استاندار قم گفت: ۳ استان در مسئله دریاچه نمک دخیل و در صورت خشکی دریاچه نمک ۲۵ درصد کشور تحت تأثیر این مشکل قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۶۳۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 22 July 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی در جلسه شورای معادن که در سالن جلسات استانداری با حضور استاندار و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه ایران در جریان خشک‌سالی بوده و قم نیز در این بی‌آبی پرتنش سهم زیادی دارد، اظهار داشت: قبل از احداث پروژه و تحقیق در مورد چگونگی استخراج مواد معدنی، شیمیایی و نمک باید درباره احیا، نگه‌داری و عدم خشک شدن دریاچه نمک فکر و تلاش کنیم.

وی با اشاره به خشک‌سالی پیش‌روی که امکان گستردگی هم دارد، افزود: اگر دریاچه نمک تبدیل به خشک‌زار بشود، به دلیل ایجاد گردوغبار و ریز‌گرد نمکی می‌تواند تهدیدی مهم برای کشور و مردم باشد.

استاندار قم گفت: سه استان در مسئله دریاچه نمک دخیل و در صورت خشکی دریاچه نمک 25 درصد کشور تحت تأثیر این مشکل قرار خواهند گرفت.

وی با یادآوری مطالعات اولیه و کلی توسط استانداری در سه سال پیش خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این مهم مسئله در کشور و ضرورت تحقیقات گسترده‌تر و مطالعات هر چه دقیق‌تر راه گشای مسئله دریاچه نمک است.

صادقی با بیان اینکه با استفاده از فناوری می‌توان مطالعات روی دریاچه نمک را بهبود بخشید، تصریح کرد: همه مسئولان و دستگاه‌ها اهداف ملی را بر اهداف استانی و بخشی ترجیح می‌دهند اما استانداری، نماینده‌های استانی و دستگاه‌ها درصدد رسیدن به اهداف استانی و منطقه‌ای نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاهی وظایف مختص به خود دارد، افزود: دستگاه‌های استانی درصدد رسیدن به اهداف مشترک و همپوشانی یکدیگر هستند، این پروژه با نگاه جامع و کامل باید صورت بگیرد و قم ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار