مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش:
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت: با اجرای شبکه های مکانیزه فاضلاب، آبرسانی و آبیاری فضای سبز کیش توسط تانکرها به میزان روزانه 400 متر مکعب کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۶۳۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 06 August 2018

به گزارش «تابناک کیش»؛ به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، محمدرضا محمدی اظهار داشت: با اجرای شبکه های جدید فاضلاب، آبرسانی به وسیله تانکرها از 1500 به 1100 متر مکعب در روز رسید.
وی گفت: سال گذشته 30 هزار متر شبکه انتقال آب و آبیاری در مناطق مختلف جزیره از جمله پارک های سیمرغ و نیلوفر، زمین های فوتبال 1 و 2 و سالن تیر و کمان در مجموعه ورزشی المپیک، میدان هنگام و منطقه 2 نوبنیاد اجرا شده است.
محمدی افزود: کاهش حجم آبرسانی سیار علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، سبب صرفه جویی ماهانه بیش از 700 میلیون ریال در بخش هزینه حمل آب شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش درباره آبرسانی فضای سبز در سال گذشته، اظهار داشت: در سال 96 آبرسانی به فضای سبز از طریق 50 کیلومتر شبکه آب و 1500 متر مکعب حمل با تانکر انجام می شد.
وی اظهار داشت: همچنین تا سال گذشته حدود 40 درصد فضای سبز به صورت سنتی، 50 درصد آبیاری مکانیزه و 10 درصد توسط تانکر آبیاری می شد.
محمدی ضمن اشاره به راه اندازی و بهره برداری از سامانه تحت وب به منظور مدیریت آبرسانی با تانکرها عنوان کرد: امسال با نصب GPS بر روی تانکرهای حمل آب، کدگذاری آنها، مشخص کردن مقدار حجم آب موجود در مخزن و تعیین مسیر حرکت و زمان و مکان توقف ، موجب نظارت بهینه تانکرها و کاهش هزینه ها شده است.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در بخش فاضلاب نیز برخی مناطق که در مجاورت شبکه فاضلاب قرار داشتند، به شبکه متصل شده اند، گفت: با این اقدام روزانه حدود 100 متر مکعب از حمل تانکری فاضلاب حذف شده و این مقدار از 300 به 200 متر مکعب در روز رسیده است.
وی افزود: این امر علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی و بهداشتی موجب صرفه جویی ماهانه 150 میلیون ریال شده است.
شایان ذکر است، مساحت فضای سبز جزیره کیش بالغ بر 500 هکتار است و 100 درصد پساب حاصله از تصفیه خانه های فاضلاب کیش صرف آبیاری آن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار