رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام؛
رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت :شورای نگهبان یکی از ارکان مهم و اساسی نظام اسلامی است که بر اساس فرموده امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب جوهره اسلامیت و جمهوریت نظام است و همواره تلاش کرده حافظ آرای مردم باشد.
کد خبر: ۶۳۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 17 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف امیدی در نسشت خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد : نقش دفتر نظارت بر انتخابات در راستای نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و همچنین همه پرسی در صورت برگزاری است و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای نگهبان است.

وی افزود :شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در تلاش هستندقانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و همه پرسی را در یک قانون تجمیع کرده و تا نواقص قانون گذشتهرفع شود .

با توجه به مشکلاتی که در زمینه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخابات وجود داشت، کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تلاش کردند که نظارت بر این انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کنند اما شورای نگهبان با توجه مشکلات قانونی و امکانات پشتیبانی و حجم 200 هزار نفری اعضای شورای شهر و روستای این امر را نپذیرفته است.

وی به  نظارت بر انتخابات در اصل 99 قانون اساسی ذکر اشاره کرد عنوان داشت : نظارت بر اساس ماده 5 قانون نظارت عام و مطلق در همه مراحل انتخابات موثر است و اگر شورای نگهبان نتواند در جریان انتخابات دخالت و نظارت نداشته باشدمشکل ساز خواهد شد .

 امیدی یادآور شد : بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری تنها بر عهده شورای نگهبان است و سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و یکی از مسائلی که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مطرح است شرایط ثبت نام داوطلبان است.

وی با اشاره  به دخالت مسئولان در امر اجرای انتخابات در استان ایلام افزود :  در انتخابات دوره گذشته حدود 25 شکایت مربوط به دخالت مسئولان در امر اجرای انتخابات واصل که به مراجع قضایی و دادگستری ارجاع داده شد.

امیدی، بیان کرد: شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در تلاش هستند که قوانین انتخابات را در یک قانون تجمیع کنند و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و همه پرسی را در یک قانون تجمیع کرده و نواقص قانون گذشته را مرتفع کنند.

 وی به بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری که  تنها بر عهده شورای نگهبان است اشاره کرد افزود : سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و یکی از مسائلی که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مطرح است شرایط ثبت نام داوطلبان است.

رئیس دفتر هیئت نظارت برانتخابات استان ایلام تاکید کرد : تلاش شورای نگهبان بر این جهت است  که به صورت کامل از آرای مردم صیانت کند./م

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار