دکتر مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده محترم مردم استان آذربایجان شرقی به همراهی سایر نمایندگان شهرستان تبریز صبح روز یکشنبه 24 تیرماه از طرح انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه بازدید به عمل آوردند.
کد خبر: ۶۳۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 21 July 2018


به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در این بازدید آقایان محمد اسماعیل سعیدی و شهاب‌الدین بی‌مقدار، سرکار خانم زهرا ساعی، نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و آقای ضیا الله اعزازی نماینده مردم بناب، نایب‌رئیس مجلس را همراهی می‌کردند.
در ابتدای این بازدید مهندس بهادری معاون اجرایی کارگاه‌های تونل خروجی و دسترسی توضیحات کلی از روند پیشرفت طرح از روی ماکت طراحی‌شده در سالن توجیهی ارائه دادند. سپس در مسیر بازدید توضیحات تکمیلی در خصوص تونل و نحوه کار دستگاه مکانیزه حفاری TBM و نحوه تولید قطعات سگمنت و چگونگی قرار گرفتن آن در جداره تونل و همچنین کارگاه تونل دسترسی که به‌صورت سنتی در حال اجرا است، ارائه گردید.
در ادامه نمایندگان استان آذربایجان شرقی از سایر بخش‌های طرح شامل پرتال و ورودی تونل، سد کانی سیب و بند بادین‌آباد، بازدید به عمل آوردند که توضیحات مربوط به این بخش‌ها توسط مهندس نریمان رضایی سرپرست معاون اجرایی کارگاه‌های ورودی و بند بادین‌آباد به بازدیدکنندگان ارائه گردید.
در پایان بازدید دکتر مسعود پزشکیان ضمن اعلام رضایت از پیشرفت خوب پروژه و قدردانی از تمام تلاش‌های انجام‌شده، طی سخنانی اظهار داشت: این پروژه مهم‌ترین پروژه در حال اجرا از 27 پروژه‌ی طراحی‌شده جهت جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه می‌باشد و تمام اهتمام مجلس، دولت و نظام بر پشتیبانی همه جانبه از این طرح ملی می‌باشد.
وی افزود: ثمره بازدید امروز دیدن واقعیت‌ها از نزدیک و لمس مشکلات این پروژه بود. ایشان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در مجلس شورای اسلامی، پیگیر رفع مشکلات و موانع کار ازجمله مشکلات نقدینگی و اعتباری طرح خواهد بود تا شاهد تسریع در پیشرفت پروژه و به بهره‌برداری رسیدن این طرح در اوایل سال 1399 باشیم.
لازم به ذکر است طرح انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه شامل احداث سد خاکی با هسته رسی به ارتفاع 51 متر، تونل انتقال آب به طول 36 کیلومتر و کانال انتقال به طول 52 کیلومتر در استان آذربایجان غربی واقع شده است که تاکنون ارتفاع خاک‌ریزی سد بالغ‌بر 29 متر و میزان حفاری در تونل بالغ‌بر 21.2 کیلومتر می‌باشد. قابل ذکر است پیشرفت کل طرح 59 درصد است و طبق برنامه از پیش تعیین‌شده قرار است در اوایل سال 1399 به بهره¬برداری کامل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار