آزادی اقتصاد و بازار از منظر اسلام می‌باشد.

دبیر مدرسه تابستانی اسلام و آزادی افزود: این مؤسسه شبکه‌ای تحت عنوان «ILSU» شکل داده و سالانه در کشورهای مختلف اسلامی مدرسه تابستانی و کارگاه‌هایی در این زمینه با حضور متفکران و اندیشمندان برگزار می‌نماید.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۳ در اسلام آباد پاکستان، سال ۲۰۱۴ در استانبول ترکیه، سال ۲۰۱۵ در مراکش کنفرانس‌هایی با حضور متفکران مسلمان برگزار گردیده است ابراز کرد: سال جاری ایران را به عنوان محل برگزاری یکی از مدرسه‌های تابستانی انتخاب کرده‌اند و بر این اساس دانشگاه مفید برگزار کننده آن خواهد بود.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: این کارگاه از ۱۶ تا ۲۰ جولای مصادف با ۲۵ تا ۲۹ تیرماه ۹۷ در ۴ روز توسط دانشگاه مفید با حضور اساتید و دانشجویان خارجی و داخلی برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: رابطه دین و آزادی و جنبه‌های مثبت و منفی آن، دامنه این آزادی در حوزه سیاست، حقوق و اینکه اسلام چه مکانیزم‌هایی برای حفظ این آزادی‌های اقتصادی تعیین نموده است مورد توجه این کارگاه تابستانی می‌باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید گفت: هم چنین موضوع رفاه از منظر دولت اسلامی و بررسی رابطه اهداف شریعت و اقتصاد از محورهای مورد بحث در این کارگاه است.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان اصلی متشکل از محققین جوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی هستند که در زمینه موضوعات مرتبط فعالیت می‌کنند عنوان کرد: طرح کلی برنامه در یک جلسه مشخص با فضایی برای کار گروهی تعریف می‌شود و این طرح زمینه را برای بحث و گفتگوهای موضوعی و توسعه مهارت‌ها فراهم می‌آورد که انتظار می‌رود فارغ التحصیلان ILSU در پروژه‌های آینده‌ای که شامل تحقیق و آموزش عمومی می‌شوند شرکت کنند؛ پس از این رویداد، آن‌ها می‌توانند با ارائه مقالات، سخنرانی‌های عمومی و حضور در رسانه کشورهای خود مشارکت و همیاری نمایند.

حجت الاسلام یوسفی افزود: در این راستا نشست‌هایی را با برخی مؤسسات فعال در زمینه اقتصاد اسلامی برگزار خواهیم کرد و اعضای کارگاه با پیشرفت‌های اقتصاد اسلامی در ایران آشنا خواهند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار