مدیرکل تامین اجتماعی کرمان خبر داد
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان از رشد 5 درصدی بیمه‌شدگان اجباری در کرمان خبر داد و گفت: این میزان در بیمه‌شدگان خاص استان کرمان یک درصد است که در کل کشور نیز همین عدد را مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ 14 July 2018

علی حسینی عصر امروز در دیدار با سرپرست استانداری کرمان که به مناسبت هفته تامین اجتماعی صورت گرفت، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تامین اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: تامین اجتماعی در استان کرمان، یک میلیون و 400 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد که از این میزان 308 هزار نفر بیمه اجباری هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان اضافه کرد: علاوه بر این 106 هزار خانواده در کرمان داریم که از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

وی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی گفت و تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی ماهانه 180 میلیارد تومان تعهدات دارد که تنها 130 میلیارد آن در زمینه‌های از کارافتادگی و فوت پرداخت می‌شود.

وی خدمات غیرحضوری را از بزرگترین دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: فرصتی را فراهم کرده‌ایم که کارفرمایان استان کرمان که 43 هزار نفر هستند، لیست بیمه خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند که این موضوع رفت و آمد را کم کرده و کمک بسیار زیادی به کاهش سفرهای درون شهری می‌کند، 95 درصد این افراد از این سیستم استفاده می‌کنند.

حسینی ادامه داد: الکترونیکی شدن به این مورد ختم نمی‌شود و حتی بازرسی‌ها هم به این صورت انجام می‌شود و این افراد کارهای خود را با استفاده از تبلت و به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

وی از بخشودگی جرائم با استفاده از فاکتورهایی خبر داد و گفت: کارفرمایانی که نیروی تحصیلکرده جدید را استخدام کنند از 20 درصد سهم کارفرما معاف شده و تنها 7 درصد بیمه شده را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان از رشد پنج درصدی بیمه‌شدگان اجباری در کرمان خبر داد و گفت: این میزان در بیمه‌شدگان خاص استان کرمان یک درصد است که در کل کشور نیز همین عدد را مشاهده می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه آمار عملکرد سازمان تامین اجتماعی به صورت هفته‌ای است، تصریح کرد: هزینه بیمه برخی از گروه‌ها بر عهده دولت است که سهم 20 درصدی خود را پرداخت می‌کند که رانندگان، قالیبافان، کارگران ساختمانی، خادمان مساجد، طلاب و بازاریان از جمله آن هستند که تنها هفت درصد را پرداخت کرده و مابقی آن را دولت می‌پردازد.

بدهی 618 میلیارد تومانی کارفرمایان به این سازمان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان از ظریب پوشش در استان کرمان آمار داد و خاطرنشان کرد: این میزان در شهرستان‌های استان کرمان متفاوت است، شهرستان‌های جنوبی کرمان با ضریب 20 درصدی پوشش و شهرستان‌های شمالی نیز با بالای 65 درصد پوشش در حال فعالیت هستند، این در حالی است که 60 درصد مردم کرمان عضو بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه نُرم کشور در زمینه بیمه‌شدگان اجباری و خاص، 50 درصد است، خاطرنشان کرد: این میزان در استان کرمان 44 درصد بوده که فاصله چندانی نداریم.

حسینی از کشف 5 هزار و 400 کارگاه در استان کرمان در سال گذشته خبر داد و گفت: روند بیمه شدگان آن‌ها را نیز پی گرفتیم و در تلاش هستیم تا شعبه اقماری در جنوب استان داشته باشیم، این موضوع می‌تواند به امنیت کشور نیز کمک کند چراکه تامین ‌اجتماعی از شرایط تاثیر پذیرفته و روی آن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان از بدهی 618 میلیارد تومانی کارفرمایان به این سازمان خبر داد و تاکید کرد: برای تعیین تکلیف این بدهی‌ها از کارفرمایان خواسته شد با توجه به تشویقی‌هایی که برای آن‌ها گذاشته شده بدهی خود را سامان ببخشند که تنها 6 هزار نفر از کارفرمایان این اقدام را انجام دادند.

وی از تلاش برای سهولت خدمات در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و ابراز داشت: در استان کرمان 26 شعبه اصلی با 750 کادر پرسنلی داریم و 15 شعبه نیز اقماری هستند در حالی که 8 شعبه کارگزاری هم داریم.

وی اضافه کرد: ارائه میز خدمت در استان کرمان بسیار خوب پیش می‌رود و محاسبات را نیز در این سازمان به صورت 6 ماهه انجام می‌دهیم.

افتتاح 2 بیمارستان پلی‌کلینیک در رفسنجان و سیرجان در سال جاری

امین فخر مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان نیز در این دیدار، سازمان تامین اجتماعی را دومین سازمان تولیدکننده خدمات درمانی بعد از سازمان بهداشت و درمان دانست و اظهار داشت: این سازمان به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با یک‌هزار و 400 موسسه طرف قرارداد هستیم، تاکید کرد: در استان کرمان در زمینه درمان غیرمستقیم، 100 هزار مورد بستری را پوشش دادیم و 8.5 میلیون نفر نیز درمان سرپایی داشتیم.

وی تصریح کرد: در زمینه درمان غیرمستقیم 300 میلیارد اعتبارات داریم که با خرید خدمت با این موسسات همکاری داریم در حالی که آنان متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان افزود: در کرمان سه بیمارستان و 13 درمانگاه داریم و به صورت مستقیم در آن‌ها خدمات ارائه می‌کنیم، در سه بیمارستان به صورت سالانه، 4 میلیون و 700 هزار مورد درمان سرپایی و 64 هزار نفر نیز بستری شده‌اند.

فخر اضافه کرد: در بیمارستان متعلق به سازمان تامین اجتماعی، 90 درصد هزینه‌های بستری و 70 درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت می‌کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان از بهره‌برداری از بخش پلی‌کلینیک در بیمارستان غرضی سیرجان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: طرح‌های توسعه‌ای ادامه دارد و درمانگاه راور با هزینه کرد 6 میلیارد تومان، بیمارستان پلی‌کلینیک رفسنجان و افتتاح درمانگاه انار را نیز در سال جاری خواهیم داشت.

تامین اجتماعی در طرح‌های تولیدی پر رنگ‌تر وارد شود

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان نیز در این دیدار با تبریک هفته تامین اجتماعی، این هفته را فرصت بسیار خوبی دانست تا مردم با خدمات سازمان تامین اجتماعی آشنا شوند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی جایی است که آرامش و امنیت را برای کسانی که کار می‌کنند، تامین می‌کند، پس کار بسیار مهم و حیاتی بر عهده دارد.

سرپرست استانداری کرمان قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی را بسیار زیاد و گسترده بیان کرد و ابراز داشت: باید یک نوع بازآموزی در قالب همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی داشته باشید تا تسلط در این زمینه صورت گیرد.

فدایی عنوان کرد: مردم به مقررات آشنایی ندارند و نمی‌دانند با کدام آیین‌نامه و در کدام بخش مشکل آن‌ها حل می‌شود، باید با راهکارهایی به آن‌ها مشورت دهید.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی، یک سازمان سرمایه‌گذار است، ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی در پروژه‌های مهمی مشارکت دارد و باید در زمینه‌های تولیدی بیشتر وارد شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار